homepage
bookmark
print
of log in voor extra’s
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

6 september 2013
Ondertussen in heemstede...



Bron : De Rat


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
25
26
27
28
29
30
31

Relaties

Geen relaties gevonden

Ratistieken

In totaal bevat onze database 19445 nieuws items met in totaal 316603 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 16,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

WallieNAC

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 12:26u

Ik dacht dat Eskes in Parijs in Disney World zou zitten, om ervaring op te doen

Ata

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 12:26u

Ondanks de teleurstellende resultaten, hoeven we geen trappen na te geven. Eskes en NAC is geen gelukkig huwelijk gebleken, integendeel, maar ik geloof wel dat hem er veel aan was gelegen om NAC op een hoger plan te brengen. Dat zeg ik zonder cynisme.

En ja, bepaalde dingen hadden natuurlijk anders gemoeten.

rimaris

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 13:00u

@ata,

trappen na te geven. Gewoon een humorvolle prent die bij de Rat past. Hoge bomen vangen veel wind. Eskes had misschien best goede ideeen maar bracht het niet even gelukkig altijd. Met andere woorden hij had geen flauw idee wat de cultuur van de club inhield. Je behoort je te verdiepen in je nieuwe werkgever of deze wel bij je past. Niet alleen of er voldoende getallen staan op de strookje

dimitri

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 13:00u

ben het met Ata eens. Hij heeft ziel en zaligheid in de club gestopt. Hij was alleen niet de juiste persoon als directeur. Moet je hem dat alleen aanrekenen? Ik denk het niet.

Ik heb onderstaand stuk vannacht op FB gezet en daar sta ik nog steeds achter:
ik zie blije reacties, ik zie juichende reacties, ik zie uitdagende reacties, ik zie echter nauwelijks treurende reacties. Het ontslag van een directeur maakt mijn club niet beter, sterker nog, het herstel duurt nog langer. en nee, hij was geen goede directeur voor ons, maar lag het alleen aan hem?
Nee, want mijn club is verziekt, iedereen probeert zelf het meeste gewin eruit te krijgen en vergeet dus onze eigen club boven alles te stellen. het is namelijk zo belangrijk voor velen om bij je vriendjes te kunnen vertellen hoe goed ze zijn voor de club, maar dan vergeten ze het totaalbeeld: de club is namelijk niet alleen voor de vriendjes, de club is van heel stad en de streek erom heen.
Daarom deze oproep aan iedereen met een NAC-hart: vergeet je eigen ego, vergeet je grote lul die je denkt te hebben. Het is nu tijd om aan de club te denken waarvan je zegt zoveel te houden: NAC is onze liefde en die kunnen we er alleen bovenop helpen als iedereen erachter gaat staan en zijn eigen belang opzij zet. Alle grote ego`s en eigen belangen hebben in het verleden de club gebracht waar het nu staat en dat is niet alleen het werk van passanten. Als alle partijen nu gaan samenwerken dan kan NAC weer de club worden waar heel West-Brabant trots op is.

Justin gaf dit gisteren ook in zijn toespraak aan en noemde ook de supporters. Ik was het daarmee roerend eens. Ook de supporters en sites moeten een spiegel voorhouden wat hun rol is geweest

Helter

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 13:25u

Ik vind dit weer tenenkrommend makkelijk.
Het stoort me enorm dat er steeds zo op de man gespeeld wordt. Niet alleen in het geval Eskes. Maar in het algemeen.

Wij zijn erg goed in het afbranden van personen die zich voor NAC inzetten. Je kunt kritiek leveren en het oneens zijn met beleid of beslossingen maar het zijn stuk voor stuk mensen die geprobeert hebben NAC vooruit te helpen. daar mag dan ook wel respect voor opbracht worden.

willemF5

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 13:51u

Geef liever Theo een paar extra trappen na. Die verdient het nog altijd meer..,.

Don Leon

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 14:00u

@ Dimitri, die spiegel houden we ons voortdurend voor en het liefst wil je horen dat men puur zijn kop wilde zien rollen en we er ongenuanceerd op gehakt zijn. Ik heb een paar maanden terug in een lang 1-1 gesprek met Eskes gesproken over hoe wij tegen zijn functioneren en het functioneren van de club als geheel aan kijken. Zo zit je niet met iemand aan tafel als je hem perse weg wil hebben, maar in de wetenschap `met deze man gaan we het doen`. NAC is namelijk gebaat bij eenduidig beleid in een stabiele organisatie met een betrouwbare leiding. Open en eerlijk heb ik hem gezegd waar ik dacht dat het fout zat, maar ook wat goed ging. Ik heb hem ook proberen uit te leggen hoe het komt dat de acceptatie van zijn persoon + entourage in de aanhang zo stroef loopt en hoe hij dat het beste kan verbeteren. Hoe hij de relatie met de media kan verbeteren. Hoe je voorkomt dat je in de media alleen maar met damage control bezig bent, maar pro actief acteert op het nieuws. Zo houd je de regie in handen ben je onrust voor. Het is gebleken dat ze dat na 1,5 jaar nog steeds niet in de vingers hebben. Met als gevolg dat hij nu op straat staat. Als ze dat kunstje wel beheersten, dan had het er voor hem en NAC misschien heel anders uitgezien. Hij heeft in dat `leerproces` geen stappen vooruit kunnen laten zien. En dat is cruciaal om draagvlak te kunnen krijgen, behouden en uiteindelijk te kunnen functioneren. Hij is zijn eigen graf gaan graven. Ik geloof niet dat hij dat ooit nog ging begrijpen. Als het gisteren niet was gebeurd dan was het wel over een paar weken gebeurd.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 14:24u

@ Don Leon

Dat laatste stuk is het gevoel wat mij ook bekruipt. SE heeft NAC en alles wat daarbij hoort `onderschat` - dat gaf hij zelf al aan. Dat had hij echter ook na een maand of 3 al moeten weten. En niet na anderhalf jaar. En als hij het na 3 maanden al wist, heeft hij geen vooruitgang geboekt in die 15 maanden daarna.

Hij was niet de juiste man op de juiste plek, of in elk geval niet om onze club verder te laten ontwikkelen. Maar dat was theo mommers ook niet, en die zie ik godverdomme NOG in de VI staan als een soort Zonnekoning - "Nu kan ik eindelijk iets op gaan bouwen". Dat is precies waar het toen misging; theo was geen bouwer, maar een saneermeneer.

Wat betreft SE ben ik daar nog niet aan uit - OF hij was ook geen bouwer, OF hij was gewoon niet bestand tegen deze wereld.

Echter, ik denk dat dit zeker nog wel eens positief uit zou kunnen pakken - hopelijk heeft hij de club dermate gestript van onnodige ballast of rotte appelen dat we nu een echte herstart kunnen maken. Mind you: ik heb hier helemaal geen kijk op, ik heb geen idee wie er bij NAC werken behalve dan die gasten in het geel op zaterdagavond om half acht (!) en wat begeleiding in de vorm van Gudelj en consorten. ik heb dus ook geen idee hoe al die anderen functioneren en of er rotte appels tussen zitten.

Het zou nu wel eens zo kunnen zijn dat de club in staat is om keuzes te maken - of ze een schuifpui voor een stel sponsorkaarten wil ruilen of niet bijvoorbeeld. Ik kreeg het idee dat dergelijke zaken zo diep in de organisatie geworteld zaten dat NAC simpelweg niet meer kon beslissen, maar er gewoon alleen maar dealtjes werden gesloten.

Degene die daar een eind aan zou maken (ervan uitgaande dat dit goed is voor de club overigens) zou een hoop stront over zich heen krijgen, dat was natuurlijk honderd jaar geleden al duidelijk. Als dat nu een `buitenstaander` in de vorm van SE is geweest, is dat op zich helemaal niet zo slecht. Het is jammer dat hij in de tussentijd de club financieel niet verder heeft kunnen helpen. Maar goed, wellicht is hij dus geen bouwer. Dan ben ik blij dat niet dezelfde fout is gemaakt als destijds met theo. Dan was het, ben ik bang, echt afgelopen over een jaar of 2. Of nog sneller...

Al met al denk ik dat dit zeker een goede zaak is voor NAC. Nu weer mensen met gevoel bij de club aub. En dan met zijn allen schouders eronder! Ook het publiek!!

@ dimitri - ik ben het dus niet met je eens dat het ontslag van een directeur slecht is voor NAC. Doormodderen, dat zou nog veel slechter zijn. Beter ten halve gekeerd...

Peppie&kokkie

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 14:37u

Beste,
Mosterd na de maaltijd, maar oke moesten lachen om de foto.
Wij zijn al 3 dagen op outdoor Brabant, en wat zeggen de oude vertrouwde sponsors: Even van het gezeik af van Nac, wat is dit een podium , service aandacht, en reclame voor mijn bedrijf. Of te wel iedereen is het beu om met Nac verbonden te zijn.
Neemt net weg dat er een hoop nog steeds een Nac hart hebben.
Sponsors kunnen zo maar hun financiele grenzen verleggen, en dat gebeurt nu!
Ik meen dat John Peek klaar staat, Hans en nog veel meer om het clubje te redden maar ook de geloof waardige die nog op kantoor zitten.
Op dit moment zijn er zo veel bekwame personen die ons clubje nog trouw blijven, maar ook hun wekker gaat een keer af!
Ps zonder de hondstrouwe 12e speler ( supporters) was NAC al Lang
"weggebracht"
Moraal van het verhaal: "Doorpakken en opnieuw bouwen"
Hu vanuit een zonnig Ginneken, 26 graden, zou Harry zeggen...

Tuur

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 14:49u

How low can you go....

10diego

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 14:50u

wordt zo moe over dat schuifpui en graai gelul. Er is niemand op staande voet ontslagen. Er zijn afkoopsommen betaald en geruchten de wereld ingebracht omde besluiten te verdedigen.

evil ash

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 14:57u

Slecht geshopt ook nog eens. Kansloos.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 15:15u

@ 10diego

Dus er is geen professionaliseringsslag gemaakt? Er is geen gezonde reorganisatie binnen de club (het niet-voetbalgedeelte) geweest?

Ik vraag het maar hoor, ik heb er namelijk te weinig inzicht in. Maar misschien kun je het me een keer uitleggen in een 2 minute meeting?

TvM

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 15:20u

Ach gut, een beetje cynisme kan ook al niet meer?

dimitri

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 15:33u

nee Leon dat wil ik niet horen. Maar wat ik wel bedoel is dat wij als NAC al jaren in de shit zitten door alle geledingen. Daarbij is de eigen agenda vaak belangrijker dan de agenda van NAC.
We moeten nu eens met zijn allen achter de club gaan staan en samen de club uit de shit halen. Als we dat niet doen, dan weet ik namelijk dat we binnen de kortste keren de volgende directeur weer slachtofferen. Want ook de volgende directeur moet impopulaire maatregelen nemen om van onze club een gezonde club te maken. Wat dat betreft is de enige die de laatste decennium redelijk normaal weg is gegaan de persoon die weigerde verder te saneren, mEDe omdat hij populair wilde blijven.

Stefaan was zeker niet de juiste persoon voor onze club, ik ben benieuwd wat de aanstellers hierover te zeggen hebben. En misschien had hij wel de juiste persoon kunnen zijn als hij beter begeleid was.
Daarnaast heeft hij ook goede dingen voor de club gedaan met oa een professionaliseringsslag op kantoor ( ik heb gisteren met enkelen gesproken ) maar ook de faciliteiten voor de spelers. Dat wordt wel eens vergeten. Hij is verkeerd binnen gekomen en dat is hem altijd blijven achtervolgen.

@ AS: tussen doormodderen en gelijk weg zit ook een tussenweg. Bovendien heb ik het ook nog over dat een plotseling vertrek van een directeur ( dus in dit geval Stefaan, maar in het verleden ook anderen ) nooit goed voor een organisatie. Je krijgt altijd weer een periode dat dossiers niet opgpakt/afgewerkt worden en dat is nooit goed voor een organisatie. Zoals ik hierboven al zei: hij maakte fouten maar heeft zeker ook goede dingen gedaan.

Don Leon

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 16:13u

@dimitri. Je zal dat toch echt iets beter moeten gaan benoemen. Want iedereen denkt naar eer en geweten ‘in het belang van NAC’ te handelen. Iets wat in jouw ogen volgens ‘de eigen agenda’ is. Tot die tijd zijn dat dappere goedbedoelde leuzen in de ruimte. “NAC zit al jaren in de shit door alle geledingen” Die vat ik even niet. Zijn dat financiers, bestuurders, supportersgroeperingen, personeel, media? Makkelijk gezegd, `nu eens een keer met zijn allen achter de club staan`, maar volgens mij heeft men het idee dat iedere week al te hebben gedaan. Het is overigens nog maar 2 jaar geleden dat we NAC samen uit de shit hebben gehaald. Met de kritiek op Eskes van de afgelopen 1,5 jaar heeft men gemeend NAC voor erger te behoeden.

Eskes is een prima kerel. Er zijn vast organisaties die hij prima kan laten draaien. Maar NAC draai je niet als een supermarkt. Als je niet snapt wat voor produkt je in handen hebt en niet weet aan wie je het wil verkopen, dan is het snel einde verhaal met je toko.
Ik heb de aanstellers ook al gewezen aan het gebrek aan begeleiding van de nieuwe directeur. Dat heeft er bij Eskes toe geleid dat hij een valse start is begaan. Er was niemand die hem daarop corrigeerde. Het duurde na zijn aanstelling maanden voordat hij met zijn ‘visie’ kwam en eindelijk op de supporters reageerde na de ontstane commotie rond zijn vreemde uitspraken. Maanden te laat! Niemand had een communicatieplan voor die man. Alles gebeurde in de verkeerde volgorde. In de maanden daarna hebben we Eskes leren kennen als iemand die zich lastig laat sturen in zijn gedrag. Het zit in zijn karakter ingebakken dat hij onverstoorbaar doorzet met zijn beleid (goed of slecht) en manier van communiceren. Een eigenschap die in sommige industrieën goed kan uitpakken. Maar niet bij een voetbalclub, in het bijzonder zo eentje als NAC.

Inderdaad, credits voor Eskes vwb de organisatie die er nu staat. De professionalisering heeft een behoorlijke slag gemaakt. Meer dan dat we ooit bij NAC hebben gezien. Vergeet ook niet de manier waarop hij de financiers op één lijn heeft weten te krijgen. Maar helaas, it takes more than that, zo blijkt.

10diego

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 16:41u

Help me. Een professionaliseringsslag die leidt tot het verlies van 150 klanten en een gat van €1,5 mio op een sterk naar beneden bijgestelde begroting. Een professionaliseringsslag waarbij mensen zijn ontslagen die volgens de stem mogelijk terug keren.

Ben je dan als een olifant door de porseleinkast gegaan of heb je professionaliseringsslag gemaakt?

`Eskes liet zich moeilijk aansturen`. Dat vind ik een pluspunt

Ik hoop zo dat er iemand komt die de tent aanstuurt en dat al die praatclubjes zichzelf opheffen. Iedereen praat mee over elke scheet, niemand is echt verantwoordelijk en we gaan voor de zoveelste keer financieel de mist in. En maar meelullen allemaal. Een grote sterke leider hebben we nodig.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 16:59u

@ 10diego

Ook wel eens bij stil gestaan dat een olifant in de porceleinkast precies was wat NAC nodig had? En dat al die vreselijke `zachte heelmeesters` als mommers, van der hoeven, busselaar de echte shit niet aan durfden of konden pakken?

Jij schijft nu het `verlies` van 150 sponsoren toe aan het beleid van Eskes, en een groot deel zal daar ook wel door komen, maar het gaat me wel een beetje te ver. Verder heb ik de begroting niet gezien, dus daar kan ik moeilijk over oordelen.

Waar het me om gaat - hoeveel SE ook kapot heeft gemaakt, heeft hij misschien ook iets goed gedaan???

Begrijp me goed - ik ben absoluut een voorstander van zijn vertrek, en ik ben nooit blij met hem geweest, en zeker niet met het kliekje dat hij formeerde. Het is aan NAC (en JG) om nu de organisatie op te bouwen en als je dat goed wil doen, kan dat alleen door transparantie. Niet zoals het de afgelopen jaren ging, dat iedereen continu zat te wachten op NOG een lijk in de kast.

10diego

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 17:08u

@as, waren we met die fake begroting niet op weg naar een lijk ? 2 mnd geleden ingediend en nu ma ophef in de krant melden dat er een enorm gat in zit. Had hij niet (snel) zelf meegekomen. Hij zal best dingen goed gedaan hebben, maar ok heb ze niet gezien en er is niemand die me er over vertelt. Nu hebben we geen lijk maar een coma patient.

Die olifant heeft commercie naar de klote geholpen. En waarom viel de keuze op hem...... Precies! Hij heeft mede moeten snijden omdat de omzet waar zijn plannen voor zouden zorgen niets brachten.

Professionaliseringsslag? Het is me echt ontgaan, sorry. Ik kan weinige positie dingen ontdekken aan zijn aanwezigheid.

WW

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 17:34u

Hoe ik tegen de hele kwestie aankijk heb ik op Facebook uit de doeken gedaan:

https://www.facebook.com/wilbert.weterings/posts/372449212857560

@Dimitri/Don Leon

Als ik jullie discussie goed lees, en ik me er maar even tegenaan bemoei: volgens mij bedoelt Dimitri gewoon dat hij graag ziet dat alle neuzen nu echt dezelfde kant op staan. Ik zie dat zelf wel gebeuren, eerlijk gezegd. De kans daarop acht ik onder Goetzee i.i.g. groter dan onder Eskes. Bezie het verschil in reacties - de toon van die reacties - bij de aanstelling van Goetzee vs Eskes: Goetzee werd van meet af aan positiever ontvangen. Of dat leuk of eerlijk is, is een 2e discussie; ik constateer alleen.

En iedereen zal toch ook beseffen dat we niet door kunnen blijven gaan met directeuren wisselen. Wat dat aangaat beschouw ik dit ook als een laatste `wake-up call` voor iedereen. Nu schouders eronder, allemaal.

Cool Hand Luke

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 22:10u

Jezus, ik krijg na het lezen van sommige reacties het gevoel dat ik medelijden moet hebben met Eskes. Flikker toch op. Het is niet de schuld van de NAC supporters dat hij zichzelf schromelijk heeft overschat. Hij is totaal ongeschikt gebleken voor deze functie. Houdoe en niet bedankt.

Beatrix92

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 22:36u

Stukkie, van WW is de kern.

eede01

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 22:53u

Kan er niet nog een zijspan aan met Leon AARSens erin...
En graag een platte dubbelASser erachter !!

Nac is van Breda !!

boelie

Geplaatst: vrijdag 6 september 2013 om 23:13u

Bah bah bah. Wat een in- en in slechte fotoshop. Stelletje huichelaars!

Ik bedoel... had het dan op zijn minst zo gedaan:

Voor de mensen zonder leesbril:
http://img534.imageshack.us/img534/5399/xio9.jpg

Foetsjer

Geplaatst: zaterdag 7 september 2013 om 11:33u

Heb ik nu een zelfde soort foto gemist met daarop de falende opgestapte directeur van Teamplay NAC? Oh nee, natuurlijk niet. Vriendjes worden gespaard..

10diego

Geplaatst: zaterdag 7 september 2013 om 12:01u

Kunnen we het functioneren van meneer Steevens, binnen RvC verantwoordelijk voor HR& Organisatie en lid vd de commissie die Eskes aanstelde, eens tegen het licht houden?

La Pelota

Geplaatst: zaterdag 7 september 2013 om 12:23u

@diego10, sowieso iedereen die verantwoordelijk is voor deze aanstelling om herhaling te voorkomen!

Korneev

Geplaatst: zaterdag 7 september 2013 om 13:11u

Ik kan me herinneren dat een zekere Harry zo´n 2 jaar geleden al heeft gewaarschuwd voor de commissie´s en raden die elkaar het hand boven het hoofd houden, de aanstelling cq selectie van die organen, de sollicitatieprocedure van de AD en een organisatie met waterhoofdmodel. Wat een doemdenker, gelukkig is het geen van allen uitgekomen....:Z

Peppie&kokkie

Geplaatst: zaterdag 7 september 2013 om 16:23u

Pep en kok willen Harry terug .....
En ook John&john&Hans,
Vanuit outdoor Breda gegroet, Pfff

Ata

Geplaatst: zaterdag 7 september 2013 om 17:22u

Sowieso moet er eens kritisch naar de structuur en invulling worden gegeken. Een RvC en een CvA is wat veel van het goede. Voetbelkennis ontbreekt bovendien. Onze feitelijke voorzitter, van wie 95 procent van het stadion zijn naam niet kent, is een advocaat uit Utrecht. Dat zegt veel.


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

 

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
© 1996 - 2017 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven