homepage
bookmark
print
of log in voor extra’s
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

16 september 2013
Meesterzet of Marketingfaal?


Een op z’n zachtst gezegd gedurfde campagne van NAC. Vandaag staat een paginagrote advertentie in de Telegraaf. Deze advertentie wordt aangeboden aan alle clubs, elke week mag een andere club naar eigen inzicht iets over zichzelf aan het landelijke publiek vertellen.

NAC heeft hiervoor een marketingbureau in de arm genomen, welke met het lumineuze idee kwam om het logo van NAC te verkrachten. De campagne luidt ‘de ommekeer’, en met het plaatsen van de letters NAC in omgekeerde volgorde hoopt men de aandacht te trekken van de toekomstige stadionvulling. Dat ze om op te vallen wellicht beter de gehele advertentie hadden kunnen draaien (we zetten het op zunne kop) is waarschijnlijk niet in ze op gekomen. Nu lijkt het een laffe kopie en verwijzing naar obama’s ‘yes we can’.

Het houdt de gemoederen flink bezig. Het ene deel van de achterban vindt het een prachtig concept, het andere deel is van mening dat we die gratis paginavulling veel beter hadden in kunnen kleden en dat NAC van het heilige logo af moet blijven.



De tekst die erbij staat:

Een blik op de ranglijst zegt genoeg. NAC beleeft een slechte seizoenstart. En niet alleen op het veld. Wie de kranten leest of Voetbal International heeft gezien, weet genoeg. Maar laten we het eens omdraaien. We mogen misschien bijna laatste staan, maar voor medewerkers, sponsors, spelers en supporters komt NAC op de eerste plaats.

Dit is de ommekeer. We gaan pas vooruit als we er allemaal achter gaan staan. Negatief wordt positief. Verlies zetten we om in winst. Het linker rijtje halen we rechts in. Als het eenmaal gaat draaien, dan moet alles en iedereen eraan geloven. Vanaf nu gaan we weer de goede kant op. Naar voren, omhoog, vooruit. Samen kunnen we het.

Wij zijn NAC!


Roept u maar. Meesterzet of marketingfaal? Stemmen kan rechts in de poll -------->>>


Bron : De Rat


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Relaties

Geen relaties gevonden

Ratistieken

In totaal bevat onze database 19445 nieuws items met in totaal 316603 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 16,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

Smikkelhut

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:18u

Ik zie er weinig kwaad in eigenlijk, maar het zal vast tegen allerlei culuurhandvesten zijn.

Enkhuizer rat

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:28u

Ik vind `t te gek! Een mooie manier om iedereen er op een positieve manier achter te krijgen!!!!!

Stofje

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:33u

Ik vind `m ook prima, niks mis mee. Best origineel. En `logo veneuken`, tja, ach, weet je, tja, ach, pfoei, nou, ja, tsja, pfoh, nou.

Nee, prima, ik vind `m goed.

4Eyes

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:35u

Aangezien het alweer het 3e logo is wat ik meemaak in mijn loopbaan als NAC supporter, is het niet zo heilig voor mij. De SV, Museum en clubraad hebben ook logo`s die uit dit logo gemaakt zijn. Het is voor een actie en niet blijvend. Ik werd er vanmorgen toen ik de krant las in ieder geval erg vrolijk van. Want toepasselijk is hij door de winst van gister zeker.

Wij zijn NAC. Schijt aan de rest. Niemand mag ons, maar da stikt ons niks !

HWOS

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:37u

Er waren tijden dat een pagina in de Televaag enkele 10-duizenden euro`s vertegenwoordigde. Maar ook in krantjesland is het sappelen...

Ach, wie leest dit papierke beneden de Moerdijk eigenlijk? Wat is het probleem?

Statler and Waldorf

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:40u

om nou het woord `verkrachten` te gebruiken voor het omdraaien van NAC naar CAN gaat me te ver. Er zijn belangrijkere NAC-zaken om je druk over te maken.

kwek

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:44u

Treurig om te zijn dat er supporters zijn die het niet uitmaakt.

Wat nu als die advertentie was geplaatst met gewoon de letters N.A.C., had dan die advertentie minder waarde gehad?

Van welke voetbalclub ben jij supporter C A N ? Die ken ik niet...

Ata

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:50u

Kwek, de knipoog is toch volkomen duidelijk...

Kom op, man.

Judge M.

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:50u

Ik snap alleen niet waarom dat in de krant van zwakker Nederland moet... Ik denk dat er onder BN De Stem lezers meer te halen valt..

En iets zegt me dat Derksen er vanavond wel flink de draak mee gaat steken..

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:52u

"YES WE NAC" eeh... "YES WE CAN"

Meesterzet zeg ik , kwek kwek kwák......

Thieske

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 13:58u

Treurig om te zien dat er mensen zijn die altijd en overal van alles het negatieve moeten inzien.

Lees die tekst onder die advertentie eens, laat het tot je doordringen en doe er wat mee!

4Eyes

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:04u

@Judge M : dit is een actie voor alle Eredivisie clubs en kost NAC niks. Vind dit veel leuker als al de andere pagina`s tot nu toe. Weer eens wat anders. Tegendraads. Ook dat is clubcultuur...toch ?

Korneev

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:06u

Het is bedoeld als doorkijk op het logo met de gedachte om achter NAC te gaan staan, had dan de diagonaal ook aangepast (van linksboven naar rechtsonder). Het idee is goed, timing kon niet beter maar de uitvoering is iets minder.

Don Leon

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:07u

Het is geen plaatje wat ik bij mij thuis voor het raam kan hangen, maar ach, eenmalig dingetje, de boodschap er achter is duidelijk en die is goed. Hier kan ik niet zo heel erg wakker van liggen.

10diego

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:14u

GENIAAL. als je eenmalig kosteloos mag adverteren heb je niks aan de reguliere standaard dingetjes. we weten allemaal dat herhaling de kracht van de boodschap is.

als je wat wil bereiken met een eenmalige advertentie moet je erg opvallen, en dat is gelukt. erg knap.

De wezel

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:20u

Iets met spijkers en laag water ofzo..... waar gaat `t over....

Joepel

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:20u

Dus er zijn mensen die daadwerkelijk zitten zeiken dat het logo een keer gedraaid wordt ivm een reclameuiting...???
Het is triest gesteld met sommige supporters lees ik wel, gevalletje cultuurhandvest weer zeker?

zeeuwserat

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:22u

Ik noem maar even wat, de volgende keer moet er bv een statement gemaakt worden voor mensen die op het zelfde geslacht vallen( sorry het kortere woord komt niet door de censuur scan heen) in de sport en spelen we een wedstrijd in regenboog shirts, Er zijn zaken waar je vanaf blijft zoals Logo en club kleuren. Als je NAC positief neer wil zetten doe je dat in mijn ogen met een goed verhaal en daarin laat je het Logo waar we met zijn allen zo trots op zijn sterk naar voren komen! dat doe je volgens mij niet door de letters omgedraaid te gaan gebruiken.

kwek

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 14:28u

Ik snap het echt niet dat er zo makkelijk over heen gestapt word, dat het logo aangepast word.

Eerst worden er in het logo "breuklijntjes" toegevoegd, want dat staat beter. En nu worden de letters omgedraaid. Ik begrijp het niet.
In mijn ogen is het not done om een logo aan te passen. Al is het maar iets eenmaligs.

Maargoed het zal allemaal wel.
En ook ik lig hier echt niet van wakker.

danny b

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 15:00u

@ kwek,

Je bent niet de enige die er zo over denkt. Naam, clubkleuren, logo, etc. zijn heilig wmb. Ik vind het al erg zat dat ooit van het eerste logo is afgestapt en er daarna nog 2 doorheen zijn gedrukt. NAClogo`s verneuken is doorgaans besteed aan supporters van andere clubs en niet door NAC zelf, maar ik moet zeggen om te zijn door de reactie van 10diego. Als eenmalige (belangrijk!) eye-catcher in de nog altijd grootste krant van NL... Idd, reclame is herhaling en als je eenmalig moet "scoren" moet je iets hebben wat opvalt. Daar zit wel wat in natuurlijk.

COER_

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 15:09u

Dikke faal!

Persoonlijk vind ik dat je zoveel mogelijk van logo s afblijft.

Verder wordt nu de aandacht gelegd op het negatieve en is daarbij niet duidelijk wie zich aangesproken moet voelen. Na het lezen van de advertentie blijft weer hangen: "NAC is die club die onderin hangt en waar ze er een financiële puinzooi van maken".

Spreek sponsors nu eens (brutaal, tegendraads, ludiek) aan en leg uit waarom NAC zo n mooi uitgangbord is en bevestig bij bestaande sponsors dat NAC een mooie club is om bij te horen.

Invalshoeken genoeg:
- Na de top drie, Heerenveen en Twente de meeste bezoekers
- 100 jarig bestaan
- bourgondisme bij de sponsorclub en de hoge bierconsumptie
- keuze voor de eigen jeugd
Etc

De letters NAC omdraaien vind ik niet echt een geniale vondst. Ik had van Goedzee meer verwacht. Zo vond ik zijn knuffeltapijt erg goed.

Peterrrrr

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 15:14u

Het gaat toch om de boodschap en die lijkt me duidelijk !
Ik snap de ophef en om eerlijk te zijn sommige reacties op twitter ook niet ! Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als dit het nieuwe logo zou zijn, maar het is iets éénmaligs. Prima, Leuk zo !

boelie

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 15:46u

Meesterzet vind ik behoorlijk overdreven, maar het is ook geen fail. De positieve boodschap is in ieder geval duidelijk. En zolang het iets eenmaligs is kan ik er wel mee leven. EDIT: Het toevoegen van de breuklijntjes aan het logo op het briefpapier etc. vind ik wel een kwalijke zaak. Dan wordt er gewoon permanent een aangepast logo gevoerd. Dat is dus inderdaad een fail.

Overigens is het maar goed dat we gisteren zo glansrijk hebben gewonnen. Want als we daar de bietenbrug op waren gegaan had de advertentie onbedoeld toch wel een erg cynische lading gekregen...

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 15:48u

Prima zet! Fijn om te zien dat het overgrote deel van de reageerders hier er ook gewoon de humor en kracht van in kan zien!

En wat een timing - dat is toch geen toeval?

WW

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 18:20u

Tekst en timing van de tekst prima. Logo in principe (!) nooit aan komen, maar dit is mi zo`n zeldzaam geval dat het wel kan. Denk dat dit give or take a few positief opgepakt gaat worden, en daar gaat het bij zo`n landelijke advertentie om.

zo veel jaren lang

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 18:22u

Dit vind ik dus wel NAC!

Lekker tegendraads. Verrassend. Opvallend.
Enige zelfspot, met een aan opportunisme neigende positiviteit, Knipoog.

Verrassend. Fris.
Hoe simpel en doeltreffend kan NAC verwoord worden.

dit in combinatie met uitstraling JG vind ik prima passen bij de club.

Voor mij positief dus!

boelie

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 18:30u

Eusj... schrale troost voor de `faal`-stemmers: het had nog fouter gekund.

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 19:09u

Boeliehiehie HAHAHAHA ! Moet je nu overal grapjes over maken ? , ons logo verneuken , kennie eej ..... Mooie

Joop NAC

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 19:20u

Goud Boelie, geweldig!!!

piair

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 19:36u

Een goeie Boelie, enne... had ook nog het ANC kunnen zijn

n@©

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 19:41u

Dat er over gepraat wordt, geeft al aan dat de advertentie geslaagd is.

Waarom moeten supporters nog eens gaan azijnpissen in de media op de club over een advertentie met een mooie boodschap? Alsof onze club van zichzelf al niet genoeg negatief in het nieuws komt? Of mogen bepaalde supporters blijkbaar alles roepen?

Tuur

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 20:08u

Zeer sterk. Complimenten.
Boodschap en logo sluiten precies aan. Origineel ook.
Bovendien precies wat JG wil brengen.
Goed bureau.

Stino

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 20:20u

Pfoe wat een gezeur van dees en geen. Zoals een voorganger al heeft gezegd, het is niet bepaald een heilig logo dat van NAC. Dus om nu het omdraaien van letters heiligschennis te noemen. Wel aardig idee inderdaad en de tekst klopt als een bus.

piair

Geplaatst: maandag 16 september 2013 om 20:29u

zat zojuist nog wat youtube filmpjes van Nac te kijken met een vaak weergaloze Amoah, maarre... speelt hij tegenwoordig nog, ik hoor er niets meer over ? Vond het een maand geleden nog jammer dat hij niet naar Nac kon komen.

Dirty Harry

Geplaatst: dinsdag 17 september 2013 om 0:01u

Ach is dit nou zo belangrijk om ons druk over te maken? Ik vind het wel best.

Wel weer jammer dat er een marketingbureau voor in de arm is genomen.
Dure euro`s die een beter lot verdienen. Blijkbaar hebben we geld genoeg...?

@Boelie Whahaha!

Gerrie de B.

Geplaatst: dinsdag 17 september 2013 om 8:47u

Praag, 14 C regenachtig,

Ben het met vele eens dat het absoluut een goede actie is. Gezeur over het niet mogen aanraken van het logo is echt het laatste waar ik me druk om maak. Door deze actie, best ludiek om je naam te veranderen in C.A.N., is goed doordacht en komt, met de heerlijke wedstrijd van zondag, precies op tijd! Hulde voor JG.

portugeese naccer

Geplaatst: dinsdag 17 september 2013 om 10:07u

1) Wat een gezeik over het "aantasten" van het logo. `t Is eenmalig en het gaat om de boodschap.

2) Ik lees in een boodschap dat het vanwege de kosten jammer is dat een marketingbureau in de arm is genomen. Ik neem echter aan dat SuperRebel.com dit "om niet" heeft gedaan. Zoals de baas van dat bedrijf ook op Facebook zegt: "Als Bredaas bureau is SuperRebel.com aan haar stand verplicht om NAC Breda te helpen bij de `ommekeer`. Wij zijn trots op de advertentie die vandaag in De Telegraaf staat. Hup NAC.". Lijkt me duidelijk dus.

Hertog076

Geplaatst: dinsdag 17 september 2013 om 12:43u

@ azijnzeikers.... Jezelf druk maken over zulke dingen...pffff Iets met een mug en olifant...

@ piair --> Heracles

@Boelie Hijs fijn

piair

Geplaatst: dinsdag 17 september 2013 om 20:06u

@Hertog 076

Had het misschien niet goed verwoord, maar ik wist uiteraard dat hij nu bij Heracles zit, maar speelt hij nog mee , of staat hij reserve of wat ? in de voorbereiding zeer succesvol bij Nac, een goede 1e wedstrijd bij Heracles met een goal uit bij Vitesse, daarna helemaal niets meer van hem gehoord of gezien, dus was eigenlijk benieuwd naar hem,

Come on Nac

moho

Geplaatst: dinsdag 17 september 2013 om 23:14u

Lachen. NAC logo is heilig, maar dit vind ik goed verzonnen !

Korneev

Geplaatst: woensdag 18 september 2013 om 1:40u

@ piair Amoah = geblesseerd.


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

 

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
© 1996 - 2017 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven