homepage
bookmark
print
of log in voor extras
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

28 augustus 2007
Het bonus-malus systeem


Binnenkort krijgt elke NAC supporter via een brief uitleg over het bonus-malus systeem van NAC. De Bredasche voetbalclub wil daarmee aangeven dat Het Avondje NAC alleen voor echte NAC supporters is, waarbij goed gedrag wordt beloond, en slecht gedrag wordt gestraft. Het komt erop neer dat er duidelijke regels zijn waar niet mee gesjoemeld kan worden. Elke NAC supporter moet weten wat wel en wat niet mag.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat er meer wedstrijden op zaterdag gespeeld kunnen worden, met bier op de tribunes. Er zijn nog wel een aantal ergernissen die NAC wil aanpakken. Zoals het gooien van bekertjes op het veld en het drugsgebruik.

Allemaal mooi en wel, maar de bonus voor dit seizoen is nog niet duidelijk. Het lijkt erop alsof we terug gaan naar de jaren vijftig, met veel regels wat vooral niet mag en zeker geen stoute dingen doen! Maar gelukkig laat het NAC publiek zich niet zo makkelijk indammen.


Bron : bndestem, De Rat


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Relaties


10-sep-2007
Clubraad op zoek naar bonussen...
06-sep-2010
De non-argumentatie van NAC en de lokale drie...


Ratistieken

In totaal bevat onze database 19445 nieuws items met in totaal 316603 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 16,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

Mieshoop

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 10:38u

@RatdaXie:

lijkt me niet meer normaal dat `slacht`-gedrag gestraft gaat worden

Waddinxveen

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 10:38u

@ Ratdaxie: Elkaar afslachten is zeker niet de bedoeling, dus slacht gedrag moet zeker worden bestraft

Waddinxveen

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 10:39u

@ Mieshoop

Twee zielen, 1 gedachte...

wawadeheer

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 10:45u

Mogen we nog wel roken op de tribune? Stel je voor dat iemand er last van heeft

En die gast 3 rijen voor me moet eens ophouden met schelden anders ga ik het melden en dan moet hij bij Mommers op het matje komen.

rimaris

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 10:50u

@ wawa nog wat,

Roken zal binnen nu en een paar seizoenen verboden zijn. Volg de ontwikkelingen in de horeca maar. Ik vind het een redelijk systeem. We moeten geen koorknaapjes worden maar tussen coke snuivende hooligan en koorknaapje zit veel ruimte

HV

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 10:57u

Ach, ik heb het jaren geleden al omgedoopt tot Spek-en-bonus-malus. Van hoeveel seizoenen hebben we de bonus nog tegoed? Of is het weghalen van het prikkeldraad al zo`n grote bonus geweest?

200% NAC

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:04u

Als de bonus maar niet de nacompetitie wordt

Jamais

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:15u

Maar natuurlijknog meer nieuws uit het NACse waar iedereen op zit te wachten. Ons door de Raad van Clowns opgelegde bestuur lijkt zich werkelijk waar met van alles en nog wat bezig te houden, behalve dan met het uiteindelijke doel van NAC BV, het voetbalgebeuren. Echt ONGELOFELIJK wat de heren presteren.

Nou snap ik ook wel dat je geen vol bekertje op het veld mag jassen (al zit ik er dankzij NAC- overigens heerlijk voor zo op de eerste rijen), maar we worden wel getest door de heren. Het product dat wij op het veld aan moeten zien, is van erbarmelijk niveau en dan komt de neiging toch wel naar boven. Het belerende vingertje van de voorzitter over wat wel en niet mag, past perfect in de huidige samenleving waar we opgelegd krijgen wat wel en niet goed is voor ons. Het gros van de mensen snapt dit zelf ook wel. Daar hebben we die brief niet voor nodig.

Bespaar die kosten en tijd van het zenden van nutteloze informatie en ga eens werken aan de zaken die er wel toe doen!

hanske B.

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:25u

Laten ze zich eerst maar eens bezighouden met het op peil brengen van de selectie. Stelletje moraalridders!

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:26u

Als de selectie een `slacht` gedrag vertoond Zaterdag (figuurlijk!) is er automatisch geen slecht gedrag van supporters...... , waarbij ik het dus niet goed keur dat men zich moet misdragen bij een slechte uitslag !

Ik vraag me af hoe NAC de supporters wil bereiken die losse kaarten kopen of sensatiezoekers van buiten het stadion en alleen uit zijn om rotzooi te trappen welke geheid weer de kop op steken als het slecht gaat met de club.....! (zie veldslag tegen Top Oss toen er tientallen mensen betrokken waren die niet eens de wedstrijd bezocht hadden)

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:29u

Toch steeds weer mensen die de verschillende zaken niet los van elkaar kan zien en beoordelen , vermoeiend !

Cheerio

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:46u

Ik wordt een beetje moe van dat quasi lik op stuk beleid. Iemand een stadionverbod geven omdat ie in het stadion ligt te slapen... Er lijkt altijd maar n straf mogelijk en dat is direct een stadionverbod. Buiten proportioneel m.i. Zeker als daar van die kansloze bonussen tegenover staan. Of bonussen die geen bonnussen zijn maar terugdraaien van eerder genomen maatregelen, zoals bier voor de Bea. Als dat beraupt al gaat gebeuren!

Alcoholvrije Zwarte Piet

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:47u

Ik zou het vooral waarderen, wanneer NAC mij een brief stuurde, waarin uitgelegd wordt, waarom ik nog altijd mijn seizoenkaart niet heb!! Beter nog, ik zou het nog meer waarderen, wanneer ze mij gewoon mijn seizoenkaart op zouden sturen. Dat zou echt een enorme bonus zijn!!

Cheerio

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 11:49u

wordt =word

Stekel

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 12:00u

Ordnung mus sein, ofzoiets. Ook bij NAC op de tribune.

Je ziet het overal in de samenleving. De regels worden strenger, de sfeer wordt benauwd, het wantrouwen regeert. En ondertussen leveren juist de ordehandhavers de grootste wanprestatie.

Met opgeheven vingertje wordt doorgezaagd over `het gebrek aan respect`. Maar - zo weet iedere halve zool - respect kun je niet afdwingen, dat krijg je als je het verdient.

ZEPA

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 12:12u

DIt zal wel belangrijk zijn, maar het spijt me: het boeit me niet zo. Een echt avoondje NAC zie ik inderdaad samengaan met bier. Maar waarom bier nu beter/slechter is dan roken...geen flauw idee.

Waar ik me wel zorgen om maak en daar gaat het momenteel ook om:

WIE HAALT NAC VOOR 31e OM DE HUISIGE SELECTIE OP PEIL TE BRENGEN???

Nog 3 dagen nog (PS. nu wel tijd om wakker te worden???)

Jannie F7

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 12:20u

In de tijd van het ontstaan van de Spionkop in het oude gezellige stadion konden de meeste mensen al niet rechtop lopen!!! Het lijkt wel of TM en vriendjes geen andere (belangrijkere) dingen aan hun hoofd hebben! Natuurlijk moeten er regels zijn maar laten we nou niet gaan overdrijven!!!

Mieshoop

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 12:26u

Het enige dat NAC vraagt aan haar supporters is om het verstand te gebruiken. Dus geen agressie, geen geweld, geen overlast. Niks meer, niks minder.
Als ze nu net als bij ado brieven gaan sturen dat je in het stadion niet meer mag staan, maar verplicht bent te gaan zitten, okee, dan is de kritiek terecht. Maar er wordt duidelijkheid geschept over het beleid dat de gastheer in eigen huis voert...Zodat wij straks niet lopen te zeiken dat deze regeltjes niet gecommuniceerd zijn.
En daarbij, bier drink je op, als je het toch niet lust, ga dan niet vr mij in de rij staan...

Sgele

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 12:30u

Drugsgebruik op de tribunes?

hoe doe je dat dan? iedereen staat er op te kijken...is er dan een heel vak aan het blowen/snuiven/spuiten/slikken?

hannibal

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 12:37u

ik drink bier, ik roep kxx, ik heb nog nooit geknokt, mishandeld of wat dan ook, ik betaal mijn scc maanden vooruit, ik heb geen ijsberg tegen tejo gegooid en ik heb hem zelfs met `u` aangesproken.
ik ben mijn omgeving op f5 niet tot last met nicotine, zweetlucht of aftershave walmen (misschien vind iemand mijn drop niet lekker?) .
dit al 36 jaar of zo. ondanks wanpresteren op allerlei gebied heb ik nooit (serieus) overwogen geen seizoenskaart te nemen.
nu vraag ik mij af....wat is mijn bonus?

natte krant

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 13:01u

Bonus! als je niks hebt kun je toch ook niks weggeven. Ik ben echt heel erg benieuwd wat NAC mij aan bonus denkt te geven waar ik gelukkig van wordt.

Het lijkt wel de midden -oosten problematiek die ze willen oplossen zoals ze hier over praten.

Volgens mij is het vrij eenvoudig. Ik kom mij ontspannen op een voetbalveld waar ik een biertje wil drinken, ouwehoeren met mijn vrienden en VOETBAL wil zien. Dus wellicht kunnen ze eens beginnen met mij te vermaken met een aantrekkelijke pot voetbal i.p.v. me dood te gooien met allerlei regels en verordeningen die sowieso nog nooit op mij van toepassing zijn geweest.

Volgens mij zitten er zo 14.900 mensen als ik in het stadion. DOE DAAR MAAR EENS WAT VOOR!!! EN REGEL EEN GEIF ELFTAL................................

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 13:02u

@Hannibal , zullen we Zaterdag eens een dropke uitwisselen, als jij nu die riksen van Klene koopt dan pak ik die dropmunten mee....? , zit je in de buurt van de bovenste plekken van f4 ?

Sommige mensen valt het terecht op dat de teugels aangetrokken worden en dan vooral in de hele maatschappij , maar wat wil men dan ?
Opnieuw het `ach , ze bedoelen het niet slecht en ze hebben een slechte jeugd gehad` beleid van de pvda in de jaren negentig.....?
Diezelfde pvda is niet voor niets meer rechts dan links lijkt wel.

Duidelijkheid is heel belangrijk , welnu duidelijker als dit kan bijna niet , over de schreef , boete doen....!
Ben zelf ook niet altijd een heilig boontje geweest maar heb nooit over de consequenties lopen zeuren.

kho

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 13:03u

Wat is dit voor flauwekul, hebben ze niks beters te doen !

Dat je je normaal moet gedragen en ommige dingen niet mag doen lijkt me logisch, maar een bonus-malus systeem ( welke gek verzint dat woord ) ?
Het lijkt erop of N.A.C. iedere toeschouwer als een potentiele raddraaier ziet. De meesten komen gewoon voor de gezelligheid en het voetbal.


Ze moeten godver blij zijn dat er nog zoveel gekken naar het stadion komen om "hun cluppie" aan te moedigen.
Wel eens van service gehoord. Volgens mij ben ik nog altijd "klant" bij N.A.C. Aangezien ze op dit moment niet echt " klantenbindend " voetbal spelen en ooweinig punten pakken kunnen ze beter iets aan hun service doen om klanten te houden.
Of is het de bedoeling de toeschouwersaantallen naar beneden te brengen zodat die, toch al niet zo goedlopende plannen over de uitbreiding van o.a. het stadion, niet meer nodig zijn.

Dat lukt dan goed. Met dit voetbal, deze resultaten en deze "klantonvriendelijke" benadering zal er over een tijdje niet veel volk meer zin hebben in zo`n avondje/middagje.

natte krant

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 13:22u

off topic;

K. Nusampa traint mee bij AZ en is transfer vrij. Heeft iemand het mobiel van ES toevalig?

Mieshoop

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 13:28u

Iemand zich wel eens afgevraagd `waarom` we te maken hebben met bonus-malus, en in hoeverre dat NAC hiermee de supporters van dienst is?

Leg het mij maar eens uit, wellicht dat we dan tot de conclusie kunnen komen dat alleen, en enkel alleen dr deze bonus-malus er nog een pilske gedronken kan worden p de tribune, en dat tijdens 15 thuiswedstrijden?
Lees anders eens het convenant veiligheid 2006-2007, of nog beter, het Landelijk Beleidskader Voetbalvandalisme...

Ata

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 13:59u

Wordt hoog tijd dat Theo eens aan een malussysteem wordt onderworpen.

Cheerio

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 14:02u

Wat Mieshoop probeert te zeggen, volgens mij, is dat NAC `aan onze kant staat`. Dat geloof ik ook best, maar zolang mensen stadionverboden krijgen voor de lompste dingen kun je daar niet bij de mensen mee aankomen...

Joop NAC

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 14:08u

@cheerio,

Wat bedoel je met "stadionverboden krijgen voor de lompste dingen"???

Heb je voorbeelden dan?

Volgens mij krijg je een stadionverbod als je zelf iets lomps doet, of zie ik dat verkeerd?

ZEPA

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 14:12u

Het is makkelijk om te klagen, dus doe ik dat ook alweer:

WAAR BLIJVEN DE NODIGE VERSTERKINGEN?

- lindenbergh komt niet?
- schilder komt niet?
- pardo komt niet?
- wie komt er wel? Of moeten we het gewoon hiermee doen? Graag duidelijkheid. Zie dat de tijd verstrijkt, mar het blijft muisstil als het hier om gaat...

HV

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 14:20u

@Joop NAC: Een onzinnig politiebevel niet opvolgen, wildplassen, buiten de combi een wedstrijd bezoeken, geen ID bij hebben, enz. enz. Alles waar je normaal net wel/net niet een kleine geldboete voor zou krijgen, kan je ook een SV voor krijgen.
Soms dus terecht, soms dus voor de lompste dingen.

BLACKENED

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 14:38u

PATRICK KLUIVERT ...haal deze man..

Poep in de broek bij elke tegenstander gegarandeerd!

Enne... leuk die regeltjes. Niemand die ze leest... :Z

brokkemaker

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 14:53u

Betutteling ten top , het lijkt wel of JP Balkenende tot het bestuur is toegetreden.
99% van de suporters gedraagt zicht altijd, die moet je niet gaan treiteren met die regeltjes.
Er zijn 50 camera`s in/rond het stadion , haal dan die rotte appels eruit en val de gewone supporter niet lastig met deze flauwekul.
Ik hoef helemaal geen bonus omdat ik me gedraag , besteed dat geld maar aan iets nuttigs.

Met al die regeltjes haal je het spontane gevoel uit het voetbal.
Bij voetbal hoort toch een beetje een apart sfeertje , daar hoort wat gevloek bij enzo.
We willen toch geen nederlands elftal sfeertje , met zo`n blaaskapel en gesminkte vlaggetjes op de wangen. Astumblief zeg.

TOTTOPPUTBOT40+

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 15:22u

We worden een beetje alle hoeken van momfer en petertje ingeduwd.
Het wordt tijd voor een serieuze actie waarbij beide heren eens goed de broek volsch*%(*&ten.
Al jaren gedragen we ons, eens is de maat vol heren.....

VAK-G HOOLIGANS TO DA BONE

hannibal

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 15:23u

brokkenmaker - nix aan toe te voegen!

portugeese naccer

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 16:03u

Wat een gezeur en gezeik op deze FEESTDAG!

Het is vandaag immers exact een half jaar geleden dat NAC haar laatste overwinning in een officile wedstrijd heeft gehaald en nog wel tegen de droeftoeters uit dat durp in Oost-Brabant.

Dus laten we vandaag niet meer zeuren over boni en mali maar een leutig pilske pakken en vooral even vergeten dat het wellicht nog wel handig is voor het sluiten van de markt een degelijke, creatieve middenvelder aan te trekken.

Zo, weer genoeg geNLP`ed voor vandaag. Tsjakka!

de broer van john f.

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 16:27u

Tuurlijk ben ik het er mee eens, dat 99% van de supporters zich gewoon gedraagt, maar ja, die ene procent he... die ene procent idioten die volle bekers bier naar de keeper van de tegenstander gooit, die ene procent die het niet kan laten om aanstekers op het veld te gooien, die randdebielen maken het noodzakelijk om zo`n briefje rond te sturen. Maar jah, als je zo`n briefje krijgt en je weet dat jou geen enkele blaam treft, dan gaat dat briefje toch gewoon bij het oud papier?
Mee eens PN, de zo broodnodige crea midfield, die vraag boeit me veel meer. Trouwens ook het trainingspartijtje, waarbij Veenstra op rechts, Kolkka op links, Tamerus in de spits en Amoah als vooruitgeschoven middenvelder en De Graaf en Gillissen (of Stam) het vertrouwen van de aanhang terugwinnen...

de gele kaart

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 16:31u

Laten we eerst maar eens zorgen voor een goed eftal,anders lost het probleem vanzelf wel op.
Dan zijn er namelijk bijna geen toeschouwers meer over.
Zaterdag wordt het erop of eronder!!!!

TinusDeP....

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 16:49u

Bonus-Malus? prima!!! maareh... alleen als `t voor de `verantwoordelijken` binnen onze club ook geldt. Met andere woorden: TM levert al jaren wanprestaties... lik-op-stuk-beleid dus graag. Hetzelfde gaat nu toch ook al echt gelden voor de Ernies...

Ik heb nog nooit een beker bier op het veld gegooid (wat een zonde is dat trouwens), maar als iemand dat wel doet omdat hij al jaren gefrustreerd wordt door wanbeleid en de zoveelste k*tpartij op de mat gelegd ziet worden... a) is dat nou cht zo verschrikkelijk? en b) wie is dat aan te rekenen? De man die dat doet, die iedere dag werkt om zijn scc te kunnen betalen om er achter te komen dat die centen dus verneukt worden door een TM... of TM zelf???

brokkemaker

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 17:01u

Goed gedrag belonen. Hoe meer ik erover nadenk , hoe onbenulliger het gaat lijken.
Het doet me denken aan zo`n hondengehoorzaamheidstraining.
Pootje geven , braaf gaan liggen , dan krijg je een koekje.
Als ik me nu braaf gedraag , krijg ik dan ook een koekje en mag ik als bonus nog even tegen Theo zijn been rijen.

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 17:25u

TinusDeP.... , da`s het idee van de knvb volgens mij die boete`s uitdeeld aan NAC elke keer als er voorwerpen (dus k bekertjes bier) op het veld gegooid wordt .
Dit kost NAC NACen die volgens mij n jou beter besteedt kunnen worden aan een middenvelder..........

Zo krijgt NAC wel meer de schuld van dingen waar het niets aan kan doen , b.v. aan een vertraging van de bouwplannen omdat de gemeente er langer onderzoek aan wil verichten enz. enz. .

Ja brokkenmaker en Hannibal , dat van die hond die netjes gaat zitten en een koekje krijgt , daar lijkt het wel wat op maar als het werkt bij bepaalde mensen vind ik het wel goed , kwaad kan het natuurlijk ook niet.

@Mieshoop , al drink ik zelf geen bier dan nog mag je je zegeningen tellen als bierliefhebber en NAC liefhebber...! , menig club waar gn alcohol meer op de tribune is , dus als er een systeem als het bonus-malus voor nodig is om 15 Zaterdagavonden mt bier te hebben , so be it !

portugeese naccer

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 17:26u

Goed gedrag, zoals een boterham op eten, speelgoed opruimen of lief zitten kleuren, moet je als ouder juist zoveel mogelijk belonen met complimentjes en aandacht.

Het prijzen van goed gedrag zorgt ervoor dat het goede gedrag zich zal herhalen in de toekomst. Geef je kind een grote knuffel of een dikke zoen en zeg dat je het zo fijn vindt dat hij zo lief speelt. Geef niet alleen complimentjes over het gedrag van je kind, maar ook over je kind zelf, zoals: Wat ben je toch een lieverd!

Door regelmatig positief gedrag te belonen met aandacht, zullen kinderen niet om aandacht vragen door negatief gedrag te vertonen. Kinderen hebben nou eenmaal veel aandacht nodig en op het moment dat je kinderen voldoende aandacht geeft zullen ze er niet om vragen door te huilen of niet te luisteren.

br@m13

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 17:33u

ik vind het wel een goed iedee om dat aan te gaan schaffen maar wat is dan die beloning dat weet ik niet

Saaman

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 17:44u

Wat een flauwekul! Hebben ze niks beters te doen nu we 18 staan met een doelsaldo van -8? Wat kost deze onzin allemaal, gaan we daar een adminstratie van bij houden, wie een bekertje heeft gegooid?

Of er zijn te veel mensen in dienst bij Nac of ze maken zich druk om de verkeerde zaken.

sCARz

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 18:28u

De tranen springen mij in de ogen bij het lezen van dit stukje. Wat nou bonus malus?! Wat is er te bonussen dan. Of bedoelen ze het weghalen van de bording in de gracht? Dat is helemaal geen bonus, maar ingegeven door de komst van de LED reclame. Voorlopig is er alleen maar afgepakt, zoals het drinken voor de Bea. Misschien zou er eens in het vooruitzicht gesteld kunnen worden wat een evt. bonus gaat betekenen? Dat zou stimulerend kunnen werken. Maar waarschijnlijk wordt dat niet gedaan, omdat het iets is waar niemand op zit te wachten. Waar we wel op wachten is COMMUNICATIE. En dan bedoel ik niet iedereen een brief sturen waar in staat wat je niet mag. Zal trouwens best een lange brief worden, want je mag zo langzamerhand niet eens meer een scheet laten in het stadion, maar dat terzijde. Ik bedoel over VERSTERKING op voetbalgebied. Wie is er geblesseerd etc. Wat doet die manager communicatie de hele dag. Hoe zit het met het sponsorbeleid, waarom moet met uitbreiding van het stadion gewacht worden tot de rest doorgaat. Hoe denkt NAC al die tijd te kunnen overleven op basis van het huidige beleid. Waarom doet de trainer van die bagatelliserende uitspraken voor de camera en zet hij NAC en vooral de supporters te kakken. Wanneer wordt er eens wat gedaan aan de dramatische toegang tot het stadion. Zomaar even wat dingen die bij mij leven en waarschijnlijk ook bij een hoop andere supporters. Maar nee, we houden lekker onze mond dicht en laten de supporters maar voor wat ze zijn. Het zijn toch maar domme kuddedieren. Zo denken ze bij NAC misschien niet, maar zo voelt het wel. En om het gevoel gaat het ten slotte. Ik begrijp er zo langzamerhand niks meer van en enige structuur is er al helemaal niet meer te ontdekken. Iets zegt mij dat ze er nu mee komen, omdat ze het stiekum in hun broek doen voor komende zaterdag. En gaat er om wat voor reden iets fout, dan is TM er natuurlijk wel als de kippen bij om te communiceren hoe dom de supporters wel niet zijn om hun eigen ruiten in te gooien. De gedachte hieraan maakt me vooraf al erg misselijk. Ik wil niet dat mijn NAC verwordt tot een scoutingclub als onze oosterburen. Maar wacht eens... kwam onze menezjer van het jaar daar ook niet vandaan? Slaap zacht positivo`s, ik kan het al lang niet meer.

TinusDeP....

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 18:41u

@Hoog. Op zich heb je natuurlijk een punt wat betreft de zienswijze door de knvb. Maar goed; stel nou dat die crea middenvelder er komt en doe es gek: we krijgen ook nog een scorende spits. We winnen thuisduels die we hren te winnen (zoals Grunn bijvoorbeeld). Daarnaast wordt er geinvesteerd in bouwplannen, waarmee we winst kunnen maken. De club is gezond, sportief wordt er gepresteerd en we draaien lekker mee tegen de subtop aan en iedereen is tevreden... hoeveel bekertjes/aanstekers en meer rotzooi zou er dan gegooid worden? Ik denk hele stukken minder... kijk, als je dn als club zegt dat er sancties komen tegen dat soort gedrag... amen... maar dit is toch wel hele verkeerde timing...

en wat ook al eerder hier is gezegd door sommigen: ik betaal al jaren netjes mijn scc, drink een biertje, zing een liedje mee, klap voor die mannen op het veld, scheld ze af en toe eens een beetje uit, heb nog nooit iets (wat dan ook) op het veld gegooid en ben nog nooit in een paal geklommen... waar blijft de bonus? voorlopig ben ik bang dat ik beloond ga worden met een k*tseizoen, waarin ik iedere wedstrijd gefrustreerd moet toekijken hoe ik 154 eurootjes down teejo`s drain heb gegooid...

en daarbij... stiekem denk ik ook `wat maakt dat bekertje bier nou uit op zo`n roze keepersshirt?` Het is toch een mannensport en ze zijn toch hugodver niet van suikergoed? maar goed... dat `hoor` je natuurlijk niet te denken...

bakkertje99

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 19:08u

Met stijgende verbazing lees ik het debiele niveau van sommige reacties hierboven. Snappen jullie niet dat NAC op het randje staan van een algeheel alcohol verbod opgelegd door de Gemeente Breda. Er hoeft niet veel meer te gebeuren voordat burgemeester van der Velden de tap dicht draait. NAC probeert nu met dat bonus/malus systeem het over een kam scheren van alle supporters te voorkomen en er voor te zorgen dat alleen potentiele rotzooischoppers worden aangepakt. Zodat het niet tot o.a. een algehele drooglegging komt en tot het spelen van wedstrijden op zondagochtend om 12 uur. Bij veel clubs in het betaald voetbal wordt al geen bier meer geschonken voor en tijdens de wedstrijden.

Ik ben zelf ook iemand die baalt van allerlei door de overheid opgelegde regeltjes, maar als iemand een betere oplossing weet om Petertje van de velden en consorten tot andere gedachten te brengen mag tie het zeggen.

sCARz

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 19:29u

@bakkertje:

Debiel? Het enige debiele zou dat alcohoverbod zijn. En dan kom ik weer terug op communicatie. ALS dat zo zou zijn, zou NAC dat duidelijker moeten communiceren. Maar nu komt het heel anders naar buiten. Op het randje? Er gebeurd hoegenaamd niks meer, maar alles wordt aangegrepen om supporters het vuur na aan de schenen te leggen. Wie is er nou debiel bezig? Als jouw verhaal klopt, mag NAC hier wel eens harder tegen ageren, maar de huidige opstelling past in dit geval prima in het makke schapen-klimaat wat inmiddels in alle geledingen van de club naar buiten toe uitgedragen wordt.

Mieshoop

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 19:49u

@bakkertje: volledig correct geformuleerd.

In het Landelijk Beleidskader voor Bestrijding van Voetbalvandalisme en -geweld is als richtlijn opgenomen dat in voetbalstadions geen alcoholhoudende dranken geschonken worden.

Dit is een richtlijn, die door veel lokale overheden als regel beschouwd wordt. Zo stond in het concept Convenant Betaald Voetbal voor Breda van twee seizoenen terug te lezen dat er voortaan bij risico A en risico B-wedstrijden evenementenbier geschonken moet worden. Veel lokale overheden hebben dit overigens zo in hun convenant opgenomen. Door een oplettende CR-er, in samenspraak met NAC, is gepoogd deze bepaling uit het convenant te schrappen.

De lokale overheid ging hier mee akkoord, op voorwaarde dat er een alternatief systeem ogezet zou worden, waarbij raddraaiers (mooie term overigens) eruit gepikt zouden konden worden. De Bonus-Malus is daarvan het directe gevolg, maar ook andere maatregelen die genomen zijn komen direct voort uit dit convenant (bijv. drugs en alcoholonderzoek).

NAC is vr de supporters, heeft meerdere epistels opgesteld en aan betrokkenen overhandigd waarin ze het belang van alcohol bij het avondje NAC benoemen. Negativiteit is wellicht op zijn plaats, maar dan wel jegens de juiste partij.

Dat NAC nu nogmaals de huisregels bekend maakt is hier ook een voortvloeisel van. Geen enkele supporter, goed- dan wel kwaadwillend, kan nu zeggen dat hij niet op de hoogte is van deze huisregels. Daarnaast staan ze nog op het stadion geschroefd.

Ik voel me thuis bij NAC, maar ondanks dat, blijf ik toch te gast. En ik hoor me als gast te gedragen, d.w.z. volgens de regels van de gastheer. Als iemand bij mij op visite komt en tegen de voordeur aan zeikt, met bier over de vloerbedekking gooit of de vensterbank van de muur trapt, dan zet ik die persoon er ook uit. Da`s mijn goed recht, ondanks dat deze persoon eerder misschien een bloemetje heeft gegeven, of al 38 jaar op visite komt.

Uit een aantal reacties hierboven is gelukkig goed op te maken voor wie de mailing explicieit bestemd is.

Kortom: negativisme is goed, houdt de boel lekker scherp, maar als je zeikt, zeik dan wel tegen de voordeur van de juiste persoon!


Een oplettende CR-er heeft

Mieshoop

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 19:52u

hmms, regeltje te weinig weggetyp-ext, ach ja, liever een nietszeggende regel te veel dan een creatieve middenvelder te weinig...

bakkertje99

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 19:59u

@sCArz

Zoals Mieshoop al zegt, we waren verdomd dicht bij een algehele drooglegging vorig seizoen. De druppel die de emmer deed overlopen was de wedstrijd in de nacompetitie tegen Oss. Even je geheugen opfrissen....de wedstrijd erop tegen Volendam was een algeheel alcohol verbod van kracht, zeecontainers omringden het stadion alsof we met z`n allen grote criminelen waren en er werd prefentief te pas en te onpas gefouilleerd. Dat alles op last van de burgemeester. Dit alles is precies 1 jaar en 5 maanden geleden. NAC heeft daarna hemel en aarde moeten bewegen om een algeheel alcohol verbod te voorkomen. Godzijdank is dat gelukt, maar daar staat nu wel dat bonus malus systeem tegenover. En vergis je niet we staan nog steeds op scherp bij v.d. Velden. Nee we krijgen geen rolleke drop bij goed gedrag, maar we mogen wel lekker ons pilske blijven drinken en dat is mij al heel veel waard!

HV

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 20:27u

@Mieshoop: mooi betoog, grotendeels mee eens. Maar waar het de meesten hier om gaat is dat het bonus-malus wordt genoemd, en: WAAR IS DAN DIE BONUS?
-Het prikkerdraad is weg, was een bonus; prikkeldraad stond niet heel gezellig, dus leuk, maar niet veel meer dan dat;
-Vorig jaar betere geluidsinstallatie, werd gepresenteerd als bonus; leuk, maar heel stiekem werd dat gewoon vanuit het convenant op last van politie/brandweer verplicht gesteld

Welke bonus was er dan nog? Ik kom zo niet verder dan 1. En wat is er dan zo mis gegaan dat er geen bonus is gegeven?

Begrijp me goed: Het is een goed streven van NAC om op deze manier ons pilske in het stadion te proberen te behouden, daar werk ik graag aan mee. Maar noem het geen bonus-malus als er geen bonus is. Het is nu gewoon de spek-en-bonus - malus. Mensen hier zijn het gewoon een beetje zat om voor de gek gehouden te worden. Als je mensen op een onvolwassen manier gaat benaderen, kan je niet verwachten dat ze daar serieus op reageren. Maar ik ga eerst de inhoud en toon van de brief afwachten, voor ik ook verder op dat punt in ga

sCARz

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 20:44u

Ik sluit me bij HV aan. Maar er speelt meer en dat weet iedereen. En de tijd tikt verder en het blijft stil....

Cheerio

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 21:40u

Ik weet nog een leuke bonus, met de combi naar vvv...

Serieus Mieshoop, wat wordt er vanuit NAC gedaan om wel tegen de juiste deur te pissen?!

robbb

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 21:52u

een aantal lieden zal wel wakker worden als ze voor het voetbal in breda naar o.a. de blauwe kei moeten

dimitri

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 21:57u

laat ze eerst maar eens die biersmijters aanpakken. maar ach, als heren stewards en scorpio`s op een meter afstand iemand zien gooien doen ze nog steeds niets. En wie krijgt de schuld? heel het vak straks.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2007 om 22:34u

@ dimitri:

te beginnen met die idioot met die staart midden onder aan de B-Side. dat die zijn werk eens gaat doen. mafkees.

hannibal

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 8:22u

dure en deftige praat van mieshoop maar ik snap nog steeds niet waarom NAC niet glashard stelt ; wij zijn baas in eigen huis en als onze gasten bier willen krijgen ze bieren. excessen roeien we ism lokale driehoek uit en iedereen die zich misdraagt komt er niet meer in, punt uit.
tejo is als was in de handen van ooit-rooie petertje , bang als hij is dat er op het gemeentehuis iemand zeurt over operatie monument hoppen.
het gaat er bij mij nog steeds niet in dat normale goedwillende mensen de dupe kunnen worden van een paar idioten.
we gedragen ons dus nu ruim 1.5 jaar voorbeeldig en onze bonus is dus dat we bier mogen drinken - dat mochten we toch al?
het zuigt, aan alle kanten en tejo heeft hier boter op zijn glibberige hoofd , zoals zo vaak.

de broer van john f.

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 9:11u

@ Hannibal.
Natuurlijk, als je de feiten nuchter beschouwt, dan wil je de stelregel: "Ik ben baas in eigen huis" iedern door de strot duwen: de kwaadwillenden, de goedwillenden, de lokale autoriteiten. En "nuchter" beschouwd heb je daar gelijk in en ben ik het roerend met je eens. Het is per slot van rekening van de gekke dat een paar randdebielen het plezier voor de 99,9% goedwillenden kunnen bederven. Maar ook de burgemeester en wethouders stellen "Baas in eigen huis" en zij zitten nu nt dat streepje hoger in het beslissingsechelon. Dus... leg je het af tegen die superioriteit. Dat ligt niet aan NAC, de oorzaak ligt bij de wetgeving, die de beslissingsbevoegdheid in dezen neerlegt bij B&W van Breda.
Dat weet jij ook Hannibal, het is daarom een streepje teveel negativiteit die je op de stapel van NAC legt. Enne... dat is jammer.

hannibal

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 9:31u

ach Broer, tejo heeft zelf publiekelijk gezegd dat dit nu eenmaal bij het politieke spel hoort. hij moet niet te hard tegen petertje brullen want hij heeft hem zo hard nodig.
als tejo zijn zaakjes op orde zou hebben, hadden wij petertje niet zo hard nodig - ik noem dit niet negatief, ik noem dit realistisch.

BreDaN

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 9:54u

Kijkend naar andere clubs denk ik dat we het hier in Breda nog niet zo slecht hebben, met het geen alcohol en/of eten op de tribune etc. of alleen maar evenementen bier.

HV

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 10:40u

@BreDaN: Kijkend naar andere clubs denk ik dat het invoeren van een alcoholverbod op de tribune en andere maatregelen uit het voorbeeld convenant van de KNVB (zitten!!!) het definitief einde van het avondje NAC is. Wordt dat dus ingevoerd komen er minder mensen, heb je geen extra zitplaatsen en sponsorruimtes meer nodig en kunnen de bouwplannen ook de koelkast (of eigenlijk de grafkist) in.
Ik mag hopen dat binnen NAC het besef er is dat het behoud van het avondje NAC het fundament van de bouwplannen is, en dus nooit als wisselgeld gebruikt kan worden.

HV

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 10:47u

Vergeet ik nog een voorbeeld te noemen: Het levendige NEC is om zeep geholpen door dergelijke maatregelen. Stilte op de tribunes, 5 seconden klappen na een doelpunt, fanatieke fans die liever in de kroeg kijken. En dat door een verbod op alcohol op de tribunes (ze hebben daar reserve-bier, dat mag niet mee naar boven waardoor regelmatig `onenigheid` tussen stewards en supporters ontstaat) en het sta-verbod.

jurgen

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 10:51u

geld dit ook voor de spelersgroep?

Cheerio

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 13:46u

HV heeft volkomen gelijk met het feit dat het Avondje NAC het fundament van de club is. Valt dat weg dan wordt je een twee NEC of andere `dertien in een dozijn club`. Niet dat NAC dan niet meer zou kunnen bestaan maar het lijkt me nou niet echt een streven (of stiekem toch wel, burgermeester...?!)
Als NAC zich daarvan doordrongen is, en ik geloof nogmaals best dat ze dat zijn, dan moeten ze alle zeilen bijzetten om dat heel duidelijk te maken bij die zogenaamde `superioriteiten`. En dan heb ik het niet alleen over bier maar ook over combi`s, clubkaarten, toestaan sfeerverhogende zaken en alle andere shit. NAC krijgt nogal de schijn tegen door het het sturen van zulke brieven en het opleggen van een stadionverbod voor een minimaal vergrijp.

Buiten dit alles blijft het een feit dat als je met een bonus malus werkt daar dus bonussen bij moeten zitten. En het is al een paar keer gezegd; WAAR IS DIE BONUS DAN?!?!

hannibal

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 13:49u

@HV - of tejo dat besef heeft of niet (hij zal wel NLP krijsen van wel) doet er niet toe. Het probleem is dat NAC alleen `ons` als wisselgeld heeft. en wij hebben petertje, de voetbalvijand.
net als tejo heeft petertje een wereldbeeld waarin zijzelf als een sub allah op het topje zitten en iedereen die aan die positief kan knagen wordt tegengewerkt. tejo denkt dat hij groter is dan petertje, petertje weet dat, en petertje weet zeker dat hij groter is....en wij zijn er maar mooi klaar mee!

HV

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 15:38u

Op nac.nl al wat meer uitleg over bonussen; ziet er beter uit dan ik had verwacht.

HV

Geplaatst: woensdag 29 augustus 2007 om 15:52u

Een hele mooie :
"Belangrijkste eerste winst voor de supporters is dat bij NAC Breda bier op de tribunes is toegestaan....."

Bij NAC mag je dus gewoon `Breda bier` meenemen naar de tribune, zal weinig bavaria meer worden verkocht dan

Toch een kleine kritische noot: Dit soort regelingen zie ik liever minder vaag. Bij `een te behalen bonus` zie ik graag concreet hoe die te behalen is; noem concrete en meetbare voorwaarden waar aan moet worden voldaan, anders heb je geen regeling.


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]


Niet geregistreerde bezoekers

Nog geen reaxies!

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
1996 - 2019 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven