homepage
bookmark
print
of log in voor extra’s
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

16 september 2010
Eindelijk... NAC wordt wakker...


Afgelopen zondag was er een geslaagde eerste actie tegen de betuttelende maatregelen vanuit NAC en de lokale driehoek. Een kleine 150 man voegden daad bij woord en protesteerden tegen de vergaande regelzucht, waarmee de NAC supporter de afgelopen jaren geconfronteerd werd.

Insteek was een actie tegen de laatste betutteling; Het niet meer mogen staan op de trappen in de fanatieke vakken. "Dat maken wij wel uit" , was de terecht en oude NAC spirit. Dus stonden de twee B-Side trappen naast de middelste trap traditioneel en probleemloos vol. Dat NAC supporters hun zaakjes zelf kunnen regelen, en daarbij geen onzinregeltjes nodig hebben, werd al snel duidelijk. Mensen die de tribune opliepen, konden net als vorig seizoen ongehinderd doorlopen. Het was zelfs mooi om de bijval van de passerende mensen te horen, die stuk voor stuk te kennen gaven vierkant (of in sommige gevallen rond ) achter deze actie te staan. De trapstaanders kregen zelfs bijval van de Scorpions, die letterlijk te kennen gaven dat deze maatregel meer onzin dan zin is en een compliment gaven hoe de doorgang geregeld werd. Al met al een mooie eerste actie. Een compliment voor degenen die de actie mogelijk hebben gemaakt en er aan deelgenomen hebben!

Dat waren de complimenten, nu over naar het altijd communicerende en "wij nemen onze supporters zeer serieus" NAC. Zowaar, NAC schijnt uit haar extra lange winterslaap gekomen te zijn! Aan de Stadionstraat zijn ze, en dan citeren we een NAC werknemer, "gek geworden van de mails en telefoontjes" richting NAC en haar medewerkers. Je mag verwachten dat NAC dit soort sterke signalen vanuit de supporters direct oppakt, in discussie gaat met fans en de Clubraad. Gevalletje "Openheid" , "Transparantie" en "Supporters serieus nemen" . Niets van dat alles, stilte en struisvogelgedrag was de blijkbare tactiek die NAC speelde en in de periode onder Vreijssen en Oltmans vrij succesvol was. Zelfs de Clubraad, nota bene een officieel vertegenwoordigingsorgaan, liep tegen een dikke muur van onbegrip en stilte op. Hallo NAC, zijn we nog wel bij de les?!

Maar er is warempel een klein lichtpuntje! De Clubraad ontving deze week een uitnodiging van NAC om op korte termijn om de tafel te gaan over het onderwerp "Veiligheid" . Wij raden de Clubraad aan om daarbij ook de onderwerpen 'regelzucht', 'betutteling' mee te nemen en de vraag op tafel te gooien hoe en of NAC haar supporters überhaupt nog steeds serieus neemt.

Feit blijft dat het diep- en dieptriest is dat NAC pas na ruim twee weken reageert op toenaderingen van de Clubraad. Feit blijft dat het ronduit achterlijk is dat individuele supporters nog steeds op hun antwoord moeten wachten. Feit blijft dat het beschamend is dat sommige supporters vanuit NAC intimidatieberichten ontvangen, die achter het IJzeren Gordijn vroeger gewoon waren. We dachten dat de gifzwarte periode onder Vreijssen en Oltmans voorbij was. Blijkbaar herleven in de NAC kantoren aan de Stadionstraat ook oude tijden...

Stop de betutteling,
Stop de regelzucht...

Onze club terug,
en snel een bietje!


Bron : De Rat


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Relaties

Geen relaties gevonden

Ratistieken

In totaal bevat onze database 19445 nieuws items met in totaal 316603 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 16,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

mw076

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 14:20u

Goedzo DeRat, dit soort berichten blijven plaatsen! Nu BsideRats ook nog en we krijgen NAC zo waar terug.

karatel

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 14:24u

het was ook weer een mooi gezicht...een grote massa op vakkie g!!

harry b.d.

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 14:38u

Wakker worden wil nog niets zeggen. Je krijgt dan een schijnvertoning met drogredenen en dan staan ze zo weer buiten.

Jannie F7

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 15:33u

Heb ooit na 5 maanden wachten een mailtje gekregen van ES, na een hoog opgelopen ruzie! Lef en ballen is iets wat deze beleidsbepalers niet hebben en nooit zullen krijgen!!!

Theike

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 15:38u

Ben benieuwd...

moho

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 15:56u

wait and see......

Betutteling is wat mij betreft veel te ver doorgeschoten en zal behoorlijk terug gedraaid moeten worden wil om weer (wat) ruimte te krijgen om het Avondje weer wat eigenzinniger in te laten vullen door de Yellow Army.

Zoals eerder gezegd een "Avondje NAC" overkomt je en laat zich nooit voorspellen. Als daar kost wat kost met allerlei regeltjes de regie en controle over wilt krijgen, doe je heel veel afbreuk aan deze unieke belevenis.

Tegendraags is iets anders dan , 1,2 in de maat , anders wordt de juffrouw kwaad.......Kom op zeg, "Schup ze te pleur is" Oeps

Come on N.A.C.eeeeeeee

Gr.
Josip

maximale

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 16:43u

De CR komt op voor de achterban en vecht voor de handhaving van de clubcultuur zoals supporters die willen zien. De leden van de CR komen voort uit alle geledingen supporters. Harry ziet daar niets in en volgens zijn korte betoog onder dit topic hoeven ze de `twist` niet eens aan te gaan. Dan zou ik van onze zelfbenoemde geachte afgevaardigde graag willen weten wat hij dan in plaats daarvan wil voorstellen?

Helter

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 17:44u

Volgens mij zijn er momenteel wel serieuzere zaken waar NAC en wij ons druk over moeten maken.
Het overgrote deel van supporters hebben geen idee waar dit overgaat en/of vinden het een grote onzin.
Hard roepen wil niet per definitie zeggen dat je het gelijk aan je zijde hebt.

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 17:52u

Ik gebruik een stoel (als ik op de B-side zou staan een staplaats) i.p.v. de trap , ik heb nog nooit iemand op z`n bek gemept omdat ie te uitbundig juicht voor de tegenpartij (niet die van Koot en Bie overigens.....) waardoor men de hekken weer moet sluiten soms , ik heb nog nooit bier op `t veld gegooid of een tray o.i.d. waardoor NAC weer een boete kreeg , ook heb ik nooit een fiets gedemonteerd om vervolgens met de onderdelen naar andere mensen te gooien waardoor er op het plein voor de Bea niet meer gedronken mag worden , etc. etc. , zo komen er regeltjes ja , maar ik heb toch niet het gevoel NAC kwijt te zijn ondanks die regels , echter als iemand het gevoel heeft dat de club niet meer van de supporter is moet diezelfde persoon eerst eens bij zichzelf of i.i.g. bij de kleuters die die lompe dingen zoals eerder vermeld doen te rade gaan ......
En lompe dingen doen we allemaal wel eens , ook ik , sta voor de gevolgen ook ik is het minste wat je kan doen dan ....... zeur niet achteraf.

Het verbod op trappen staan wordt trouwens tot in het belachelijke gehanteerd door sommige stewards .... , ken iemand die vanaf de trap z`n zoontje wilde filmen die aan de hand van Jan Verdaasdonk naar de middenstip geleid werd om als mascotte te fungeren , of tie naar z`n stoel wilde gaan was niet de vraag maar de EIS !..... tja als je niet ziet dat dit geen persoon betrof die heel de wedstrijd op de trap wilde blijven staan dan mis je een paar hersenscellen lijkt me.....
Maar dit is een andere discussie , de wedstrijd volgen kan beter vanachter een beugel of op een stoel , maar dat vind ik.

Gelukkig is het wel zo dat er beter dader gericht gestraft wordt , zeker nu er nóg meer camera`s bij gehangen zijn kan dat ook , laten we hopen dat de andere goed-willende supporters vanaf nu wat minder last van regeltjes krijgen in de toekomst.

Voor wat betreft de communicatie ....... , punt één op de agenda van Bas moet zijn "verbeteren van communicatie richting supporters".

Robke

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 17:52u

@Helter

Helemaal mee eens. Wat een gedoe om niks. Waar kunnen sommigen zich druk om maken? Volgens mij bepaalt NAC de regels in hun stadion, niet wij, supporters...

mw076

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 18:35u

Robke en Helter, wellicht vormen wij als supporters de club? Zonder ons geen NAC he. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dingen zoals "NAC bepaalt de regels" en "Het is niet ons stadion" zeggen, dan heb je het wat mij betreft nooit gesnopen

Don Leon

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 18:36u

@ Helter
We maken ons ook daadwerkelijk overal druk over.
En inderdaad, er zijn een hoop mensen in het stadion die nooit in aanraking zijn gekomen met het fenomeen “staan op de trappen”, of welke vorm van fanatiek supporteren (+bijverschijnselen) van de ploeg dan ook. Daarvan wordt ook niet direct geacht dat ze het begrijpen, want ze gaan tenslotte ook naar ajaks en komen alleen voor het voetbal . Maar van die mensen mag derhalve wel worden verlangd dat ze niet direct de mensen veroordelen die zich al jarenlang naar eer en geweten positief voor de club inzetten vanaf die fanatieke tribunes. Mensen die daarna tussen die mensen zijn gaan zitten, conformeren zich aan die omstandigheden. Accepteer dat daar een verschil in beleving zit en hang er niet meteen negatieve kwalificaties aan. Je hebt er daar op de lange zijde geen last van. En een veiligheidsmaatregel? De Scorpions vinden het onzin, en zo ook de EHBO. Dus dat is een argument dat we niet meer voorbij hoeven zien te komen wat mij betreft. Buiten dat, het gaat verder dan dat. Het geheel van opleggen van kul maatregelen die afbreuk doen aan de sfeerbeleving.

Ik stel overigens voor om je uit te nodigen voor een rondleiding door het NAC museum, en voor NAC-willem2 een papieren Rat 91 in ontvangst te nemen (je krijgt `m van mij kado).

Diezelfde uitnodiging voor het Museum geldt voor Robke. Dan kun je daar zien wat dat 30 en 20 jaar geleden het gevolg is geweest van supporters die ‘de regels’ in het stadion bepaalden: het Avondje NAC. En dan is mijn vraag daarna, definieer wie de club is, en welke factor in NAC heeft jou aangetrokken.

FES

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 18:46u

Helemaal eens met Robke. NAC bepaalt de regels in hun stadion en niet de gemeente, de politie of de brandweer.

O wacht, dat zeejtie nie...

Wick

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 20:08u

Gewoon weer lekker op "mijn eigen" tree gestaan waar ik al ikweetniethoeveel jaar sta. Geen gezeik, lekker voetbal kijken met je maten, vloeken, en......... een bekerke sinas..

Swiffer

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 20:30u

Mag nu ook weer op de rest vd trappen worden gestaan/gezeten zonder een sv te ontvangen? Kan het beleid anders niet meer serieus nemen, je mag op de drukste trappen wel de doorgang `blokkeren` maar verder niet boor onze veiligheid!! Jaja

moho

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 21:09u

@Don Leo

Het Avondje NAC zonder regels uitleggen aan iemand die al gewend is geraakt aan regeltjes en policies valt niet mee, verzeker ik je......

Gr.
Josip

HV

Geplaatst: donderdag 16 september 2010 om 22:21u

Dat gezeur om het staan op de trappen is inderdaad onzin; het gaat blijkbaar maar om 150 tot 200 man. Daar ga ik me ook echt niet druk over maken. En laten we ook eens kappen met dat gezeur om uitwedstrijden. Wat een gedoe, er gaat meestal nog geen 200 man mee. Gewoon afschaffen; het is maar 1% van de supporters, 99% heeft er niks aan, kost alleen maar geld aan politie enzo en levert enkel problemen op. Maken we van het uitvak gewoon een paar skyboxen, levert NAC veel meer op. Sowieso kan het allemaal veel effectiever bij NAC; het stikt er van de pauperplaatsen vol paupervolk, en dat trekt alleen maar problemen aan. Gewoon 30% dure sponsorstoelen, en de goedkoopste gewone seizoenkaarten minstens 700 euro maken. Je krijgt dan veel netter volk binnen, nooit meer problemen in het stadion, haalt veel geld op, kan betere spelers kopen en meespelen in Europa. Die 700 euro heb ik er graag voor over. Mensen voor wie zo`n kaart te duur is kunnen NAC gewoon blijven volgen via Eredivisie Live. In Engeland blijkt dat ook goed te werken.

Contro il calcio moderno.

misterstrijbeek

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 0:19u

Wauw ik heb nog nooit gereageert op een topic of een reactie, ben zelfs nauwelijks in het stadion geweest, maar voel me nu toch even geroepen: Hierboven namelijk een reactie die exact voldoet aan de verproffesionalisering en vercomercialisering van het voetbal.
Maar is dit niet percies wat je als VOLKSclub niet wil? Bij mijn weten is NAC een volksclub, misschien wel de club die het beste aan dat signalement voldoet zelfs. Juist dat maakt NAC uniek en het is zonde (in mijn ogen) om die identiteit van de club verloren te laten gaa!

Matsnac

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 7:28u

niet te vroeg juichen hoor.....

FC Goed Bezig

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 9:46u

@HV

Blijf lekker thuis en kom aub NOOIT meer naar het Rattenhol. Over verderfelijk volk gesproken, jij bent er 1 van het ergste soort! Idd is NAC van het volk en trekt daardoor al jarenlang volle bak. Ik heb een advies voor HV: ga lekker Ajakkes!

La Pelota

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 10:01u

@Harry,

Jammer dat jouw opmerkingen mij altijd klinken als die van iemand die al min of meer afscheid heeft genomen van de club. Een beetje met aanstaande ex-collega`s die eerst nog een zeikfase doormaken, alvorens zij van baan veranderen. Zo nu en dan betrap ik je op zinvolle opmerkingen, maar ook dan alleen in de vorm van kritiek. Graag in het vervolg iets meer oplossingsgericht gedrag. Niet denken in problemen, maar in mogelijkheden! Daar komen we verder mee............

Doe er iets mee!

Cheerio

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 10:08u

@ FC Goed Bezig

Ik denk, weet het natuurlijk niet zeker want Hagenezen blijven een raar volk, maar ik denk dat HV sarcastisch is...

Clubraad is goed bezig, nu NAC nog. Maar ik zie e.e.a. met vertrouwen tegemoet. Deze onzin kan je namelijk simpelweg niet met droge ogen verdedigen. Hopen dat er naar de toekomst toe ook daadwerkelijk wat verandert binnen NAC en dat ze zich nooit meer zulke achterlijke praktijken gaan bezighouden. Wat dat betreft hebben Robke en Hehehehelter helemaal gelijk, NAC zou zich met nuttigere zaken moeten bezighouden!

Hala Breda

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 10:11u

@FC Goed Bezig,

Als je de ironie niet ziet in het betoog van HV, lees dan de laatste regel van zijn stukje. Is misschien in het Italiaans, maar heel moeilijk te vertalen is het niet...

Hup NAC en hala Breda

nee10

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 10:15u

Sfeer is iets compleet anders dan Staan op trappen mensen.
En sfeer, die is de laatste tijd zo wie zo , ver, heel erg ver te zoeken.

Ons stadion vol "zelf benoemde ratten" lijkt tegen woordige meer op peleton met stille witte muisjes waar niets, maar dan ook niets van uitgaat en geloof me dit heeft niet te maken met het niet mogen staan op de trappen.
in 86/87 kon je languit op de trappen liggen zonder een onveilige situatie te creeren zo leeg was het.

Maar sfeer, die was er wel, echte sfeer,
zingen, springen, ludieke acties voor, tijdens en na de wedstrijd.
Supporters, team en technische staf waren één grote familie.

Dus AUB einde discussie staan op trappen = sfeer.

dank u.

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 10:36u

En WEER staat er iemand op (pun intended) die het niet begrijpt. Het gaat helemaal niet om het staan op de trappen op zich. Het gaat om de algehele verloedering van de club NAC. En dus ook (en vooral misschien wel) de teloorgang van de sfeer.

Dus: NEE, niet stoppen met de discussie over het staan op de trappen. Dit is WEER een stukje verheerenveenisering wat we niet over onze kant kunnen laten gaan. Als we dat wel doen, dan gaat het alleen maar nog verder achteruit met de sfeer. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die dat niet snappen. Mensen die nog steeds de simpele `oplossing` aandragen "verzin eens een ludiek liedje".

Tjongejonge.

Nick dun Irste

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 11:53u

dacht effe dat er in het stuk stond: mijn club terug, en snel een biertje !!
ben wel blij dat men zich druk maakt over zulke zaken. daaruit blijkt volgens mij dat iedereen wel vertrouwen heeft in waar het echt om gaat: het eerste elftal van NAC!

De Wortel

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 12:46u

@Cheerio: die Hagenezen zijn gewoon niet te vertrouwen en nu laat HV eindelijk zijn ware gezicht zien.
Misschien is `Helter` wel een alter-ego van HV en is hij onder het verkeerde pseudoniem ingelogd.

Heb van die HV nog nooit een sarcartische opmerking hoort, volgens mij heeft hij totaal geen gevoel voor humor (laat staan dat hij ook maar iets begrijpt van alle bourgondische en tegendraadse kernwaarden die NAC ooit zo uniek hebben gemaakt...).

HV: nare vlegel...

De Ouwe Jos

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 13:01u

Ik ben blij, Alcolvrije Sint, dat jij nee10, het weer uitlegt. Het is moedeloos van te worden dat veel supporters het punt, dat gemaakt wil worden, niet snappen. Steeds meer ga ik vrezen dat de nieuwe generatie NAC supporters een ander DNA heeft. Afgelopen wedstrijd werd me dat weer duidelijk. Sta je voor je stoeltje op E, 2 meter van het stagedeelte en 2 meter van het veld en hoor je vederop een paar pikkies van pak `m beet 17 jaar de lui voor hen bevelen te gaan zitten?? Als je wil gaan staan, dan moet je maar naar het stagedeelte verhuizen, was de redenatie. Ai,ai,ai, ik hoop maar zo dat dit niet de nieuwe standaard is onder de jonge aanhang.
Hup NAC

baier

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 13:03u

Ik zeg maar zo... samen staan we sterk. en nac bestaat niet zonder nacsuporters

HV

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 13:29u

En nu nog een nieuwe regel dat mensen die zo nodig tegen de nieuwe regels in willen gaan om de NAC cultuur te bewaken een stadionverbod van 9 maanden krijgen, en dat NAC dat dan gaat verdubbelen. Rot toch op met je `Avondje NAC` onzin, en dat cultuurhandvest-verhaal is ook al zo`n excuus van vroeger. En laten we beginnen met een SV voor dat Wortelmens, vuil tegendraads en bourgondisch figuur!

Bas, Leon, Jack; wie van jullie pakt dit op?

Martijn

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 13:48u

quote:
Sta je voor je stoeltje op E, 2 meter van het stagedeelte en 2 meter van het veld en hoor je vederop een paar pikkies van pak `m beet 17 jaar de lui voor hen bevelen te gaan zitten??

Dan draai je jezelf om en geef je richting deze kinderen aan dat ze lekker naar de zijkanten van de B-Side mogen opdonderen. De middelste twee vakken zijn al meer dan 10 jaar `staan`.

mw076

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 16:22u

lekker HV; against modern football!

aansteker

Geplaatst: vrijdag 17 september 2010 om 18:17u

Who th fuck is HV ??

Een pseudoniem van Harry ? Of is Harry gekloond ?

fab

Geplaatst: zaterdag 18 september 2010 om 10:37u

Staan op trappen.

Kan tot onveilige situatie leiden als er een nood situatie onstaat boven in de B-side. Persoonlijk vind ik dat de hulpdiensten daar ongehinderd moeten kunnen geraken. Maar pas als er echt iets voorvalt, dan pas zal mijn gelijk kunnen blijken. Als Sno een hart aanval kan krijgen, kan iedereen dat. Ook die lui boven op de B-side. Probeer dan maar eens zo`n defibrator ding boven te krijgen.

Verder is het niet echt handig als je drinken gaat halen en naar de WC moet. Want zo lief als het hierboven beschreven wordt is het echt niet. Er zijn er maar zat die wijgeren 20 cm te gaan verstaan zodat je er langs kunt. Deze irritaties gaan nog een keer leiden tot een massale knok partij. Geen idee of we daar op zitten te wachten. De sfeer is toch al zo geweldig.

Voorschriften. Ik denk dat deze gewoon opgelegt zijn door de brandweer bij de gemeente. Als je je niet aan deze voorschriften houd, dan kunnen er dus sancties en boetes volgen. Ook daar zit de club niet op te wachten, maar goed, tegenwoordig stikt er op de B-side van kleuterklas kindertjes immitators die zo ie zo liever precies het tegen overgestelde doen als wat de regels voorschrijven. Want dat maken wij wel uit. Ik mag hopen dat er niemand het in zijn bol gaat halen dat NAC supporters voortaan links moeten gaan rijden, omdat we nu eenmaal tegendraads moeten zijn.

Don Leon

Geplaatst: zaterdag 18 september 2010 om 15:53u

@ fab

Ook voor jou gaan we in de repeteermodus

Die defibrillator is nog kleiner dan de handtas van je vriendin.

Als er poep aan de knikker is dan gaat alles opzij. Vraag maar aan de EHBO’ers en Scorpions.

Als jij het al hebt over ‘niet echt handig als je naar de wc moet of bier moet halen’, wat doe jij dan nog op het midden van de B-side? Als het dan zo ongemakkelijk zou blijken te zijn. Daar heb je je toch denk ik aan geconformeerd toen je op de B-side ging staan?

En bang voor een massale knokpartij (schoonveegactie), was het in het oude Beatrix veel anders?

bartt0805

Geplaatst: zaterdag 18 september 2010 om 20:29u

@ Dn Ouwe Jos
2 meter van het stagedeelte en 2 meter van t veld......

Dus je stond NIET in het stagedeelte???
En als dan mensen daar wat van zeggen hebben ze een vreemd dna....???
Die gasten zeggen het gewoon. Net zoals jij het hier zegt. En die gasten zitten niet voor niets daar in het vak. Ze ZITTEN daar. Als ze zouden willen staan, dan deden ze dat wel ergens anders.

Vorige week reed ik op een weggetje, nog geen 10 meter van de snelweg dik 100 km/h. Er stodn wel een bordje dat ik er maar 70 mocht, maar ja, 10 meter verderop mocht ik 120 rijden, dus snap ik niet waarom de pliesie daar moeilijk over dej.....

Als ik ergens wil hardrijden mag ik dat heus wel, maar ik moet wel kijken waar het mag. Dat zijn de regels in dit land.

En als je een hekel aan regels hebt? Ga dan eens een lang weekend voetbal kijken in Engeland.
Daar hebben ze helemááááál geen voetbalbeleving. Daar staat gedurende de wedstrijd niemand op de trappen. Daar mag je geen drank mee het vak op nemen. Daar hoor of zie je nooit geen vuurwerk.
En als je dáár je niet aan de regeltjes houd??? (aan wat hier lekker popiejopie betutteling wordt genoemd) dan krijg je een dik stadionverbod.
Als iemand bij een wedstrijd in Engeland een sfeerloos stadion heeft getroffen?? Dan ben je te zuinig geweest en een wedstrijd van het beloftenteam gepakt.

Iedereen mag EIGEN een mening hebben. Maar als de mening van een ander de jouwe niet is, kun je wel blijven roepen dat mensen het niet snappen... en dan ook nog denken dat als je het maar vaak genoeg zegt dat anderen het niet snappen..... dan gaan ze het wel snappen, als ik het maar vaak genoeg zeg.... als ik het maar vaak genoeg zeg...... vaak genoeg!


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

 

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
© 1996 - 2017 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven