homepage
bookmark
print
of log in voor extra’s
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

13 september 2015
Maaskant: ‘Na 38 wedstrijden spelen we gewoon voor promotie’


Niet alleen Dingsdag reageerde gepikeerd op de vervelende vragen van Sträter, ook Robert Maaskant verweet ‘de media’ van stemmingmakerij. Al gaf ook Maaskant ruiterlijk toe dat het tot nu toe een beetje tegenvalt: ’Het zou inderdaad prettig zijn als we eens een uitwedstrijd zouden winnen ja. Maar zo makkelijk is dat niet. We begonnen gewoon goed vandaag, hadden een goal kunnen maken. Daarna wordt het een open wedstrijd met een ongelofelijk knullige tegengoal. Dan weet je dat het de hele tweede helft weer sleuren en trekken wordt. Dat hebben we gedaan, maar we creëerden te weinig kansen. ‘

‘Het werd een leuke wedstrijd om naar te kijken, waarin we met wat geluk de gelijkmaker maakten. De machine is nog niet geolied, maar we waren vandaag ook pas voor het eerst compleet. Het elftal gaat zich nu pas vormen naar het team dat ik voor ogen heb. We zijn met een proces bezig, maar dat betekent niet dat we zo 1-2-3 alles winnen. De vorm van de dag van individuele spelers hebben we niet in bedwang, de manier van spelen wel. We hebben gewoon teveel moeite op dit moment met het spelen op kunstgras.’

‘Uit een punt pakken is een resultaat. Maar ik wil graag winnen. Alles winnen. Dat doen we niet, en ik snap dat de supporters dan gaan morren. Zeker als jij deze vragen blijft stellen. Maar als ze willen dat ik weg ga dan moeten ze dat gewoon zeggen. Dan moeten andere mensen dat gaan doen. Ik begin daar bewust over, omdat ik vind dat we geen zeurclub moeten worden. Na een heel moeilijk degradatiejaar wordt er keihard gewerkt, dat is niet altijd even makkelijk. De kritiek daarop is prima, ik geef met mijn staf en spelers 100% voor de club. Na 38 wedstrijden spelen we gewoon voor promotie.’


Bron : De Rat, Omroep Brabant


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Relaties

Geen relaties gevonden

Ratistieken

In totaal bevat onze database 19445 nieuws items met in totaal 316603 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 16,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

Quickie

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 22:46u

Stemmingmakerij?! 10(!) Verliespunten in 6 wedstrijden.

Enkhuizer rat

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 22:47u

Begin eerst maar eens heel eenvoudig met op kunstgras spelen!!!!

Enkhuizer rat

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 22:48u

*trainen

Mieshoop

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 22:48u

38 ?

moho

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 23:06u

"Zeker als jij deze vragen blijft stellen..."

Nog niet zo lang geleden 25x hetzelfde antwoord op heel verschillende vragen van Ronald Strater ....
"Met Mats Seuntjens worden we kampioen".

Terechte vragen, Helmond uit, MVV uit, 2 schamele puntjes
10 verliespunten is gewoon veel en veel te veel. Een geoliede machine hangt niet af van de komst Gorter hoor.

De komst van Ars en Gorter zouden de geoliede machine nog sneller moeten laten draaien, maar de machine heeft nog geen een keer gedraaid. Laatste 20 minuten tegen Dordrecht tegen 10 en 9 man.

Gr.
Josip

zaan

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 23:16u

We winnen met 7 - 0 van Dordrecht. "Logisch" dat die club boven ons staat.

Theoden King

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 23:20u

We kunnen niet anders dan hopen dat het inderdaad steeds beter gaat. Ik dacht na dordrecht echt dat we de weg naar boven zouden inzetten, maar dat valt gewoon tegen. Volendam krijgt haar dipje ook nog wel, het is alleen de vraag of dit NAC daarvan zal/kan profiteren.
Zei ik volendam? Eerst maar eens dordrecht, memmen, vvv, jong psv, go ahead, achilles (!), eindhoven en sparta voorbij...... Het wordt een zwaar seizoen

Hugh Hefner

Geplaatst: zondag 13 september 2015 om 23:48u

Mieshoop > Blaask... oh nee, dat mocht ik niet meer zeggen, RM rekent maar meteen voor het gemak de bekerwedstrijd tegen Heerenveen en het oefenduel tegen Lokeren mee.

«Het elftal gaat zich nu pas vormen naar het team dat ik voor ogen heb.» Waarom stel je dat elke keer een andere elftal op? En zet je spelers op plaatsen waar ze geen ervaring hebben? Suk achterin, Stam op het middenveld?
«De vorm van de dag van individuele spelers heb je niet in bedwang.»
Nee, natuurlijk niet. Maar als je een speler hebt die om een of andere reden niet het resultaat boekt die je van hem mag verwachten, dan moet je die speler vervangen door iemand die op die plaats wel het gewenste resultaat kan boeken. Ik heb de wedstrijd van vandaag niet gezien, maar als bijvoorbeeld Rouw het niet goed doet, dan moet je die de volgende wedstrijd gewoon vervangen. Niet Stam in de goal zetten, of Suk, of Van de Weg, maar een reservekeeper. We hebben van de week een derde gecontracteerd. Dat zal toch niet voor niets zijn, mag ik hopen?
Ik het het vertrouwen in de trainer al lang verloren. In bovenstaand interview worden mijn oordelen alleen maar bevestigd.

TALENT

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 7:31u

@Breda1974: Maaskant:`Oppassen dat NAC geen zeurclub wordt.` Wij zien al jaren niets. #karakterloos #gelaten #winstisincident #NACpraat #rechtvanspreken

Van Biggesnuite

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 7:40u

......"gewoon" voor promotie.
Maaskant, kap met zoethoudende praatjes, ben realistisch en stop je pleidooi na de woorden hard werken enz. Enige wat je afgelopen weken doet (en blijft doen) is de druk erop zetten. Blijkbaar is dit elftal nog niet stabiel genoeg om daarmee om te gaan.

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 8:00u

Is de conclusie die ik trek , namelijk dat de gefrustreerde trainer die frustratie overbrengt op de spelers terecht als je de gezichten van b.v. Jelle en Ron op het veld zie , de rode kaarten die uit frustratie gepakt worden , de interviews na afloop met spelers waar de rook uit de oren komt.....?

Zeurclub ..... , zeg maar frustratieclub waar supporters door dik en dun steeds maar achter de club zijn blijven staan en seizoenkaarten die 10 jaar gelden aanschaffen met z`n 1300-den ....... , en na 6wedstrijden er 10 verliespunten geleden zijn er kritiek wordt omschreven door `passant` Maaskant als `zeurclub` ..... , sla me dan gewoon recht voor m`n bakkes , doet minder zeer !

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 8:18u

Wat een lulkoek. Weg met die man.

#ongeschikt

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 8:23u

Overigens denk ik dat een ander probleem, naast het ontbreken van daadwerkelijke trainer/coach capaciteiten bij maaskant, het ontbreken van sterke persoonlijkheden (leiders, zo je wil) in het veld is. Iemand die het team daadwerkelijk bij de hand neemt en opstaat als het slecht gaat.

Leeftijd en ervaring geven Stam en Dingsdag het gevoel dat ze die personen zouden moeten zijn maar ze zijn het niet. Dan eerder nog Ars en Brands maar of die het gaan kunnen... Ik hoop het. We gaan het zien de komende tijd.

Sjak

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 8:46u

Het is hugodver een hele slechte auto verkoper die iedereen wil laten geloven dat je geen bak str@nt ziet maar een slagroomtaart. Ongelooflijk dat hij daar nu al twee jaar mee wegkomt bij NAC. Wel eens nagedacht hoe dat bij een andere club was gelopen?
ik heb hem de tijd gegeven maar het is nu klaar.
Ik dank dat je als TD wel wat hebt aan zijn gladde babbel, hij kan Messi nog overtuigen dat hij bij de beste club in Europa kan komen voetballen, ach de Juupliek, dat is een fase..
Wat het meest schrijnend is dat hij er mee weg komt. Elke crisissessie kletst hij zich eruit krijgt het zelfs voor elkaar geld los te weken voor nieuwe spelers.

dunco

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 9:21u

We zouden vorig jaar ook niet degraderen
We zouden 12e worden


Waar spelen we nu ?


Maaskant moet niet veel praatjes hebben en zn ploeg op de aanval laten spelen
De zwakte van nac lig achterin dus ver van de goal spelen aub

NASH

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 9:38u

GEWOON VOL BLIJVEN HOUDEN MAASKANT DAT WE SPELEN VOOR PROMOTIE...IK HEB HET NOG NIET GEZIEN DIT JAAR.....

RS

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 9:46u

AS. Ik weet niet hoe Gorter zich als persoon ontwikkeld heeft, maar als hij maar een beetje het karakter van zijn vader heeft moet hij op het middenveld dominantie kunnen brengen. Als hij weer volledig in goede doen komt, tenminste.
Dingsdag en Stam hebben het te druk met zichzelf, hoewel ze met hun staat van dienst veel beter zouden moeten kunnen. De Kamps, Matic en Naah hebben de kwaliteit in ieder geval ook niet.
En toch zou ik nog eens met Kees Luijckx gaan babbelen!

dumdum

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 9:59u

"als ze willen dat ik weg ga, moeten ze dat zeggen"

Ok....laat ik hiermee alvast beginnen.......

Houdoe en bedankt. Je was en bent nooit een goede trainer geweest in mijn ogen

Hertog076

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 10:42u

Gewoon iedere week dezelfde fouten op het veld zien.... Vraag me echt ten zeerste af wat die heren op die `trainingen` doen.... Misschien tijd dat Maaskant zijn conclusies gaat trekken

maat xxl

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 12:30u

Vorig jaar twee kansen gehad, in de reguliere- en nacompetitie! Allebei de keren gefaald met slechts achteruitloopvoetbal!
Spelers gehaald waar de helft nog maar net een voldoende haalde! En wat zeggen we dan heren bestuurders en sponsors: ach we laten hem gewoon nog een jaartje aankloten! Als er maar bier is dachten ze, dan zien die stommen lullen op de tribunes toch niet hoe slecht het is! We laten hem gewoon weer nieuwe spelers halen en blijven zeggen dat we kampioen worden! Wat voelen die 10500 seizoenkaarthouders zich besodemietert, door wekelijks voetbal te zien dat pijn doet aan de ogen! Spelers gehaald en laten blijven die zelfs op dit niveau zwaar tekort komen! Verbeek, Dinsdag, lazic, Hooi, Seuntjes, Van der Weg, Suk en Ten Rouwelaar zijn spelers waar je echt niet de oorlog mee gaat winnen! Onze enige redding is een Rus met een enorme zak geld! Want wat je nu ziet is, dat onze sponsors NAC naar de KLOTE helpen! Maaskant hou de eer aan jezelf en verlaat aub ONZE club, zodat we niet langer voor lul staan voor heel Nederland!

Jonas

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 12:58u

Zelden zulke saamhorige reacties gelezen na weer een teleurstellend resultaat.
Écht allemaal met dezelfde conclusie, RM heeft veel praatjes maar komt nog altijd niet met zichtbaar beter spel. Dat het er wel inzit wordt toch tegen Dordrecht wel duidelijk. Nou was Dordrecht toen ook wel bedroevend slecht, maar er was bij NAC op dat moment ook de echte wil om toe te slaan....., en juist dat mis ik veeeeeel te veel. Conclusie : trainer weet deze extra adrenaline stoot niet los te maken bij de ploeg ! Een enkele speler weet zichzelf wel op te laden maar het teleurstellende merendeel denkt het met 70% ook af te kunnen...., nog steeds !!
Wake-up or fuck-up !! Ook zal RM eerder in de wedstrijd moeten gaan ingrijpen als zijn eerste keuze die dag niet de juiste is...., dan wordt ook de concurrentie binnen de ploeg op optimale wijze benut ! Vechten voor plek gvd !

Sjak

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 13:07u

Vrijdag heb ik mijn witte zakdoek bij, ik ga ervan uit dat ze niet gaan winnen van Emmen, die rollen ook Dordt op en verdedigend laat NAC nog wel eens een steekje vallen, toch Dingsdag?
Met het schijt in de broek, zo zal er weer wel gespeeld worden.
Dat patroontje kennen we nu wel...

Marijn1963

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 13:54u

@Robert.... Ik heb het even niet over de resultaten en belabberde uitwedstrijden maar als ik jouw wedstrijd commentaar lees dan weet ik het zeker: "leuke wedstrijd", hard gewerkt, gesleurd, zijn woorden die je zelf gebruikt.
Er is 0 tempo, 0 inzet, 0 beweging zonder bal en het allerbelangrijkste: 0 overtuiging!! En, dat komt door jou omdat je een opportunistische dromer bent, met een verknipt zelfbeeld mbt je capaciteiten en de spelers hebben 0 respect voor jou als persoon alsmede trainer.
Ik zeg dit al sinds jouw aanstelling bij NAC maar er word me van alle kanten gegarandeerd dat jouw aanpak nog aan moet gaan slaan. Laat me je uit je utopische droom helpen:"dat gaat NOOIT gebeuren".
Mocht je eens willen praten over mentaliteit en krijgen van respect dan kun je me bellen op 06-37113363
Marijn Machielsen

RS

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 13:55u

Tja, en dan ben je trainer.
En dan weten Brands, Naah, Matic (hij weer), Pedro, voor een leeg het net niet te vinden.
Dan zou je met 0-0 de rust ingaan, en dan komt er zo`n blunder van een verdediger met tig jaren ervaring in het betaald voetbal.
Valt daar tegen te coachen?
En uit tegen Helmond Sport of Eindhoven praat je over dezelfde situaties!
Belangrijk is, dat hij nu hetzelfde team laat staan. Anders krijg je nooit automatismes.
Nog een keer: indien je een potje vindt om Luijkxs te halen, gelijk doen.

Ratatouille

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 14:07u

@RS

Naah en De Kamps hebben de kwaliteit niet, maar we moeten wel Luijckx halen???
Ben jij z`n zaakwaarnemer? Al ga je volgend jaar amateurs spelen; laat Keessie Luickx er lekker buiten zeg!

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 14:30u

@ Ratatouille

Luijckx heeft meer kwaliteiten om een team te leiden en écht aan de hand te nemen dan De Kamps, Naah en Matic. Dat is wat RS zegt, en wat mij betreft heeft hij daar gelijk in. Ik denk niet dat Luijckx de juiste man is, maar weet ook niet wie dat dan wel zou zijn. Vorig jaar hoopte ik op De Zeeuw maar die heeft eigenlijk alleen maar op wat bovengemiddeld talent geteerd - zoals er meer doen (denk aan Seuntjens, Tighadouini). Die hoef je dus niet terug te halen. Wout Brama was een goede geweest hiervoor, maar helaas niet haalbaar.

En wie nu dan? Ik zie de kwaliteit niet binnen deze selectie...

Wel denk ik dat we er meer mee opschieten als we gewoon 4-4-2 gaan spelen met Brands en Ars voorin. Ik heb echter grote moeite om het middenveld dan in te vullen...

bem

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 15:09u

Muhammed Saeed al-Sahaf heeft zijn gelijke gevonden, we zijn winnende.

Ratatouille

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 16:36u

@AS

Dat begrijp ik dat RS dat bedoelt. Maar ik kan me de blunders van KL nog goed herinneren en denk niet dat een "leider" in het veld, iemand moet zijn, die voorop loopt in blunders en gebrek aan voetballende kwaliteiten.
Volgens mij heb je de leiders in het veld wel in huis met Ars en Brandts en JtR. Maar vooral de eerste 2 zullen nog in die rol moeten groeien (lees: wat langer bij de groep zijn om zich als zodanig te mogen laten gelden). Overigens vind ik Dingsdag nou niet echt de gedroomde aanvoerder (maar dat geheel terzijde)...

Al Pacino

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 16:57u

ZEUREN.

Beste Robert, mogen de NAC-supporters niet zeuren? Hebben zij zich niet gelang genoeg goed gehouden? Hebben zij zich dan niet al zo lang positief opgesteld?

Nmm hebben zij alle reden om te zeuren! Een keeper die regelmatig een misser maakt. Een achterhoede waar het centrale duo ook niet bepaald excelleert. Een middenveld waar steeds weer andere spelers worden uitgeprobeerd en een midvoor die bij NEC aan de lopende band scoorde, maar bij NAC nagenoeg geen enkele goede voorzet krijgt. Vandaar dat ik zo vaak heb gevraagd om eens aan een goede rechtsbuiten te gaan denken (bijv. Daniël de Ridder)en die binnen te halen. En iedere wedstrijd wordt het weer duidelijk dat wij NOOIT onze Henrico hadden moeten uitsluiten.

Ook Kees Luyckx hadden wij moeten binnenhalen en dit is nog steeds mogelijk! Hij weet wat er in het betaalde voetbal van een speler verwacht mag worden.
Maakte hij dan geen fouten, toen hij bij NAC speelde? Natuurlijk wel, maar wie maakt geen fouten? Je hoeft alleen maar als supporter van NAC goed je ogen de kost te geven en dan zie je nagenoeg iedere week weer vele voorbeelden! Gelukkig dat het groepje van KL-`haters` kleiner wordt en Kees alsnog binnen gehaald gaat worden. Henrico is een gepasseerd station. Helaas.

Dus Robert niet zo zeuren en ga aan het werk!

    

DaHuge

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 18:35u

Vrijdag witte zadoekskes denk.
Houdoe en bedankt

Rizu

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 18:39u

Voor er een selectie was riep hij al dat we gingen promoveren. Sorry de inzet is niet goed en zeker dat laf voetballen slaat nergens op. We zien nu al bijna 3 seizoenen niks anders dan maar laf voetbal. De spelers moeten blijven hangen op eigen helft. We hebben toch de beste spelers volgens maaskantje? Waarom dan niet elke wedstrijd vol op de aanval? Van mij mag hij opstappen en dan een trainer die van de aanval uitgaat.

Martinus

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 19:38u

Nu moet Maaskant toch even pas op de plaats maken. Hij is zelf degene die continu het woord kampioen(schap) in zijn mond neemt, dan moet je ook een vent zijn en iemand te woord staan als die (terecht) constateert dat je al erg veel verliespunten hebt geleden en inmiddels een hoop goed moet maken. Hij heeft zelf die verwachting voor mensen geschept, dan moet hij nu niet roepen dat andere mensen zeuren.

10diego

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 19:57u

hoeveel tijd heeft hij nodig?

Tuur

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 20:19u

Identieke reacties als vorig jaar. Laten we Maaskant ontslaan en Hellemons weer voor de groep zetten!!

Als NAC 5 jaar niemand ontslaat staan ze linkerrijtje eredivisie.
Echte top kan NAC niet betalen en alles daaronder is lood om oud ijzer.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 20:33u

@Tuur

Nu begin je toch wel onzin uit te kramen. Als NAC een basis zou hebben, dan zou jouw verhaal misschien opgaan, maar die basis is er qua spelers niet en qua technische staf helemaal niet. Ik ben de laatste die kortetermijnpolitiek propageert, maar Robbert Maaskant is gewoon niet geschikt. Niet als trainer en wellicht ook niet als TD. Maar er is volgens mij nog niemand die daarover kan oordelen. Hij heeft aardige spelers met bijzondere contractconstructies binnengehaald, maar of hij een technische organisatie in kan richten en kan leiden - ik twijfel er heel erg aan. Deze man is vooral vol van zichzelf. Bah.

WW

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 20:48u

Hellemons is niet klaar voor het grote werk, zoveel is duidelijk.
De beslissing om afscheid te nemen van Gudelj was op zichzelf terecht; chemie met de selectie was totaal verdwenen. Werd in de kleedkamer achter zijn rug om belachelijk gemaakt om zijn onverstaanbaar gebrabbel. Zocht pal na de 6-1 oorwassing bij Heracles zijn toevlucht tot teambuildingsessies. Wat ervoor terugkwam bleek echter niet beter, in zoverre idd lood om oud ijzer en zonde van de extra investering.

Maar waarom kan Volendam 9 nieuwe spelers inpassen en doordenderen naar de positie waar wij op basis van spelersbudget hadden moeten staan? Waarom haalde vorig seizoen NEC met de hoogste spelersbegroting in een heel seizoen minder verliespunten dan wij nu al?

Voorgaande 2 vragen anders gesteld: is alles onder de idd onbetaalbare top echt lood om oud ijzer? Ik neig naar niet. Ik heb Ruud Brood bijv. hoger zitten dan Robert Maaskant.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 21:13u

Het wordt hoe langer hoe tenenkrommender. Nu pretendeert maaskant ineens dat er een plan (sorry, "proces" achter zit. Is dat eenzelfde soort proces als waarmee we vorig seizoen:

1) twaalfde gingen worden
2) nooit zouden degraderen
3) de nacompetitie zouden ontlopen
4) de nacompetitie zouden winnen

Wanneer wordt er een keer gekeken of deze man zijn grote praat ook waarmaakt? Of zijn er mensen binnen de club die daadwerkelijk inzicht in het grote plan en de voortgang van het proces hebben? Ik hoop het maar ik twijfel er HEEL ERG aan.

Ik ben zeker geen voorstander van hapsnapbeleid, maar te lang doorgaan met maaskant als trainer is net zo`n grote fout als het niet ontslaan van Gudelj na het seizoen 2013/2014. Wat mij betreft was het moment van afscheid nemen van de trainer maaskant afgelopen mei al aan de orde, maar goed, dat is niet gebeurd. Komt er een evaluatie van de trainer? Of zitten we trillend te hopen dat het beter gaat en wachten we op het moment dát het beter gaat of het moment waarop je niet anders meer kunt dan afscheid nemen?

Ik ben helemaal geen fan van robert maaskant, maar of je dat nu wel of niet bent - je kunt moeilijk ontkennen dat er een moment van evaluatie plaats moet vinden. Toch?

Hugh Hefner

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 21:24u

Leuk om hier alle reacties te lezen. Kan iemand me nog eens vertellen waarom ik onze trainer eigenlijk geen Blaaskant mag noemen?

Windy City Rat

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 21:33u

Lieve leden van de Raad van Bestuur,
Kunnen jullie alsjeblieft een telefoontje plegen naar Amsterdam om Henk ten Cate op jullie blote knieen te smeken om de technische zetel in de RvB in te nemen... Maaskant kunnen we nu niet ontslaan, kost te veel geld en lost op korte termijn ook niks op... Hij heeft wel (veel) hulp nodig en ik ben van mening dat Henk een mooie aanvulling is, en de groep samen met Maaskant wel op scherp kan krijgen.
Als er niks gebeurd op technisch vlak hebben de spelers (en wij) volgend jaar ook iedere keer weer een vrij weekend, als ze dan nog een baan hebben tenminste.
HUP NAC !

Tuur

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 22:33u

@ WW

Tuurlijk zijn er trainers die er ergens meer uithalen maar verder is het allemaal onzin en ongeveer gelijkwaardig. Pas als spelers (en niet 2 falende vedettes, maar alle spelers) klaar zijn met een trainer moet je echt ingrijpen. Moeten ze in tilburg die streppel nu buitenflikkeren? Of als heracles vorig jaar van NAC verloren had, hadden ze die trainer die nu 2e staat dan buiten moeten gooien?

Maar mij zal het verder worst zijn. Ik vond het NAC onder Gudelj vorig jaar bij vlagen fantastisch voetballen. Had ik graag met een paar versterkingen verder zien ontwikkelen. Maar ik zal er geen fuck verstand van hebben, want ik was de enige.

Wat ik wel weet -en ik verdedig Maaskant echt niet- is dat NAC bewust voor deze persoon gekozen heeft met alles wat er bijhoort en dat het ontslaan van een trainer die het halve elftal heeft gehaald echt nooit werkt.

Tuur

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 22:35u

@ hugh

Omdat dat meer zegt over jou dan over hem?

WW

Geplaatst: maandag 14 september 2015 om 23:14u

@Tuur

klopt, onder Gudelj speelden we thuis PEC van de mat en dat heb ik daarvoor of daarna niet meer gezien. Misschien hadden we ons minder moeten aantrekken van de wens van de selectie, die zich pas rijkelijk/te laat durfde uitspreken tegen Gudelj. Feit was evenwel dat er ook genoeg NAC medewerkers waren die Gudelj te eigenzinnig vonden en de ex-Joego-connectie ongezond vonden. Die (m.i. plausibele) aspecten droegen ook bij aan Gudelj`s val.

Wat mij aan Maaskant stoort is dat hij mij iets te vaak eigenbenoemde doelstellingen niet waarmaakt, waarbij de doelstellingen ook nog eens continue naar beneden bijgesteld worden. Eerst 12e, toen rechtstreekse handhaving, toen handhaving via play offs vorig seizoen. Dit seizoen was het eerst kampioen, toen hoe dan ook promoveren en nu `we gaan meedoen om promotie`.

Ik word daarnaast, niet Maaskant gerelateerd, moe van verhalen dat de druk zo hoog is. Je speelt godverdomme by far in het prachtigste stadion van de JL, voor by far het meeste en meelevendste publiek. Meer dan 10.000 seizoenkaarthouders. Het hoogste spelersbudget en 50 ingekochte goals. Ga dat als team eens uitstralen! Weg met dat bescheten gelul en achteraf zoeken naar uitvluchten om niet te hoeven presteren. Heb eens een beetje lol in je werk en ga gewoon eens voetballen!

Hans64

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 8:57u

Je bent je aan het vervreemden van je supporters met dit voetbal en deze misplaatste uitstraling.
Er staat geen team, er is geen lijn te ontdekken het is veteranen voetbal. Dus op welke basis wij om promotie gaan spelen, einde seizoen, is me een raadsel.
Of wij zijn allemaal imbeciel.
Tot vrijdag! Hup NAC.

Gerrie de B.

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 9:00u

@WW,

PEC had een zware seizoens opening en had die donderdag ervoor nog tegen de hier plaatselijke AC gespeeld (AC Sparta Praha). Die waren moe en op en hadden rust nodig. Niks gek dat NAC daar van won. Onder Gudelj was het gewoon net zo kansloos als onder Maaskant.

Tuur

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 10:09u

@ WW

Volgens mij was niet de hele selectie klaar met Gudelj, maar een aantal dragende spelers die niet presteerden (oa Jelle, Falkenburg) maar die zijn daarna niet beter geworden.
De joegoslavische connectie is typisch dat xenofobe gedrag van een hoop mensen bij NAC en de aversie tegen alles van buiten. Ik heb nooit kunnen ontdekken wat daar nou zo slecht aan was. Die spelers waren zonder uitzondering beter dan wat er daarna kwam. Ik durf te zeggen dat zelfs Damcevski beter was dan Dingsdag nu. En ze zijn netjes weer weggebracht toen NAC er vanaf wilde....

NAC had toen moeten kiezen voor de jonge garde en juist niet de spelers die over the hill waren gelijk moeten geven. Maar daar had je wel ballen voor nodig. Gudelj had dat gedaan en dus moest ie weg.
(Overigens valt Gudelj natuurlijk ook wel eea te verwijten, met name dat ie in de zomer niet 6 weken bij de nonnen Nederlands is gaan leren)

Maaskant - die ik een betere TD vind dan trainer - blies hoog van de toren, maar dat deed hij ook om de (media)druk te verleggen naar zichzelf en de selectie zelfvertrouwen te geven. Supporters liepen met hem weg omdat hij NAC weer smoel gaf.

Nu afscheid nemen zou ik niet slim vinden. Eerst eens een wedstrijd of 3-4 winnen (en dat gaat echt wel gebeuren) want volgens mij staat er een selectie die als die eenmaal gaat winnen, gewoon goed genoeg is voor promotie. Een ander trainer gaat echt niet veel aanpassen. Ik zie NAC ook liever anders spelen (met een 3hoek voorin met Seuntjens/Ars/Brands) maar dat maakt op zich niet het grootste verschil. Dit zit puur in de hoofden van die gasten.

Had me niet verbaasd als tegen mvv die bal op de paal er ingegaan was, dat NAC daar simpel had gewonnen. NAC heeft gewoon succes nodig, langer dan 1 pot.

Vrijdag dus maar weer!

FES

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 10:35u

@ Tuur:

Mooi man, we zijn het volkomen met elkaar eens!

Alleen wat ik niet begrijp, waarom Maaskant zo gepikeerd reageert, terwijl noch supporters, noch RvC hem het vuur aan de schenen legt. Een vraagje van een bevriend journalist en hij manoeuvreert zich in een slachtofferrol. Raar...

Sjak

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 10:52u

@FES

Volgens mij kan Maaskant slecht omgaan met stress.
Als je een slachtofferrol aanneemt, ik overzie het niet meer, ontsla me maar.. of jullie zijn zo gemeen tegen me zeur niet zo, leg je de verantwoordelijkheid buiten jezelf.
Veel mensen komen er mee weg omdat ze zielig gevonden worden of denken, nou die stelt zich kwetsbaar op?
Bovenstaande zijn de uitingen die wij zien, wat doet deze houding als je als speler dagelijks met zo iemand werkt. Er zijn verschillende opties.
1. je gaat het overnemen, zeker als je ziet dat het positief effect heeft.
2. het maakt je erg onzeker, iemand met veel stress is erg onberekenbaar en moeilijk in te schatten, je probeert hem maar tevreden te houden.
3. Je wordt er knettergek van en neemt hem niet meer serieus.

Ik denk dat het tijd word om iemand voor de groep te zetten die zich bewust is van zijn eigen handelen en het effect daarop voor het team. Volgens mij is dat bij NAC al lang geleden.

W

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 11:23u

Na de pot tegen Eindhoven kwam weer het commentaar van Kuiphof bij me op. Dit was tijdens de vakantie een beetje weggezakt. "Zijn we er toch ingetuind..." RM heeft iedereen bij de neus genomen. Weg met die blaaskaak.

"Vuilnisman, mag deze zak ook mee?!"

senator

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 11:45u

Hoe gek het ook moge klinken Ik heb er nog alle vertrouwen in.
In deze ploeg en deze trainer. Ik ben ervan overtuigd dat we op het einde van de rit promoveren is het niet rechtstreeks danwel via de nacompetitie.
Ik ben ook geen fan van alle spelers dat is onmogelijk en vind ook dat sommige spelers meer kunnen dan dat ze laten zien.
Jelle kan beter maar zit in een slechte fase. Zet een van de 2 opvolgers erin en laat Jelle zich terugvechten hij komt vanzelf weer boven als hij weer top is zals hij altijd geweest is.
Met Mats onze hoop in bange dagen wordt het in deze fase niks. MR ik vind mezelf belangrijk presteer al tijden niet maar blijf net als Jelle het vertrouwen van de trainer houden. Ik begrijp het niet.
Andere spelers die niet in goede doen zijn worden gewisseld dus waarom hun niet.
Begrijp me goed ik heb niks tegen Jelle en Mats maar ze zijn niet goed op dit moment dus tijd om zich te gaan bewijzen en voorlopig en ander de kans geven.
Dingsdag valt me eerlijk nog niet tegen al ben ik ervan overtuigd dat hij beter kan.
Mijn verrassing van het jaar is echt Brands wat staat hij te sleuren en te werken en is net als onze andere nieuwe aanwinst van grote waarde voor het team.
Mr gele kaart de Kamps is nu ook rustiger al had hij gehoopt ergens anders naartoe te kunnen maar met alle respect hou jezelf een spiegel voor en ben eerlijk geen enkele team neemt iemand die zoveel kaarten pakt als de Kamps. Leer van je fouten en bewijs dat je wel een grote en goede kracht voor het elftal kan zijn zonder zoveel gele kaarten wij weten dat je het kan.
Naah ja wat wisselvallig maar blijft een genot om te zien.
Matic had mss ook liever weggegaan en dat was denk ik de reden dat hij niet opgesteld werd in het begin maar transfer periode is voorbij dus speel naar je kunnen en laat zien dat de clubs een fout hebben gemaakt door je niet te nemen dat kan alleen door goed te gaan voetballen want ook jij kan het als geen ander.
Suk mss niet de meest elegante voetballer die we hebben maar heeft het prima gedaan als back voor iemand die geen back is. Hij staat er wel zonder te morren net als ga niet uit de weg Kenny.
Stam ja wat wil je dat ik daarover zeg? Hij moet wat minder grote mond hebben en zijn voeten laten spreken. als oud NAC speler moet juist jij weten wat het NAC publiek verwacht en das is geen achetraf grote mond als jezelf ook niet goed gespeeld heb.
Gorter de hoop in bange dagen van de trainer, weet niet wat ik van hem moet verwachten heeft lang niet gespeeld maar verdiend een kans. Was eerste periode geen fan van de gemakzuchtige arrogante voetballer die hij was maar aan hem om mijn ongelijk aan te tonen dus verras mij en een groot deel van het publiek.
Al met al op kleine puntjes na heb ik er nog zeker vertrouwen in en weet ik zeker dat Maaskant ONS NAC naar de promotie begeleid.

Grover

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 11:54u

Goed verhaal Tuur
Tijd van excuses maken is nu echt voorbij voor RM, hij heeft een selectie die gewoon moet meedoen om het kampioenschap niks minder....sowieso De Kamps een basisplaats, is tot op heden één van de betere spelers. De komende 3 wedstrijden (9 punten!!) moeten duidelijk maken of RM de klus gaat klaren of niet.

ennaajseejer

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 12:07u

Beste heren bestuurders, RVT, aandeelhouders, TD of welke andere idioten verantwoordelijk zijn voor het beleid bij NAC: in 2010 toen Maaskant vertrok hadden jullie geen ton (of daaromtrend) over voor Ruud Brood als trainer van RKC over te nemen. Nee, we proberen het gewoon met Karelse, als dat niet lukt modderen we gewoon een paar jaar met Gudelj door, en daarna ook nog Hellemons. Als er ook maar enige visie in NAC had gezeten had dit allemaal nooit hoeven gebeuren. Dat bezuinigen van een ton toen heeft NAC vele miljoenen gekost en het eredivisieschap gekost. Kan er nu alsjeblieft een iemand aan het roer komen met een sportieve visie?
Verder geloof ik niet dat enige trainer of spelersgroep iets aan de (sportieve) puinhoop die het bij NAC is kan veranderen in korte tijd. Het maakt volgens mij niet uit wie er komt of aan het roer staat: er zit gewoon bestuurlijk en organisatorisch iets helemaal fout daarboven.

Desondanks: hup NAC

Ratatouille

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 12:34u

Tuur:
Helemaal mee eens!

moho

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 18:56u

Ooit brokkelde RM het opgebouwde bastion onder EB tot de grond toe af. Van een NOAD team dat wekelijks met het mes tussen de tanden voor elke grasspriet streed en echt niet opzij ging naar toevalsvoetbal van de bovenste plank. Onder EB een team dat georganiseerd met goed positiespel vanaf eigen helft speelde naar de mogelijkheden en supersterke teams het nakijken gaf met een juichende Yellow Army op de tribune. 3e in de eredivisie.......Wat ja 3e in de eredivisie the best of the rest.

RM kwam , blaatte over de terugkeer van het avondje NAC, borduurde nog even voort op het succes van zijn voorganger. NAC stond in de beginfase nog even bovenaan, maar toen viel het verval in en was het de ploeg die in dat kalenderjaar de minste punten van de eredivisie haalde. Haalde wel play offs (op basis van goede start) en haalde Europees, waarvoor hulde , maar camoufleerde tegelijk ook het slechte voetbal in de competitie. Maar goed ere wie ere toekomt.

Het seizoen erop de gekste opstellingen (Tamerus centraal op middenveld...) en vreemde wissels in combinatie met een hoop media- geschreeuw, met als triest dieptepunt een reserve keeper als reserve speler op de bank uit bij Utrecht , waarmee RM een (zijn) punt wilde maken, daarmee onze club en heel Breda voor lul te zetten. Niet lang daarna als een dief in de nacht vertrokken naar Polen.

In de perioden als trainer bij andere clubs, viel hij "zijn"club regelmatig af:
Als RBC trainer: "Onbegrijpelijk dat de gemeente Breda NAC helpt"
Als W2 trainer: "Helemaal niets in Bredaaaa"
Als MVV trainer: "Erwin de Graaf heeft wedstrijden verkocht"
Als Go Ahead trainer: "Ik heb adelaarsbloed in de aderen"
Als soccer coach in USA: "NAC is heel slecht bezig", toen hij in 1e instantie werd afgewezen.

Nu, "Als jullie willen dat ik vertrek moeten jullie het zeggen", alsof we niet zonder hem zouden kunnen. Arrogantie ten top !

Ik ben geen fan van RM , nooit geweest, dat moge duidelijk zijn, maar zou er vrede mee hebben als hij NAC liet presteren. Met dit materiaal , kom op zeg, daar moet je toch meer uithalen. Echter net als een aantal seizoenen geleden zit ik weer naar TOEVALSvoetbal te kijken, maar dan in de Jupiler league. Daar houd ik deze trainer verantwoordelijk voor.
Tegen AJAX A1 , 11 man op eigen helft loerend op de tegenstoot vanaf de middenlijn. Tegen Dordrecht (9 man) mooie goals maar pas laatste kwartier echt aanvallend en alle remmen los. Na de wedstrijd alweer gelijk reppen dat dit de grootse overwinning in de clubgeschiedenis was, daarmee weer succes op zichzelf projecteren......en iedereen doen laten laten geloven dat lek boven was. NOT !

Met deze inhoudloze trainert, die de commando`s nodig heeft om zijn team zogenaamde NOAD bij te brengen, heb ik er geen vertrouwen in. Zelfs in de anonimiteit van de Juup zijn we het lachertje van het betaalde voetbal en dat doet zeer.
Emmen thuis, het feit dat we daar al tegen op zien moet voldoende zijn om hiermee te kappen. We zijn gvd NAC , voor de duvel niet bang, maar verwacht vrijdag weer een lange zit met een afwachtend NAC. Gewoon vol op de aanval 3-4-3 , Juup tegenstanders niet sterker maken dan ze zijn en van minuut 1 tot minuut 94 afjagen en naar adem laten snakken. In de Juup telt maar 1 ding, ergens in het seizoen een reeksje wegzetten voor een periode titel en dan hopen op een goede afloop in de nacompetitie tegen een ploeg uit de eredivisie. Het is moeilijker om geen prijsje te pakken.
10.000 seizoenkaarthouders eisen waarde voor hun geld en inzet in ruil voor hun onvoorwaardelijke clubliefde.

Vrees echter weer een gezapig potje met onnodig veel mensen achter de bal, controleur Stam op het middenveld, elke bal opeisend en vertragend. Emmen thuis, volgens RM ws weer 1 van de betere ploegen in de Juup, zucht ! Witte zakdoek op zak.

Gr.
Josip

hondstrouw

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 20:47u

Eens met Tuur. Drie keer winnen (en dat gaat inderdaad echt wel gebeuren) en dan zitten de spelers mentaal ook beter in hun vel.
In 1999/2000 stonden we bij de winterstop nog vijf punten achter op Zwolle. Pas in de tweede helft gingen we erover heen. Ook de kampioenschappen van Cambuur en Willem II kwamen pas in de laatste ronden tot stand.
Neemt niet weg dat we af moeten van spreken over een kampioenschap of promoveren, maar gewoon van wedstrijd naar wedstrijd gaan leven en dan zien we aan het eind van de rit waar we staan.

Ik heb er nog vertrouwen in. Iedereen wint van iederen in de Jupiler League en Volendam gaat dit nooit volhouden. Enig risico wat ik zie dat als het in januari nog niet op de rit staat, veel spelers meer bezig gaan zijn met wegkomen dan met een goed eindresultaat voor NAC halen en we volgend jaar écht opnieuw moeten beginnen, maar vooralsnog hebben we ook gewoon pech: de rode kaart tegen Volendam, de ballen op de paal tegen Helmond en MVV, de kans van Hooi tegen Helmond, de terugspeelbal van Suk tegen Eindhoven. Aan het eind van de rit zou de geluksbalans weer in orde moeten zijn en vallen de ballen juist een paar keer net wel goed.

VS Breda

Geplaatst: dinsdag 15 september 2015 om 21:22u

Voor de bekerwedstrijd van aanstaande dinsdag tegen Heerenveen geen enkele mail van NAC ontvangen om je plek te kopen voor €10. Nu kost een kaart €22,50...!! Lekkere communicatie NAC!

W

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 5:43u

Volledig eens met Moho/Josip!

Geluk dwing je echt af. Ik hoor nog de analyses van Streppel tijdens het seizoen dat de kruikjes eruit vlogen. Over pech, leuk voetbal, we halen het wel...
Er bestaan gewoonweg niet zoiets als pech in de sport. Je bent goed of je bent het niet. En ten koste van alles willen winnen, is ook een kwaliteit. Dat maakt ook of je goed bent of niet. Dat maakt ook of je "geluk" hebt of niet.

Tuur

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 8:19u

@ w

Dus streppel had ontslagen moeten worden?..............

wil46

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 9:26u

Het is pas knap de nacompetitie niet te halen. Van de 17 ploegen vallen er drie af. De kampioen, en de twee beloften. Er zijn dus 8 plaatsen te vergeven voor 15 teams. Kortom elke trainer in de eerste divisie kan roepen ze mee gaan doen mee om de play offs.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 10:15u

@ Tuur

Dat willem ii het onder streppel uiteindelijk gered heeft om weer terug te komen (na gedegradeerd te zijn) en vorig seizoen leuk voetbalde, wil niet zeggen dat maaskant de beste persoon voor NAC op dit moment is. Je kunt het wel om proberen te draaien, maar voorlopig zijn we met maaskant alleen maar KEIhard af aan het glijden naar een zeer bedenkelijke toekomst - als er überhaupt sprake is van een toekomst.

Het is me ook wat gemakkelijk om te kijken naar het uiteindelijke resultaat bij de tilbo`s en daar Streppel de veren voor in zijn smoothy ass te stoppen. Ik vermoed dat hij niet de enige is die bij willem ii de rust heeft doen weerkeren, een vorm van beleid (een proces?) op heeft gezet en het voor elkaar heeft gekregen om weer redelijk stabiel te presteren (in elk geval in het eerste seizoen van hun terugkeer). Maar goed, ik volg die club niet dus ik weet daar niet het fijne van.

Bij NAC is alles, maar dan ook alles, op voetbalgebied blijkbaar afhankelijk van maaskant. We hebben geen trainer, geen coach, geen technisch directeur, geen commissaris technische zaken en volgens mij ook geen hoofd scouting. Nee, wij hebben robbert maaskant. Die de boel in bijna 9 maanden tijd nog geen seconde op de rit heeft gehad. Alles is afhankelijk van toeval, `processen` en vertrouwen, dat de spelers niet lijken te hebben.

Als er IETS slecht is voor een club, dan is het een onemanshow zoals die bij ons NAC op het moment plaatsvindt. Er kan echt weinig slechter - of die one man moet natuurlijk ongeschikt zijn. Dat zou helemaal een drama zijn.

Is er al een evaluatiemoment afgesproken tussen de trainer en TD? Of moet iemand anders aan de rem trekken? Gudelj is er vorig jaar (terecht!) na 8 wedstrijden uitgezet, lijkt me een mooi moment om eens wat dingen op een rijtje te zetten.

Nogmaals - van mij hoeft maaskant niet weg, alleen is hij niet de trainer/coach die NAC erbovenop gaat helpen. Als TD doet hij het wellicht goed, daar kan ik niet over oordelen want ik weet alleen wat voor spelers hij heeft gehaald en ik heb geen idee van de gedachten erachter, of het beleid dat hij uitzet. Laat staan de organisatie van de technische structuur van de club. Het is de vraag of maaskant `bereid` is om `een stap terug te doen` en het is de vraag wanneer dit aan de orde komt. Als je maar lang genoeg wacht, escaleert de boel en moet hij gewoon helemaal weg.

Je merkt, ik heb geen enkel vertrouwen in het `proces` en in de trainer/coach maaskant. Ergens hoop ik dat ik dat volledig verkeerd zie en dat we volgend seizoen mooi 9e in de Eredivisie worden, maar leg mij maar eens uit waar ik dat vertrouwen op moet baseren - de holle frasen van maaskant? Het proces waar ik verder niets van weet of zie? De vooruitgang in tactiek, samenspel of individuele kwaliteiten van spelers? Ik zie het gewoon niet. Maakt mij dat blind?

Tuur

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 12:13u

@ AS

Vorig jaar hadden we 3 trainers en 2TD`s
Daarvoor ook 2 trainers en 2 TD`s
Garantie voor succes? Of toch maar even de rust bewaren? (Los van Maaskant zelf).

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 12:27u

@ Tuur

Daar ben ik het dus niet met je eens. Ik ben in principe vóór de rust bewaren, maar niet met maaskant aan het roer. Dan ga je in alle rust gewoon keihard richting het afvoerputje van het betaalde voetbal. Je moet het simpel maken en houden - dat kan maaskant volgens mij niet. Of in elk geval niet als trainer en niet als coach. Dat heeft hij overigens nooit gekund - daar kunnen we onmogelijk door verrast zijn.

Ik ben erg benieuwd naar de komende maanden. Ook naar 1/1/2016 trouwens, of dat een trigger voor iemand gaat zijn. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Al Pacino

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 14:45u

Het gezeur onder de supporters over het wel/niet goed functioneren van Robert Maaskant wordt nu toch wel uitermate vervelend.

Halverwege het vorige seizoen is hij als trainer bij NAC aangetreden. Dit gebeurde met goedkeuring van het voltallige bestuur en het grootste gedeelte van de sponsors. Bij de supporters was een klein gedeelte faliekant tegen zijn aanstelling. Hier hadden zij plausibele redenen voor. Het grootste gedeelte van de supporters stond echter achter zijn benoeming en ik behoorde daar ook toe. Ook deze groep had hier goede redenen voor.

Na de degradatie naar de JL, werd RM., n.m.m. om aanvaardbare redenen, een nieuw contract aangeboden, dat door hem werd geaccepteerd. Nog steeds waren de meeste supporters ‘happy’ met het aanblijven van RM. Was er namelijk wel een redelijk alternatief? Neen! Als er een redelijk alternatief voor handen was, dan was die persoon te duur of bedankte hij voor de eer.
Na de aanstelling van RM werd er echter een enorme fout gemaakt. De functie van TD werd ook aan hem opgehangen. Men had beter kunnen kiezen tussen RM als trainer en RM als trainer + TD a.i. . Voorafgaand aan de keuze voor RM, waren mijn favorieten voor één van beide posten: Henk ten Cate, André Wetzel of Ruud Brood.

Nu wij RM als trainer/TD hebben, zullen wij hem kritisch moeten blijven volgen en ook steunen. In ieder geval gedurende dit gehele seizoen. Met eindeloos ge-o.h. schieten wij als NAC Breda, de mooiste club in Nederland, namelijk niets op.


    

zo veel jaren lang

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 19:06u

En in april riep hij dat NAC zich hoe dan ook 15e zou worden.
In mei werd het zeker handhaven.
In juni werd het kampioen worden.
In september is het zeker via nacompetitie spelen om promotie.

Hij kan beter eens presteren in plaats van praten.

Wat een ongelofelijke praatjesmaker.
En dan zal ik het nog maar niet hebben over zijn kwaliteiten als trainer.
Laat staan als technisch manager.
Pffff.................................

charelli

Geplaatst: woensdag 16 september 2015 om 23:43u

Plotseling weet iedereen waar het fout gaat..... bij de trainer. Nou ik kan je vertellen NAC is al jaren een zieke patiënt die elk jaar wat inlevert. Beterschap wordt opgehangen aan één man. Dat is toch wel heel erg naïef om deze patient te genezen is er meer nodig dan alleen een trainer/TD.

Laat het even de revue passeren. Voor het aantreden van Maaskant vorig seizoen was NAC op sterven na dood, door RM is het voetbal destijds aanzienlijk verbeterd en heeft hij naar vermogen een selectie samengesteld die eredivisie waardig was. Echter lagen ook hier weer een aantal persoonlijke fouten ten grondslag aan de degradatie. Ik denk hierbij aan een aantal grote kansen van Mats Seuntjes tegen Dordrecht en Ajax, de giga kans van Adje tegen Heerenveen etc. etc. Bedenk even goed maak je deze kansen dan heb je 6 punten meer en voetbal je gewoon eredivisie. Met de beperkte mogelijkheden zou dat een wereldprestatie zijn geweest.
Desondanks kun je de degradatie gedeeltelijk Maaskant verwijten maar ik zie het meer in de categorie onkunde vallen van bepaalde spelers en met het materiaal dat RM had kon het gewoon niet beter. Ook de cruciale wedstrijd thuis tegen Roda win je niet dankzij een oerlompe rode kaart. Dat je bij 1-1 kiest voor de verdediging ipv. aanval is misschien ook verwijtbaar maar als een afgeslagen aanval leidt tot verlies wordt RM ook afgemaakt.
Dan naar het nieuwe seizoen, ik had er eerlijk gezegd in eerste instantie weinig vertrouwen in maar dat veranderde kort voor aanvang. Naar vermogen staat er een goede selectie. Echter een kampioensploeg samenstellen uit nieuwe spelers gaat niet meevallen. Daarvoor heb je ook een beetje geluk nodig. Helaas zien we het tegen Volendam weer misgaan door persoonlijke fouten evenals tegen Eindhoven en MVV. Je kunt dat de trainer verwijten maar of het reëel is, is maar de vraag.
Tegen Volendam speelde NAC de eerste 30 minuten een prima wedstrijd, als (ja als) je die wedstrijd wint ziet de wereld er heel anders uit. Is er vertrouwen en worden de persoonlijke fouten in de daarop volgende wedstrijden waarschijnlijk niet gemaakt.
Het enige wat je tegen een dergelijk dip kunt doen is keihard werken en vertrouwen houden. Als publiek moet je er dan achter gaan staan, want geloof me het zit er echt wel in, dat is voor mij zeker.
Het gaat dan ook niet helpen om Maaskant nu af te zeiken. Een vertrek zal de selectie zeker geen goed doen. Laten we hem inderdaad nog wat tijd gunnen, in ieder geval tegen Emmen en Heerenveen. Dit zijn bij uitstek wedstrijden om vertrouwen te tanken. Daarna weten we waar we echt staan en kunnen we verder praten.


Alcoholvrije Sint

Geplaatst: donderdag 17 september 2015 om 9:28u

@ charelli

Je doet alsof het een feit is dat "een vertrek van de trainer de selectie geen goed zal doen". Ik ben het daar enorm mee oneens en vermoed juist dat het omgekeerde eerder een feit is.

Wat in elk geval géén feit is, is dat "door RM het voetbal destijds aanzienlijk verbeterd is". Het was nog steeds echt niet om aan te zien, en dat was wél waar maaskant voor was aangenomen.

Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien de afgelopen 9 maanden, maar als je alles op onkunde en persoonlijke fouten wil gooien, dan stap je voor het gemak even over het gebrek aan structuur in het team (en de technische organisatie), de ontbrekende (of zeer matige) tactiek, het totale gebrek aan vertrouwen bij de spelers en het niet-verbeteren van individuele spelers heen. Dingen waar maaskant verantwoordelijk voor zou moeten zijn.

Mijn mening staat dus ook lijnrecht tegenover jouw mening: hij is ongeschikt als trainer/coach voor NAC en de club is beter af met een ander op die positie.

Tuur

Geplaatst: donderdag 17 september 2015 om 15:34u

@ AS

Niet jouw vriend he, die Maaskant
Maar alternatieven zijn er nauwelijks en dan is het maar zeeeeeer de vraag of het dan beter gaat. Volgens mij moeten de spelers dit bepalen. En dan niet de spelers die uit vorm zijn, zoals bij Gudelj, maar de hele groep of juist de spelers die wel goed spelen.

De tijd zal het leren... Promoveren doe je echt pas in de 2e competitiehelft. Dan MOET er een (h)echt team staan.

charelli

Geplaatst: donderdag 17 september 2015 om 19:49u

@AS

Louis van Gaal krijgt honderden miljoenen om een team weg te kopen, het lukt hem niet, de meeste wedstrijden zijn niet om aan te zien en toch zijn de mensen enthousiast omdat ze weten dat hij tijd nodig heeft. RM heeft geen cent om wat te kopen zet toch een redelijke selectie neer maar krijgt niet de tijd om er wat van te maken. Wat is het verschil ?
Dan nog even terugkomen op de wedstrijden in de ere onder Maaskant. Als jij niet gezien hebt dat NAC daar beter voetbalde dan onder vriend Hellemons dan moet je toch echt naar de dokter. Dat de degradatie veel meer afhankelijk was van persoonlijke fouten op cruciale momenten dan van het slechte voetbal. Nogmaals NAC is al langer ziek en dat los je niet op met een nieuwe trainer maar daarvoor moet je echt de organisatie aanpakken. De trainer is een voorbijganger, de organisatie is blijvend en dat is gewoon het grote probleem. Echter daar (en vooral niet over JG) mag niets over gezegd worden. Contractueel, financieel, commercieel en voetbaltechnisch gaat het al jaren bergafwaarts daar kun je RM niet op afrekenen. Maaskant heeft het geflikt om een aantal bijzondere spelers binnen te harken die bij grote uitzondering en met een doel naar NAC zijn gekomen. Laten we dit koesteren en ze de steun geven die nodig is want vwb. kwaliteit steken we echt boven de rest uit. Ik heb daarnaast niet het gevoel dat RM slecht in de groep ligt want hij heeft ze tenslotte allemaal zelf binnengehaald. Dus AS geef ze nog even de kans om dit op te pakken en laten we over een wedstrijdje of vier a vijf de balans nog eens opmaken.

moho

Geplaatst: donderdag 17 september 2015 om 23:33u

@Charelli,

RM heeft er een duiventil van gemaakt, vorog seizoen waren 2-3 aanvullingen genoeg geweest ipv een heel nieuw team dat eind van het seizoen weer weg was. Nu weer een heel nieuw team en dan zo stom zijn om in de week van de degradatie het woord "kampioenschap" in de mond te nemen. Praatjes vullen geen gaatjes. Een hoop geblaat zonder inhoud en een team dat tactisch tegen ploegen als Eindhoven en Helmond Sport gewoon tekort tekomt en daarnaast ook op inzet wordt afgetroefd.
Vorig jaar goede wedstrijden onder RM, de wedstrijd tegen Utrecht uit, maar verder ...

Gr.
Josip

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: vrijdag 18 september 2015 om 8:26u

@ Tuur - goed gezien. En ik probeerde nog wel objectief te blijven...

@ charelli - nu moet ik je gelijk geven. In vergelijking met het meeste voetbal onder Hellemons is het degradatiegeklungel onder maaskant (naast het croissantje van Seuntjens en het gedoe daarover, staat vooral het gepeppie-en-kokkie van Marcellis (die we écht missen) en de favoriete autoverkoper boven Al P. wat mij betreft symbool voor NAC 14/15) nog best om aan te zien.

Ik was niet serieus aan het vergelijken met Hellemons, meer met Gudelj en de jaren voor het vorige seizoen. De vraag is hoeveel je Hellemons kwalijk kunt nemen, ik vermoed dat hij de kwaliteiten niet heeft om hoofdtrainer van NAC te zijn. Hij verschilt volgens mij echter niet veel van maaskant - op een échte visie en uitvoerbaar spelidee heb ik beiden nog niet kunnen betrappen.

Daar heb je ook gelijk het verschil met Van Gaal (geef ik echt antwoord op deze vraag?)(ja, ik geef echt antwoord op deze vraag): Van Gaal heeft een visie, een idee over tactiek en structuur. Hij maakt niet alleen spelers individueel beter, maar vooral het team. Ik verdenk hem er zelfs van dat hij de technische organisatie van een club versterkt. Maar eigenlijk kan ik alleen oordelen over wat ik zie, de verbetering van spelers en team dus.

Er is ook zeker wel een overeenkomst tussen maaskant en Van Gaal - beiden houden nogal van zichzelf, en van praatjes. Van Gaal heeft alleen wat meer praatjes waargemaakt - zelfs als je het niveauverschil buiten beschouwing zou (kunnen) laten.

Maaskant heeft in zijn huidige periode wat mij betreft uitgeblonken in zelfverheerlijking, ongefundeerde grootspraak, het vinden van excuses,, het inlikken bij supporters en, dat ook, het halen van voor NAC prima spelers. Hij weet er alleen geen team van te smeden.

Hans de Koning als trainer/coach is een prima alternatief. Maar eigenlijk ben ik er klaar mee, van mij zul je voorlopig geen last meer hebben als het over maaskant gaat.

charelli

Geplaatst: vrijdag 18 september 2015 om 17:07u

Aan zovelen,

Voor mij zijn er twee primaire zaken waar ik ten opzichte van de huidige prestaties weinig tot geen commentaar over hoor:
1. NAC is al jaren ziek en zakt steeds verder af. Van de derde plaats in 2007/8 in een glijdende lijn naar degradatie in 2015. In die hele periode is de BVO NAC er niet in geslaagd dit een halt toe te roepen terwijl de omstandigheden een club verwachten net onder de subtop. RM gaat dit in een paar maanden niet veranderen hoe graag hij dat ook zou willen. Maar ik heb wel de indruk dat hij alles geeft ondanks zijn misschien verkeerde uitspraken. Maar ja, hij zou ook kunnen zeggen we hoeven geen kampioen te worden (uitspraak JG), dat zou toch helemaal van de zotte zijn of niet. Hij stelt tenminste een ambitie, daar hou ik van.
2. Maaskant zet zonder budget (althans geen budget voor aankopen) toch een prima selectie weg. Dat dit nog geen vriendenteam is en dat er nog volop gewerkt moet worden lijkt me, zoals hij zelf ook zegt een logische verklaring. Stam, ARS, Verbeek en Gorter nog maar goed een anderhalve maand bij de groep en toch worden er al top resultaten verwacht, en vergis je niet de tegenstander van NAC komt anders het veld in dan de eredivisie clubs en met andere wapens.
Dit alles vergt een gewenningsproces, voor nieuwe spelers gewenning aan de nieuwe status bij NAC voor blijvende spelers een gewenning aan de eerste divisie en voor allen een gewenning aan de verwachtingen.
Nogmaals de plaats op de ranglijst is van vele details afhankelijk. Wie verwacht heracles op de tweede plaats in de ere? Die gaan een heerlijk seizoen tegemoet. Die hadden vorig jaar net zo goed kunnen degraderen als NAC.
Als NAC die wedstrijd tegen Volendam niet verliest (scheidsrechter hoeft geen geel te geven voor de tweede overtreding) dan ziet de wereld er heel anders uit. NAC kan met Maaskant heel ver komen. Ben ik van overtuigd maar als je achter als je achter JG kunt staan moet je RM toch zeker een kans geven en dat betekent niet na 6 wedstrijden afbranden. Ik geef hem nog 6 wedstrijden dan moeten de lijnen duidelijk zijn. Ik heb vertrouwen in Robert laten we dat allemaal nou eens uitstralen. Oh ja Seuntjes moet vandaag weer spelen als tegen Dordrecht anders dan moet hij als eerste geslachtofferd worden.


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

 

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
© 1996 - 2017 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven