homepage
bookmark
print
of log in voor extra’s
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

30 augustus 2015
NAC bevestigt komst Gorter


Eindelijk is NAC er ook achter gekomen. Wat De Rat vorige week al wist te melden meldt de clubsite nu ook: Donny keert terug bij NAC

De clubs zijn mondeling akkoord over een definitieve overgang van de linkspoot.

Met de komst van Gorter is de selectie rond. Het is niet de verwachting dat er nog spelers worden weggekaapt. Mocht dat wel zijn is er vast een schaduwlijstje met 80 namen.

Welkom thuis Donny! En hou 'm heel!


Bron : De Rat NAC.nl


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Relaties


07-sep-2015
Donny Gorter: 'Het blijft toch je clubje'...


Ratistieken

In totaal bevat onze database 19445 nieuws items met in totaal 316603 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 16,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

rats

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 9:53u

Owww nee, weer een beperkte bekende naam aangetrokken. Kenny is niet veel maar gorter niet veel beter. Mochten we weer omhoog gaan dan is hij eerder een blok dan aanwinst.

Knap gescout

kho

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 9:53u

Da`s mooi.

Gorter links achter, Stam rechtachter en de Kamps weer op het middenveld.
Als we dan ook nog eens naar voren gaan voetballen ( ook uit ) in plaats van achter over te leunen, dan denk ik dat we nog een mooi seizoen krijgen

n@©

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 10:28u

Succes!
De selectie wordt misschien zelfs wat te groot? Nog een jonge speler proberen te verhuren komende dagen? Dan heeft onze TD echt prima gepresteerd.

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 10:40u

Drie dingeskus....... ;
-met de uitspraak op NAC.nl "ik heb het volste vertrouwen dat we promoveren met dit team en deze trainer" moet ik even lachen als ik lees van Dennis v. Bergen via Twitter dat ie gratis mag gaan als we niet promoveren aan het eind van deze rit (lees lijdensweg als ik voor mezelf mag spreken....).
-ook las ik dat Donny de strijd aan moet gaan met Kenny , weer een voor mij lachmomentje .... , sorry Kenny , Donny speelt dus....
-op NAC.nl wordt in het item wat gaat over de komst van Donny gesproken over dat nu de selectie compleet is , en nu is het even niet om te lachen ...... , waar is de centrale man die Maaskant erbij wilde ?! En als ik eerlijk ben (wat ik meestal toch ook wel ben) vond ik dat Maaskant een punt had......

koekjes_made

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 10:45u

Conclusie: NAC verzuipt nu in de backs en middenvelders, en heeft maar 3 bruikbare aanvallers. Laten we hopen dat Verbeek en Ars fit blijven

Sjak

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 10:57u

De aanval hebben we, als er niet statisch gevoetbald word, de verdediging was onze zwakke plek. Ben daarom enorm blij met de komst van Donny. Het enige wat we echt missen is een creatieve middenvelder, type De Zeeuw. Misschien eens kijken wat er gebeurd als je Dingsdag een linie naar voren schuift. Stam en Gorter op de backs, Pedro in het midden, hangend op het middenveld Dingsdag met daarnaast Matic en de Kamps. Naah is dramatisch uit vorm.

Welcome back Donny

Otjes

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 11:53u

Eigenlijk ontbreekt zo`n frisse dynamische middenvelder die de lijnen uitzet. Stam breidt nog te veel en is niet echt een middenvelder.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik liever de Kamps en Stam samen op het middenveld zie. Naah is wat mij betreft veel te onrustig aan de bal en verliest hem zo vaak dat Stam niet naar voren durft.

Ik denk wel dat met Donny en Verbeek op links er meer dynamiek en voorzetten gaan komen. Dan kan Stam e/o de Kamps het gaatje vullen als Donny weer eens langs de lijn aan het rennen is voor een mooie voorzet op Ars/ Brands.

Yeeesss, hup Nac


WW

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 12:18u

Welkom Donny!

@Koekjes_made

NAC verzuipt helemaal niet in de backs. Niet in bruikbare, profvoetbalwaardige in elk geval.

Joost1974@1

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 12:25u

Welcome back Donny!

jopa

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 14:22u

@rats;;niet zeiken...afwachten wat het brengt en over een poosje eens kritiek leveren eventueel.Hadden we maar niet moeten degraderen en hadden we Mommers maar niet gehad en hadden we en hadden we.......blabla. ...We zullen het er mee moeten doen... En RM moet nu ook eens de poppetjes op de juiste plaats gaan zetten..voorbeelden te over maar dat ga ik hier niet proberen uit te leggen, dat hebben er al genoeg gedaan hier op de site.

Beatrix92

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 15:02u

Welcome back Donny!

en toch maar even Alex Schalk halen als tweede spits.

Ratatouille

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 17:07u

Dat wat koekjes_made zegt... Sorry, maar ben nooit een fan geweest van de voetballende capaciteiten van Donny (was zelfs een beetje verbaasd en zeker opgelucht dat AZ hem wilde hebben). Hopelijk heeft hij zich doorontwikkeld en is hij van een hoger niveau geworden dan zijn eerste periode NAC, maar dat betwijfel ik, aangezien hij volgens mij niet waanzinnig veel heeft gespeeld op het hoogste niveau. Ik hoop al helemaal niet dat hij misbruikt gaat worden als aanvallende middenvelder (zoals hij zichzelf destijds graag zag). Maar ik vraag me inderdaad af waarom hij zonodig moest komen. Dat betekent dus welhaast zeker dat Stam op het middenveld blijft staan, waar ik veel liever De Kamps zie. En daarbij inderdaad; als Brandts of Ars geblesseerd of geschort wordt, heb je de poppen aan het dansen, want geen vervanger (alhoewel Seuntjens misschien op 10 kan, maar dan krijg je Hooi weer op rechtsbuiten :/).
Liever had ik inderdaad een extra aanvaller erbij gehad. Dan had je achterin gewoon Stam-Dingsdag-Pedro-Lazic/Mulder kunnen spelen, met Kenny, Lazic/Mulder, van Bezooijen als vervangers.
Maar goed; misschien (hopelijk) wordt ik positief verrast door Gorter... In ieder geval: zet hem op Donny en bewijs mijn ongelijk!

moho

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 18:40u

Donnie en Ronnie op de back posities of blijft onze trainert vasthouden aan Middenvelder Stam
Wat te doen met Lazic en Mulder ?
Had liever Drost terug maar Donny zie ik graag als linksback.

3-4-3
Krijg je misschien de deksel op je neus maar weet zeker dat dat meer punten op gaat leveren dan het huidige Toevalsvoetbal.
Met dit materiaal moet je toch durven aan te vallen ipv terug te zakken tot op de middenlijn en bij balverlies in omschakeling proberen toe te slaan.
Tegen Ajax A1 en Dordrecht mooie zeges maar nog steeds overwinningen vanuit reactie voetbal. Laatste 20 min tegen Dordrecht
was aanvallend nadat Dordt met 10 en 9 man kwam te staan.
Tegen Helmond 89 min geen aanval/kans gezien.
Vrije trap op de paal en 2 kansen op het eind en dat was het dan wel.

We werden 12e, we zouden handhaven, we zouden play offs overleven, we worden kampioen, we gaan promoveren.
Bij elke nieuwe speler of een driepunter neemt deze praatgrage trainer uitspraken in de mond die in de kleedkamers van de tegenstander komen te hangen.

RM focus op je team en krijg er voetbal in om echt aan te vallen en te domineren op het veld i.p.v. in de krant . Het feit dat je na Dordt voorop in de polonaise loopt en de zogenaamde recordwinst belangrijker lijkt te vinden en daarmee weer een hosanna sfeer creert, vind ik waardeloos. Een wedstrijd tot wedstrijd ritme erin krijgen zonder grootspraak. Praatjes vullen geen gaatjes.


Stam - Dingsdag - Gorter

Naah - Matic - Brands - De Kamps

Seuntjens - Ars - Verbeek

Ik zeg een winning team, leuk aanvallend voetbal die tot nacompetitie moet kunnen leiden.

Ben benieuwd. Geen Suk, Geen vd Weg, Geen Stam op het middenveld.....

Gr.
Josip

moho

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 19:19u

Ter motivatie van alle tegenstanders in de Juup:

Hoofdtrainer Robert Maaskant is verrukt met zijn nieuwe aanwinst."Met de komst van Donny Gorter is onze selectie rond en kunnen we gericht werken aan het behalen van onze doelstelling: hoe dan ook promoveren".

Op het veld moet het gebeuren niet in via krant TV,krant, radio, internet.

De doelstelling moet zijn: de eerstvolgende wedstrijd winnen !!
Niet meer en niet minder. Volhouden en dan in April eens kijken wat erin zit.

Gr.
Josip

FC Goed Bezig

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 20:00u

Prima speulerke voor nac. Nu de komende weken goed trainen en op zoek naar het beste 11tal!

leeuw

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 20:20u

Moho, ik sta 100% achter de opstelling die jij voorschotelt, nu Robert nog!

Cool Hand Luke

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 20:20u

Moho - 3 man achterin, waarvan 2 aanvallend-ingestelde backs????
Zou dat werken? Denk je?

Babosje

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 20:27u

Vol op de aanval inderdaad! Daarmee heb ik mijn mooiste NAC ervaringen mee gehad,ooit in een ver verleden! Na promotie in de ere gewoon weer vol in de aanval! Penders zou dat moeten weten. En dun buikschuiver. ....

rats

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 20:53u

@Jopa: Truth hurts --) lees ratta... 7 wedstrijden in 3 jaar az en een paar bij Aalborg. I rest my case.

Tuur

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 20:56u

--------------Jelle --------------------
Mulder - Pedro - Dingsdag - Gorter
--------------- Stam ------------------
-------- Matic ----------- Naah-------
---------------- Brands ---------------
--------- Seuntjens ---- Ars ---------

Matic, Naah en DeKamps zijn inwisselbaar
Verder moeten de backs veel opkomen en Stam juist niet.

Volgens mij win je dan alles.


Maar he, ik ben ook maar 1 van 14000 coaches.


FC Goed Bezig

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 21:40u

Prima speulerke voor nac. Nu de komende weken goed trainen en op zoek naar het beste 11tal!

RS

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 21:59u

Tuur, je hebt je achterhoede in ieder geval beter in positie dan Moho.
Een fitte Mulder is zonder discussie.
Mahic en Naah samen op het middenveld gaat het niet worden.
Daarbij: Verbeek gaat echt niet gepasseerd worden!
Eens kijken welke speler er de komende 2 dagen nog weet weg te komen. Of kiezen voor een transfervrije status.
Vergeet niet, dat spelers als Drost of Schalk (niet mijn keus) ook na het sluiten van de markt gewoon gecontracteerd mogen worden.

Hugh Hefner

Geplaatst: zondag 30 augustus 2015 om 23:04u

Ik zag vandaag een trainer die in de rust (!!) zijn keeper wisselde vanwege een akelige blunder die hij maakte. Na afloop verklaarde de trainer dat de keeper wel meer van dit soort fouten maakt en dat hij zijn wissel heel sportief opnam. De keeper begreep zelf ook waarom hij gewisseld werd, alhoewel hij het ongewoon vond dat het in de rust gebeurde.

Ik snap niet waarom Blaaskant zo halsstarrig blijft vasthouden aan Rouw. Het gemak waarmee hij met poppetjes over het veld schuift heeft geen betrekking op de positie van de doelman. Nu kan Rouw wel een record hebben van ik weet niet hoeveel wedstrijden onafgebroken in de goal, maar daarmee heb je ook een ander, negatief record: reservekeeper ik weet niet hoeveel wedstrijden onafgebroken op de reservebank. Waarom krijgt die Noppert geen speelminuten?

jordyvantreijen

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 1:51u

@ Hugh
Waarschijnlijk omdat Noppert niet veel beter is??!

rspeek

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 2:09u

Welkom Donny en laat zien hoe het moet ! Trouwens weet iemand hoe het is met Vlatco Lazic. Vind het maar stil rond deze speler.

Ratatouille

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 9:11u

@tuur,
Je laat Verbeek eruit? Die zou ik toch wel altijd opstellen. We hebben eindelijk een linkspoot in huis, die op links staat en een voorzet heeft en geeft.

Ik zou zeggen:

Lazic/Mulder - dingsdag - Pedro - stam
De Kamps - Brandts - naah
Met mats - ars - Verbeek

En geen gezeik: Jelle op doel

Tuur

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 9:44u

Ik vind 4-3-3 geen goed systeem met Brands (10) en Ars (9). Van de flanken komt ook te weinig nu. Laat die backs maar opkomen en/of middenvelders die ruimte induiken. Dus dan maar geen Verbeek.

Hans64

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 9:52u

Goede zaak, welkom Donny. Kunnen eindelijk ook vanaf links gaan opbouwen. Matic erin, de Kamps, Ronnie op Rechts back en wellicht wordt het nog wat. Hup NAC

Sjak

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 10:53u

@HH

Ik vond Jelle de laatste pot helemaal niet zo slecht keepen, sterker nog het was van een behoorlijk niveau, de keeper waar je het over hebt is Nienhuis, die komt al drie jaar niet van de grond . Verder vind ik het een beetje sneu dat je RM steeds Blaaskant noemt. Blijkbaar zit daar wat persoonlijk zeer, mijn type persoonlijkheid is het ook niet maar we zullen het ermee moeten doen. Mooi dat ze nu 2 weken keihard kunnen trainen op combinatievoetbal en stilstaande momenten. Misschien kan Donny wel een corner trappen, wij hebben er niet zo veel die dat kunnen. Het laatste is heel belangrijk in de juup. Je ziet dat alle teams reactievoetbal spelen en gokken op spelhervattingen.
komop nou

Ratatouille

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 12:18u

@Tuur; ik vind het met Verbeek en Seuntjens juist voor het eerst sinds jaren acceptabel wat er vanaf de flanken komt. Vorig jaar had je geen rechterflank en op links had je een rechtspoot, die naar binnen trok.
Daarnaast is de combinatie door het centrum ook aanwezig met een echte 9 en 10. Er kan dus behoorlijk gevarieerd worden aangevallen. Nu nog trainentrainentrainen en nog eens trainen op patronen.

Al Pacino

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 13:06u

Om voor tegenwicht t.a.v. hetgeen Rata aangeeft te zorgen, geef ik mijn - door de komst van Gorter- gewijzigde opstelling:

Noppert of Ten Rouwelaar

Mulder / Ferreira / Lazić / Gorter

De Kamps

Naah / Matić / Brands

Verbeek en Ars

Voor alle duidelijkheid, Lazić kan zowel als links- alsmede rechtsachter en ook centraal in het midden worden opgesteld.

    

Hugh Hefner

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 14:02u

Jordy > Als dat zo is, dan is het toch het ultieme bewijs dat er bij NAC is structureel verschrikkelijk mis is!
Je hebt 8 jaar om een opvolger te zoeken voor je keeper. Als blijkt dat hij het beter kan, dan moet je de oude eruit halen. Als blijkt dat hij niet beter is, dan moet je de keeperstrainer(s!!!) ontslaan.
Een keeper moet trouwens uit eigen jeugd komen. Dat roep ik al jaren. Een keeper moet vertrouwen en stabiliteit uitstralen Hij moet de cultuur van de club kennen. Hij moet zijn defensie voor zijn neus positioneren.
Sjak > Als blijkt dat je keeper geen rustpunt is, geen vertrouwen en stabiliteit uitstraalt, dan moet je hem er hoe dan ook uithalen. Dat is wat Henk de Jong deed.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik Blaaskaak Maaskant te lang vind, daar heb ik Blaaskant van gemaakt. Hij is ondanks of misschien wel vanwege zijn grote bek gedegradeerd en maakt er nog steeds een potje van. Ik begin onderhand spijt te krijgen dat we Alex Pastoor niet aangenomen hebben toen Gudelj Sr. moest wieberen.

moho

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 14:57u

Kampioen worden we niet, dus doeklstelling is eerstvolgende potje winnen, paar achter elkaar en we hebben een periode. Wat je al die andere wedstrijden doet makt dan niet meer uit of je moet toch nog ergens icht krijgen op de titel, maar dat is pas iets voor April/Mei als blijkt dat we een gooi kunnen doen.

Dus aanvallend spektakel. RM kraakte ooit het voetbal van winner EB af, maar spelt nu in de Juup (!!) reactie voetbal waarbij iedereen terugzakt tot aan de middenlijn. Als je in de Juup, in de thuiswedsrijd al niet kunt afjagen of op de helft van de tegenstander dominant durft te spelen, ben je trainerschap niet waard.

3-4-3 met Ronnie en Donnie erg aanvallend, maar Ronnie en Donnie kunnen ook doseren en momenten kiezen waarbij diepgang opgevangen kan worden door 1 van de 4 middenvelders.

In de Eredivisie was elk punt er 1, maar in de Juup mag ik toch een aanvallend NAC verwachten, zeker met dit metriaal. Als we ook hiermee al toevalsvotbal / reactie voetbal gaan spelen onder deze zg motivator vind ik dat diep en diep triest.
Eindhoven, Helmond goede teams Volendam kampioenskandidaat ?(9 spelers vertrokken) kom op zeg. NAC speelt gewoon slecht en tegenstanders zijn gretig, fel en spelen met het mes tussen de tanden, maar zijn geen topploegen.

Gr.
Josip

Bacardialoog

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 15:19u

Technisch directeur Maaskant heeft de trainer Maaskant met gigantisch hoge druk opgezadeld; wanneer je met deze spelersgroep geen kampioen wordt dan belandt de trainerscarriere van Maaskant in een vrije val en is er van de kroonprins die hij ooit was niets meer over.

Als TD heeft Maaskant het echt heel goed gedaan, een meer dan prima selectie samengesteld. Als trainer is het in mijn ogen niet veel.

RS

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 15:47u

Becardialoog. Als trainer heeft Maaskant nog geen complete en geheel fitte selectie gehad. Er komen dus nog steeds nieuwe spelers bij. Anderen proberen tot op het laatste ogenblik nog weg te komen. Dat alles geeft onrust.
9 (!) nieuwe spelers, terwijl er 8 basisspelers zijn vertrokken, en niet de minste! Feitelijk een compleet nieuw elftal!
Dat kan toch niet in een keer goed staan?
Vanaf nu gaan we kijken!

Hugh Hefner

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 17:11u

Moho > Kek, da`s proat! Ronnie en Donnie, je zou denken dat ze die Gorter alleen op zijn voornaam hebben aangetrokken.
Bacardioloog > Volgens mij zat Blaaskant bij een of ander college-elftal in de Verenigde Staten. Dat is ongeveer het niveau waar hij naar terug kan.
Na vandaag (sluiting transfermarkt) is het niet meer zo druk voor een Technisch Directeur. Blaaskant kan zich dus volledig gaan concentreren op het trainerschap.
Natuurlijk hoort NAC zich ook na 31 augustus op de spelersmarkt te blijven concentreren. Werk voor een echte Technisch Directeur.

Hugh Hefner

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 17:14u

RS > Geen compleet fitte selectie? Precies wat ik roep. Al meer dan een half jaar zouden ze een conditietrainer moeten hebben. Als ze allemaal één stapje verder lopen dan een gemiddelde speler in de Zjuupliek, dan is promotie een reële optie!

steef

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 17:14u

Een keeper moet uit de eigen jeugd komen? De clubcultuur kennen en uitdragen? Zelden zo`n gelul gelezen zeg.
Van Breukelen en van Beveren bij psv, Cilessen nu bij ajax, Courtois bij chelsea, etc etc.
Of meer op NAC niveau: Ruiter bij Utrecht, Lamprou bij de kruikjes, Hahn vorig jaar bij Zwolle. etc etc.

Een keeper moet ballen tegenhouden. En dat doet Jelle al een tijdje te weinig. Maar blijkbaar is Noppert niet beter volgens de technische staf die dagelijks met beide trainen. En dat is erg jammer.

Rooie Jo

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 17:30u

Volgens mijn bescheiden mening heeft Jelle vrijdag een punt gepakt voor de ploeg...

Rooie Jo

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 17:31u

OT: Welkom terug Donny!

f7gekkelijke

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 18:27u

Hij heeft meer doelpunten voorkomen Rooie Jo. Da`s zeker. Aantal prima reddingen. Maar de 1-0 was grotendeels aan clownesk keeperswerk te wijten. Leek achter zijn doellijn te staan al voor er werd gekopt. Geen keeper is onpasseerbaar, maar dit was echt een houdbare bal. En dat is (weer) doodzonde.

f7gekkelijke

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 18:34u

Juist Hugh. Mooi voorbeeldje is Locadia. Ik heb het niet over z`n vreemde gedrag. Maar over training:

Locadia in 2013:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/10/18/article-0-158DF7B6000005DC-123_468x606.jpg

Locadia in 2015:

http://www.glowfm.nl/system/html/Jurgen%20Locadia-3a03d1a1.png

(geen goede foto, maar live gisteren was het beter te zien).

Die man heeft flink in de sportschool gehangen. Dat moet je toch ook willen als prof? Dat je een beest wordt? Meer body krijgen?

Ja dat heeft effect op je spel enigzins, maar zolang je door jan-en-alleman opzij gezet wordt lijkt me een wat gespierder postuur geen overbodige luxe...

Tuur

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 19:30u

Hugh kap nou eens met dat Blaaskant.

Hugh Hefner

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 22:04u

Grappig, zowel Wiljan Pluim als Avdic zijn bij hun respectieve clubs op straat gezet. Gratis ophalen bij het grofvuil dus. Mag ook op 1 september...

dunco

Geplaatst: maandag 31 augustus 2015 om 22:14u

Juist hugh

rats

Geplaatst: dinsdag 1 september 2015 om 8:48u

F7 oelpunt Helmond fout jelle. Z3 kopten op 1 a 2 meter van de lijn. Het is zo wel duidelijk dat jelle in jou geen grootse fan heeft want zo kan je hem alles aansmeren.

Al Pacino

Geplaatst: dinsdag 1 september 2015 om 9:22u

@Rooie Jo, inderdaad had hij er 3 kunnen pakken door dat doelpunt van Helmond te voorkomen. Was absoluut realiseerbaar.

Gr.

Al.

    

Ratatouille

Geplaatst: dinsdag 1 september 2015 om 9:58u

@rats
Tegenwoordig is ieder doelpunt de schuld van Jelle. Net als dat iedere tegenslag de schuld is van Rm.

Verder eens met rs

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: dinsdag 1 september 2015 om 17:41u

@ ratatouille - je hebt gelijk. Misschien moeten we het eens omdraaien. Kun je wellicht een voorbeeld geven van iets wat maaskant (als trainer of als coach) goed heeft gedaan? Het liefst uit het lopende seizoen, maar mag ook uit het vorige. Sorry hoor, ik ben geen fan, dat moge bekend zijn - maar ik zie het ook gewoon écht niet.

Ratatouille

Geplaatst: woensdag 2 september 2015 om 10:42u

@AS

Uit het lopende seizoen:
Een uitermate zwak begin. Toe te schrijven wellicht aan een volledig nieuw team of plankenkoorts... I don`t know. Vervolgens begint de selectie vorm te krijgen en zie ik 2 klinkende overwinningen. Waarbij zeker tijdens de laatste er mooie vloeiende aanvallen vooraf gingen aan de doelpunten.

Dat er dan daarna weer een gelijkspelletje volgt op kunstgras in een uitwedstrijd, wordt door menigeen direct weer aangegrepen om onrust te moeten trappen.

Je had dus een sterk stijgende lijn, met daarop weer een dipje, maar laten we het gewoon eens over een half seizoen bekijken en kijken waar we dan staan. Wat ik dus probeer te zeggen is dat er - ondanks het gelijkspel - progressie in deze groep zit. Dat is de trainer Maaskant.
Verder vind ik ook dat de TD Maaskant buitengewoon goed heeft gehandeld met het aantrekken van Verbeek, Ars en Brandts. Wat menigeen hier doet - en jij ook, deduceer ik uit je vraag wat de "trainer" Maaskant goed heeft gedaan - is de functies trainer en TD uit elkaar trekken. De TD doet het redelijk, maar de coach volgens velen niet. Vergeet niet dat - als je op die manier redeneert - je de TD ook kwijtraakt, als je de trainer de laan uitstuurt. Overigens ben ik van mening dat je die twee niet uit elkaar moet trekken. Omdat wij hier in NL het hebben over TDs en trainers, vinden we ook maar dat dat 2 verschillende personen moeten zijn, maar ik denk dat Engeland bewijst dat idealiter dat juist een en dezelfde persoon moeten zijn; de manager. Een TD moet handelen uit de behoeften van een trainer. Hier hebben wij bedacht dat een trainer het maar moet doen met de middelen die hij krijgt van een TD, waardoor je dus de situatie krijgt die we hadden, namelijk continue wissels van trainers, terwijl een TD (zie GR) zijn straatje blijft schoonvegen. Al met al dus onrust.

Vorig seizoen moet je verder niet meetellen, vind ik. Toen RM aan het roer kwam, was het al 2 voor 12. Hij heeft getracht met allerlei huurlingen (de selectie zoals die was, voldeed niet had de eerste seizoenshelft al bewezen, met dank aan de naïeve prutserijen van GR) te redden wat er te redden viel (ik moet overigens meteen denken aan de spreekkoren `we love you Maaskant` na de eerste puntjes die hij sprokkelde... zo zie je hoe opportunistisch iedereen reageert). Hij heeft het niet gered, maar welke trainer had dat wel gekund, moet je je afvragen in het wespennest dat NAC was/is, met een lege portemonnee en al met het water - sportief en financieel - aan de lippen. Inderdaad was het schip zinkende en hij kon het niet meer drijvend krijgen. Overigens scheelde dat niet veel.
Het ging niet onder Karelse, het ging niet onder Gudelj, het ging niet onder Hellemons. Nu onder RM heb ik voor het eerst weer het gevoel van een stijgende lijn, zij het nog wat wiebelig en voorzichtig.

Maar waar ik echt doodmoe van word, is dat opportunistische geblaat hier (overigens bedoel ik daar niet jou mee; wij zijn het vaak oneens, maar ik vind wel dat je genuanceerde en onderbouwde posts doet). Als we iedere keer moesten wisselen van keeper, rechtsbuiten of trainer, iedere dat dat hier geroepen werden, hadden we niet alleen iedere wedstrijd een andere opstelling, maar ook een andere trainer.

Rust in de tent en continuiteit is nu de boodschap. Dus laat deze trainer lekker zijn werk doen en door bouwen en reken hem richting einde van het seizoen af, als je hem per se af wil rekenen. Maar niet nu.

A propos; nu we het er toch over hebben: wat zou het alternatief zijn. Hoeveel trainers van enig niveau waren op dat zinkende schip gestapt? Verbeek wilde/durfde niet. Brood koos ook lekker voor een bijrol bij PSV boven NAC (nounou, wat een echte NAC man is dat, zoals velen hier blaten). Dus wat krijg je dan? Niveautje Hellemons? Nee, dat heeft gewerkt.
Dezelfde onbenullen die bij zijn aanstelling riepen dat dat zou werken (ook weer een "echte" NAC-er, want lult plat Ik zie nog steeds dat verband niet), riepen drie weken later weer dat ie op moest rotten. Dat zijn dezelfde no-knows die als oplossing voor het spitsenprobleem de spits van goedbedoelende boys 73 en FC Bal op het dak aandroegen.
En dan die spits halen en dan niet promoveren en dan de trainer erop afrekenen. Want aan die spits ligt het niet, want die komt uit Breda en "is een jongen van de regio/club" en die rent als een kip zonder kop achter iedere bal aan, dus heeft NOAD.

Pfff... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je trok de beerput open met je vraag . Maar niet voor niets zei ik een aantal posts terug al dat ik met steeds minder plezier de rat lees. Ik erger me steeds meer aan de commentaren en de kortzichtigheid.
Anyway; ik heb het gelukkig niet voor het zeggen en nog gelukkiger; de meeste anderen hier ook niet. Dus laten we vooral hopen op wijsheid bij de heren van het bestuur en dat zij de rust bewaren en niet teveel hier lezen en denken dat dit "DE stem" van de supporter is, want dan krijgen we nooit rust in de tent.

Charpie

Geplaatst: donderdag 3 september 2015 om 15:57u

@Ratatoulle;

AMEN

moho

Geplaatst: donderdag 3 september 2015 om 20:31u

@ratatouille,
Mooi om te zien hoe verschillend je naar het spel en trainer kan kijken. Alles wat jij aanhaalt zie ik echt niet. Vorig seizoen niet ondanks alle gewenste aankopen en huurlingen en dit seizoen niet met de grootste begroting en ingekochte spelers.

Rust onder RM Hahahha dat kun je niet menen. Conflict trainer, mediageil, te groot ego (wij winnen , zij verliezen), spelers publiekelijk afzeiken enz, enz.
9 maanden RM hebben niets gebracht, hoop dat hij zijn grote mond waar maakt, maar heb er een hard hoofd in.
Ajax a1 en Dordrecht (10 en 9 man) , broodnodige 3 punters maar geen om ekeer wat weer duidelijk bleek tegen Helmond.

Motivator (doelloze commando spelletjes ??), tactisch zie Stam, Suk en vd Weg, zoals ook meer dan eens onlogische wissels.

Us MVV - ke, next stop.

Gr.
Josip

Ratatouille

Geplaatst: zaterdag 5 september 2015 om 12:19u

@Moho

Tja, it`s all in the eye of the beholder...

Maar eh... sorry, is dat niet een beetje subjectief wat je noemt? Oordeel nou gewoon even over RM in deze periode bij NAC.

- Conflicttrainer? Met wie heeft hij de afgelopen 9 maanden een conflict gehad? Zijn voorgangers (Hellemons, Gudelj, Karelse) die wel ja... maar RM??
- Mediageil? Tja, de een noemt het mediageil. De ander noemt het representatief en/of bluf...
- Spelers publiekelijk afzeiken? Wie dan? En ook: mag je geen kritiek hebben? Zie het voorval Martins Indi de afgelopen week; krijgt kritiek van trainer en aanvoerder. Moet kunnen!
- Jong Ajaks en Dordt: geen ommekeer... Ten eerste; wie had het over een ommekeer dan? Ik noemde een stijgende lijn, maar geen ommekeer. Daarbij; 7 punten uit de 3 laatste wedstrijden, met een doelsaldo van plus 10. Als je dan nog niet wil zien dat er progressie inzit t.o.v. einde vorig seizoen en aanvang dit seizoen, WIL je gewoon per se negatief kijken.
- Tactisch: Stam, Suk, vd Weg. Ja, ook ik zie Stam liever op de backpositie en vind Suk en vd Weg de zwakste schakels, maar ten eerste: de andere twee backs waren niet fit en ten tweede; een winnende coach heeft altijd gelijk (again: 7 uit 3). Tenslotte; commando spelletjes nutteloos is ook puur subjectief. Als Mourinho dat doet, vindt men het geniaal.


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]


Niet geregistreerde bezoekers

Nog geen reaxies!

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
© 1996 - 2019 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven