homepage
bookmark
print
of log in voor extra’s
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

30 november 2005
Trommel groningen verwijderd


Misschien dat de ban van het Rat Verleghstadion toch een bietje begint te werken...

Trommels. We hebben er bij NAC een gruwelijke hekel aan. Groningen had ook weer zo`n Jostitalent bij (waarmee het uitdrukkelijk niet de bedoeling is dat de echte Jostiband zich beledigd voelt).

Afspraak met andere clubs is echter minimaal 200 man voor een trommel in het uitvak in het Rat Verleghstadion. Groningen was met 2 bussen en nog een plukske, en dus werd de trommel onder het mom van `afspraak is afspraak` terecht verwijderd.

`Boeien` zal menigeen denken na het zure puntenverlies vandaag, toch wilden we dit niet onvermeld laten.


Bron : De Rat


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Relaties


30-nov-2005 NAC-GRO (2-2)

15-dec-2005
Enquete aanstaande over mogelijk algeheel tro...


Ratistieken

In totaal bevat onze database 12414 nieuws items met in totaal 214479 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 17,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

Wanny

Geplaatst: woensdag 30 november 2005 om 23:31u

Men is tegenwoordig alleen maar bezig met het verbieden van allerlei zaken ipv zorgen dat er een sfeervol uitverkocht stadion is.

Beek

Geplaatst: woensdag 30 november 2005 om 23:50u

Misschien kunnen ze volgende keer die biertrommel met lange jas en schorre stem verwijderen

Dun Nakkenist

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 7:41u

Mag een trompet wel ?

BATI

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 7:41u

Hoewel is ook niet echt fan ben van trommels is dit toch wederom weer een belachelijk kut regeltje.... TRIEST!
Volgens mij zijn de randzaken tegenwoordig belangrijker voor het NAC management dan de zaken op het veld!

rimaris

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 7:57u

Hulde voor deze maatregel. Na jarenlang zeiken op die klote trommels en de meest rare regels voor ons eindelijk eens maatregelen voor de uitsupporters. Mensen die deze maatregel niet begrijpen Jarenlang strijd van de supporters wordt eindelijk beantwoord

stefan van goerre

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 8:20u

Hulde aan alle nac suporters die voor de westrijd 1 minutt stil waren maar kan iemand mij een vraag beantwoorden wat stond er op het spandoek op de b-side die boven de mensen hing voor de 1 minutt stilte en daarna

sp de rode tomaat

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 8:25u

kan het nog gekker? Beter een trommel dan ajaxpubliek!

jacnac

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:00u

Ga iedereen nou niet zeggen dat deze regel nergens op slaat, dit is precies waar er een jaar geleden om gevraagd werd!!!

chiel

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:25u

Ik begrijp de reacties niet helemaal, geloof ik. Hierom hebben we een jaar geleden massaal gevraagd. Nu wordt het eindelijk in praktijk gebracht en is het opeens flauw van NAC. Heel vreemd. Trommels passen niet bij NAC, daarover waren we het toch eens?

Don Leon

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:30u

Hulde voor NAC!

Begin weer hoop te krijgen.

NASH

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:32u

Ok, verwijderd, nu nog onze eigen trainer (of iets wat daarvoor betaald wordt, maar deze taak niet uit kan voeren)......ACTIE !!!!!

danny b

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:48u

BATI,

Ik ben het helemaal met je eens dat NAC de energie liever steekt in randzaken dan om de belangrijkere zaken, maar ik snap niet dat je juist dít afkeurt.

Super maatregel!

Laatst bij NAC-utrecht kreeg ik hooligangevoelens op een gegeven moment.

Ik had toen die trommel kapot willen slaan op de trommelaar zijn hoofd en de trommelstok in zijn aarsje willen duwen.

Ik snap trouwens niet sinds wanneer de `volksclub`, alias de `als je niets te verbergen hebt kun je toch gewoon je foto opsturen` fc groningen trommels inzet.

Falco

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:52u

Fantastisch ingegrepen door NAC!!!
Nu Lokhoff nog en dan gaat het helemaal goed komen met ons clubke!!

Ritchie

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 10:03u

Groot gelijk..opfucken met die kuttrommels!

enkie27

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 10:34u

lopen ze constant te zeiken over die trommel. doet NAC er iets aan en is het weer niet goed. je kan nu ook wel over alles zeiken zeg...

Don Leon

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 10:53u

Enkie, dat zijn andere mensen die nu zeiken.

Dat zijn ook geen mensen die 90 minuten naast het uitvak zitten.

Dat zijn kennelijk ook mensen die niet weten hoe deze regel tot stand is gekomen.

Stuiver

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 11:01u

Hoezo is een trommel sfeer verhogend, ben je dan niet mans genoeg om zelf de sfeer te verhogen met liederen en spreekkoren (positieve). Vindt dat de regel wel aangepast mag worden tot een algeheel verbod op trommels in en om het rat verlegh stadion.
Goede actie van NAC, beter dan niet beledigende spandoeken weghalen, zelfs bij cafe de sport waren ze het er over eens dat het spandoek tegen utrecht niet beledigend was.

chiel

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 11:34u

@ Groningse huh?

Koffiekannen, pompebleden en Gaastra-jassen maken aanzienlijk minder monotone klereherrie dan een trommel.

En tegen de andere trommelverdedigers: Bij NAC vinden we een trommel dus het tegenovergestelde van sfeerverhogend. Dat is nou net het punt.

Ata

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 11:39u

De eerste goede maatregel van het seizoen.

Harris

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 12:57u

Prima als men trommels verbiedt, maar wees dan wel een beetje consequent. Verbied ze dan ook altijd of nooit, want dit is drie keer niks. Moet je van tevoren soms eerst even tellen of je wel een trommel mee mag nemen?

Het irritantste vind ik nog: NAC laat hem eerst gewoon toe. Maar vervolgens moet ie in de rust weer weg "want anders krijgt men problemen met de eigen supporters". Ja sorry, maar is dat ons probleem? Dan had je hem niet moeten toelaten.

Waar komt dat getal 200 eigenlijk vandaan? Waarom is dat niet 81 of 414?

harry b.d.

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 13:17u

Met een houten stok op een stuk strakgespannen varkensblaas slaan is nu eenmaal een grove belediging. En alles wat haat oproept: weg ermee !

Waarom mag bij 201 man een trommel wel en niet bij bijvoorbeeld 199 man ?

Da Pope

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 14:11u

Wat een vreemde reacties. Iedereen loopt altijd maar te zeiken op de trommels die supporters van andere clubs meenemen. Nu doet NAC er iets aan en is het weer niet goed. Raar verhaal...
Ik vind het meer dan terecht dat de trommel verwijderd werd. Ga maar lekker thuis voor de TV op dat ding zitten slaan.

chiel

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 14:21u

Terechte opmerking, Harris. Het zou gewoon in alle gevallen moeten worden verboden.

Elmo

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 14:50u

Groningse boertjes.. zie het maar als dat wanneer jullie uitvak gevuld zou zijn met 100 man die ieder voor zich een soundblaster bij zich hebben met 100 verschillede soorten muziek en dat flink laten knallen uit hun luidsprekers onder het mom dat zij dit SFEERVERHOGEND vinden!!!

NACzak

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 14:55u

@ richard B

Dat jullie zelf geen sfeer kunnen maken is juist triest dus neem je zon jostitrommel meej
Gebruik die trommel-rommel maar lekker in grunn maar niet in n stadion waar spontane en goede sfeer is zonder dat irritante gebonk en gejengel

Massi

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 15:03u

Eindelijk! Goede maatregel!

NACzak

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 16:25u

@010
T enige wat jij kan regelen is je shotje onder perron nul

HV

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 16:35u

Ik ergerde me al toen ik dat jeuk-apparaat hoorde. Niet alleen aan het hoogst irriterende, sfeerdodende gemep op dat ding, maar vooral aan het feit dat hij binnen was gekomen. Geen trommels in het uitvak was het verzoek van de supporters, alleen bij meer dan 200 man was het compromis van NAC. Eigenlijk had hij dus nooit binnen mogen komen, maar toch hulde voor het weghalen ervan.

Tuur

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 17:18u

@ 010

Valt me van je tegen. Kan me niet herinneren trommels in een 010 vak gezien te hebben.

Geef mij iig maar een UK sfeer. Als je daar met een trommel 90 minuten gaat roffelen, dan ben je een week later nog stukjes hout tussen je tanden aan het weghalen.

Força

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 23:17u

vind het onterecht. Trommels maken meer sfeer dan de B-side. En een deuntje na een doelpunt en een speaker zoals ze bij Roda JC hebben zou het in Breda veel gezelliger maken! ;-)

Rolo

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 9:54u

Wacht maar tot de Oost-Europese toeter komt overwaaien...
dáár word je pas gek van!

chiel

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 9:59u

@ huh?

Als je tegen verboden in het algemeen bent, voorspel ik je geen gezellige toekomst. Anarchie, daar moet je maar net van houden. Als jij iemand z`n trommel gunt, accepteer je dus dat duizenden mensen zich er kapot aan ergeren. Dat vind ik een beetje buiten proporties.

Don Leon

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 12:04u

Die regel is niet ingesteld expliciet om het verschillen van meningen om wat sfeer is, maar om trommel`misbruik` te voorkomen. Bij sommige aanhangen is het wél een functioneel middel. Daar wordt het gebruikt om een groot vak te bereiken met een lied. Ook om ongewensteliederen die worden ingezet te overstemmen zonder overdadig aanwezig te zijn. Maar er zijn er ook bij die het gebruiken om maar zoveel mogelijk pokkeherrie te maken. Kan me nog wel een wedstrijd thuis tegen den bosch herinneren. Als een volslagen idioot zat er eentje 90 minuten lang op z`n grote trom te rammen. Geen ritme, geen gezang, geen nut. Ging puur om het volume. Hoe kun je in godsnaam je ploeg daar mee vooruit helpen?! Het gaat om de overlast voor de rest van het stadion. Je moet er ook nog eens naast zitten een hele wedstrijd. Je wordt er werkelijk knettergek van, ik zeg: agressief. Als een bonkende koppijn waar je met geen pil van af komt. De Bosschenaar die met ons mee was schaamde zich er ook kapot voor. Dit is nog maar een voorbeeld van 1 club.

Waar dat aantal van 200 op gebaseerd is wel te verklaren. Enigzins willekeurig ergens een grens getrokken. Dat je duizend man probeert te bereiken met een luid instrument is voor te stellen. Tot 200 man kan dat prima vocaal.
Dat van die limiet is toen voortgekomen uit een compromis met fc utrecht toen zij dreigden met kinderachtige maatregelen bij hún thuiswedstrijd. Oorspronkelijk was er namelijk een algeheel trommelverbod.

Prima maatregel.

chiel

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 12:10u

@ huh?

Nee joh, je hoeft geen rekening te houden met de tegenstander. Sterker nog: Het is een mooie sport om de grenzen op te zoeken van wat de tegenstander kan verdragen. Gezonde rivaliteit en bladiebla, moet kunnen. Jullie doen dat met h`r`n`f`n, wij met stillemtwee. Hartstikke leuk. Maar in dit geval kiezen wij ervoor om de grens zélf af te bakenen: geen trommels. Over de reden hoeven we het niet meer te hebben. Maar als bezoekende supporter zou ik je bijna willen vragen om de grens wel te blijven opzoeken. Dat houdt het wel zo leuk. Neem volgende keer een triangel mee.


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]


Niet geregistreerde bezoekers

[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

endless

Geplaatst: woensdag 30 november 2005 om 23:29u

200 man voor toestemming trommel? Het meest idiote dat ik dit jaar heb gehoord (behalve teksten van onze Ton)

Frank

Geplaatst: woensdag 30 november 2005 om 23:58u

ghehehe, wat is dit ontzettend sneu zeg.. (van NAC kant dan)

huh?

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 0:52u

Wat is dit nou weer?

Ok, dat je een hekel hebt aan trommels, dat mag. Dat je een hekel hebt aan 1 enkele trommel snap ik niet helemaal, maar ok.
Maar dat er regeltjes worden opgesteld is toch wel het allersneuste wat ik ooit heb meegemaakt. Vind ik ook helemaal niet bij een club als NAC passen..

Laat asjeblieft elke supporter in zijn waarde en deze op zijn eigen manier zijn wedstrijd beleven. Ik vind het ook kut als er weer eens 100 Friezen met koffiekannen, pompebleden en Gaastra jassen het Oosterpark komen bevuilen, maar ja..zo zijn ze nu eenmaal.

Alhoewel ik moet toegeven dat het verbieden van al deze attributen wel heel verleidelijk is! Hehe...

Maar goed, genoeg gezeken, mijn avond kan niet meer stuk (punten stelen is af en toe wel lekker). Het was een mooie pot voetbal vanavond, jullie verdienden meer, better luck next time!

Nielsje

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 7:33u

Jammer dat het voortaan zo moet in de Nederlandse stadions..

Richard B

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:29u

Jullie zijn best zielig...

Een trommel zorgt voor de nodige sfeer...hoezo dan minimaal 200 supporters?! Die mensen hebben de moeite genomen om uren in de bus te zitten, verheugen zich op een gezellig ouderwets avondje NAC...denken wellicht, een trommel draagt bij aan de sfeer...maar nee hoor, men heeft in Breda een regeltje bedacht...Hulde!!

de groeten uit Groningen!

Chunker

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 9:31u

Die Trommels zorgen tog wel wat voor un b-tje sfeer..

JK

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 10:38u

stel je voor dat je sfeer krijgt in het stadion dat kan natuurlijk niet he!!

wat een sneue kut regel lijkt de knvb wel.

en dan ook nog een stoer verhaaltje er neer zetten dat jullie een groningse trommel hebben verwijdert

ton

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 11:36u

Naar het stadion gaan, wedstrijdje kijke, OK, maar het mot wel
stil blijven om me heen. Gelukkig werkt het elftal van Nac daar
aardig aan mee dit seizoen.

grunninger

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 11:38u

1 woord.. belachelijk

De Zeg

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 13:16u

Nieuwe regel: als minder dan 200 man publiek, trainer weg.......

010

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 14:33u

Wanneer NAC zoveel sfeer zou maken, als ze beweren te doen, zou je die ene trommel niet horen.

NAC moet niet zo zeiken. Zal bij Feyenoord gaan regelen dat er geen geel-zwarte vlaggen meer binnen mogen, want daar irriteren duizenden anderen zich aan.

groningen

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 15:26u

liever een groene trommel waar nog muziek in zit dan 11 gele trommels op het veld waar niks uit komt

Assen

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 15:48u

TOP jongens, met zon trommel krijg je ook alleen maar sfeer in stadions. DAt hoord ook alleen maar bij volksclubben, waar jullie in Brabant gelukkig nog niet in aamerking mee zijn gekomen. Woonde ik maar in Brabant.

George

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 16:44u

Waar maak je je noui druk om een trommel? En helemaal belachelijk dat jullie jarenlang om een verbod van trommels vragen? Waar heb je last van in godsnaam? Bang dat het weer es slecht gaat met je cluppie en dan een dooie boel in het stadion is en dat de uitsupporters dan meer geluid maken dan jullie? Beetje kansloos.. maar je heb waarschijnlijk nergens anders over te praten daaro..
Gefeliciteerd overigens met het puntje

xfront

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 17:04u

Jeez wat een trieste bedoeling is dat zeg, heb zelf een paar jaar lang voor zo een trommel moeten staan in het vak, maar daar kies je zelf voor, wat zijn jullie een stelletje trieste brabo`s, tenminste die dit suffe regeltje bedacht hebben. En als je er zo een hekel aan hebt waarom ben je hem niet zelf weg komen halen?????

mooi zo

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 18:23u

Terecht ik werrd er helemaal gek van!!

HJHKKLG

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 20:20u

flikker toch op met jullie regels die trommels brengen teminste sfeer in het vak

Japper

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 21:41u

Wat een onzin dat de trommel verwijderd moest worden!!!

Groningen

Geplaatst: donderdag 1 december 2005 om 22:25u

Opvallend dat Vak-G `jostiband` zong richting het uitvak nadat een Groninger wild op de trommel sloeg. Dit deed die namelijk om het "k*nker Breda" eruit te slaan dat enkele lieden wilden inzetten. Was dat misschien ook een reden om hem weg te halen? Was dat ook gebeurd als ze bij NAC hadden geweten waarom er ineens zo wild getrommeld werd?

huh?

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 1:31u

@chiel:

ok, daar heb je misschien een punt..

Begrijp me niet verkeerd; ook ik ben geen grote trommelfan. Het gaat mij puur om het feit dat er iets verboden wordt. Er wordt al veel te veel verboden tegenwoordig. Als nu supporters onderling elkaar ook al restricties gaan lopen opleggen is het einde wel een beetje zoek lijkt me. Want leg mij nou eens uit waarom een fanatieke Groningen (of NAC)supporter die al weken naar een wedstrijd toeleeft en daarbij een trommel mee wil nemen dat niet mag doen??Omdat jullie daar een hekel aan hebben? Er zijn in het Groningen vak waarschijnlijk ook genoeg lui die er een hekel aan hebben, die laten die gast toch ook de wedstrijd beleven op zijn manier?

Maar goed, wou alleen maar ff aangeven dat het mij niet om die trommel op zich ging, maar om het verbieden ervan. Maar als jullie dit echt blijven doen, ook niet meer lopen zeiken als je in verschillende stadions als uitsupporter je spandoek niet meer mag ophangen, je banners niet mag meenemen, bepaalde teksten niet meer mag zingen, verplicht legitimatie bij je moet hebben, enz..(want dat komt natuurlijk in principe eigenlijk wel op hetzelfde neer)


FCG

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 10:28u

199 MAN=GEEN TROMMEL --- 200 MAN=EEN TROMMEL

Helaas is NAC niet de enige club die dit soort kutregeltjes bedenkt.
We zien het bij iedere club. Ook bij ons. Alhoewel? Geen trommels?

Blijkbaar willen bestuurders,overheden en politici steeds maar weer nieuwe wetten en regeltjes bedenken om ons "klootjesvolk" te onderdrukken.
En waarom? Eigen belang? Werkverschaffing?

Iedere voetballiefhebber kent de wekelijkse beelden van de Bundesliga,Premier League etc. etc.
Sfeer,sfeer en nog eens sfeer. Voorafgaand aan de wedstrijd lopen de supportersgroepen door elkaar, zuipen zich klem en tijdens de wedstrijd wordt er pas gestreden in en rond het veld. Dit gepaard met het nodige lawaai (ook trommels). Zo hoort het !

We zitten gotverdomme toch niet naar een tennis-wedstrijd te kijken. Ssssssssttttttttt !!!


huh?

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 11:27u

@chiel

We hebben het hier over VOETBAL man, sjezus..Het moet niet veel gekker worden. Dus als ik het goed begrijp vind jij dat een supporter er rekening mee moet gaan houden of de supporters van de tegenstander zich misschien ergeren aan zijn gedragingen? Dit kan je gewoon niet echt menen. Ik ga er dus ook maar gewoon van uit dat dit een eenmalige actie van NAC kant is geweest, want dit gaat natuurlijk nergens over.

Malachi

Geplaatst: vrijdag 2 december 2005 om 16:04u

Ach ja de trommel. Die is niet verwijderd, maar op verzoek hebben we die weg gebracht. We maken er ook geen verschrikkelijke halszaak van. Volgende keer even beter communiceren en het liefst dan maar compleet verbieden.

Groetjes en succes verder,

Malachi, Groningen Fanatics

bramos a la playa

Geplaatst: zaterdag 3 december 2005 om 16:30u

Geef die malachi een seizoenskaart voor het uitvak.

tomski

Geplaatst: maandag 5 december 2005 om 9:46u

dit is een goede actie. en de regel van enkel bij meer dan 200 man; die slaat nergens op; nooit een trommel in het uit- of thuisvak bij NAC!!!!

Jaapiey

Geplaatst: vrijdag 9 december 2005 om 19:11u

Ik als FC-Utrecht supporter ben het natuurlijk niet eens met deze uitingen over trommels. Jullie roepen constant iedere wedstrijd door dat jullie de beste supporters van het land zijn. Als jullie dat denken prima. Maar laat dan wel supporters van andere clubs in hun waarden. Net zoals jullie hebben laten zien met het overlijden van DiTo.

Dank aan alle NAC-Supporters hiervoor.

respect


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

 

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
© 1996 - 2010 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven