homepage
bookmark
print
of log in voor extra’s
en toegang tot

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
       
Wachtwoord Opslaan   

DeRat.nl > Nieuws > Laatste Nieuws > Nieuws item

24 november 2007
Brandts: “duel van 16 tot 16”


Ernie Brandts na de bloedeloze 0-0: ’Het was een wedstrijd die zich vooral heeft afgespeeld tussen zestien en zestien. We komen de eerste twintig minuten goed uit de startblokken en hebben zelf ook weinig kansen weggegeven. Bij voetbal wil je toch kansen en doelpunten zien, dat was niet zo. In dat geval was het inderdaad een draak van een wedstrijd. In de tweede helft doen we er een tandje bij. We spelen goed en hebben veel balbezit, maar slechts tot de zestien. Alles stond daar zo dicht op elkaar. We hebben wel wat afstandschoten en een paar voorzetten gehad, maar die werden niet goed uitgespeeld. Uiteindelijk ben ik tevreden met de 0-0.’


Bron : De Rat, voetbalprimeur


< 
 
 >
zo
ma
di
wo
do
vr
za
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Relaties

Ernie Brandts

23-nov-2007 NAC-RJC (0-0)


Ratistieken

In totaal bevat onze database 19445 nieuws items met in totaal 316603 reakties

GEMIDDELDES

Reacties per item: 16,28

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws

Geregistreerde bezoekers


[ laatste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

Jamais

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 13:46u

Wat een ongelofelijke zaadpot was het! Het commentaar van de man met snor heb ik niet meegekregen, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij geamuseerd heeft zitten kijken naar dit oeverloze `defense` gebeuren. Helaas is dit Nederlands deugd geworden en bereik je er zelfs een EK mee. Nee, het was bedroevend gisteren...ik kan me geen uitgespeelde kans van NAC herinneren en dan mag je concluderen dat dit intriest is. Liever een spektakelstuk en dan 4-4 op het bord dan dit gebeuren wat net zo goed schriftelijk afgedaan had kunnen worden.

Opmerkingen als `het gaat toch lekker` en `we hebben niet verloren` gaan er bij mij niet in. Binnen de spelersgroep heerst onvrede over de `visie van Brandts` en als je zulke potten voorgeschoteld krijgt dan begrijp ik wel waarom. Maar ach, alle punten die we pakken zijn hard nodig voor de toekomst van NAC. Van een deugdelijk beleid en toekomstvisie moeten we het immers niet hebben. En dat we welgeteld 17 keer geamuseerd dienen te worden, kunnen we natuurlijk ook niet verwachten.

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 16:29u

@Jamais , `t is een mening , kan het nog begrijpen ook maar...............`t is niet de mijne !
Vreemd genoeg hoop ook ik dat b.v. Kroatië ver komt (tegenstrijdig , ik weet `t) aankomend E.K. , heerlijk opportunistisch aanvallend voetbal......

Enkhuizer rat

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 17:21u

Wat opvalt is natuurlijk dat NAC een zeer taaie, moeilijk verslaanbare ploeg heeft. Ik heb RJC een paar weken geleden zien spelen tegen AJAX in de ArenA en toen zag ik een zeer soepel draaiende counterploeg die `t de betonblokbewoners zeer lastig maakte. Daar was gisteren geen sprake van en dat is natuurlijk de verdienste van de mannen van Brandts.

Nu ik de naam van de trainer heb laten vallen zal ik nog even voortschrijven over hem. Hij heeft NAC goed `neergezet`. Door de logica die hij overbrengt op de spelers en het behoudende, compacte spel wat hij propageert haalt ons NAC veel punten. Daarmee groeit het vertrouwen van de basiself. En bij die elf zit `m juist de crux. Ik ben blij dat Ernie Ammi(de nieuwe Peter Remie) laat spelen ipv Kolkka. Ik vind het echter jammer dattie vervolgens die elf ook bijna de hele wedstrijd laat uitspelen. Zo rond de zestigste minuut draaide NAC de duimschroeven aan bij RJC. Vervolgens rolde er een aanvalletje of 6, 7 over de Afrikaanse Limbo`s heen. Toen die dadendrang stokte was het mijns inziens tijd voor wat doelgerichte wissels. Ik zou de inmiddels (zwaar) vermoeide Amoah wisselen voor Kolkka, deze op links zetten en vervolgens Lurling in de spits zetten. Daarna zou ik Ammi (van wie het laatste half uur geen dreiging meer uitging) vervangen voor Veenstra, een jonge, talenvolle vleugelaanvaller met bewegingen a la julian Jenner. deze kan het werk van Ammi op rechts mooi afmaken. Mocht binnen 5 minuten de goal niet vallen breng dan afmaker GJ Tamerus in het spel...

Ik vind `t mooi dat Feher en Molhoek bij de selectie zijn gehaald. Ze brengen balans en rust in het 11-tal. Met Ronnie Stam in de buurt en het centrale verdedigingsduo Penders en Zwaanswijk heb je daarmee een blok van jewelste. Met wat meer lef en doortastend wisselbeleid kun je een wedstrijd als die van gisteren met gemak naar je toetrekken en doe je tot `t eind van `t seizoen mee om de eerste 6 plaatsen..

TOTTOPPUTBOT40+

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 17:29u

Hoe denk je dat onze trots het in deze opstelling doet ,,als "we europees gaan?
ben bang dat het behoudende spel van ernie weinig glans teweeg brengt op de europeesche velden.

Wanny

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 19:28u

Hoe kun je als trainer na zo`n klotepot nou tevreden zijn met 0-0? Dwaas.

Rokus van Iperen

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 21:23u

Fijne vrienden,
laten wij Brandts geen dwaas noemen. Hij is de man op het juiste moment op de juiste plaats; bij NAC. Ik bedoel dat niet denigrerend. NAC is een inwisselbare club met weinig ambities (voorlopig, hoop ik). Dan heb je veel aan een trainer die het maximale rendement uit een heel modale selectie weet te halen. Niet verliezen is ook een kunst. Ik denk dat de huidige baasjes bij NAC dat best als clubleuze onder het logo zouden willen hangen. Ik geef toe, het is de ijsklontjescultuur, maar het past momenteel echt bij onze club, blij zijn met een punt na een zaadpartij tegen RJC. Ik draai me om in mijn eigen graf. Of zoiets.

Charpie

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 21:44u

Kijk zeer op van de overwegend (zeer) negatieve reacties op deze wedstrijd. Een deel van de supporters, maar ook bijvoorbeeld teletekst meldt dat NAC er weinig van bakte. Zelf heb ik , en velen om mij heen op de B-side, een tamelijk aantrekkelijke wedstrijd gezien, in een hoog tempo, waarin NAC domineerde, goed combineerde en een opvallend stabiele indruk maakte. Oké, 0-0 is achteraf teleurstellend, maar bloedeloos en een zaadpot ? Wat wil je nou met twee zeer stugge verdedigingen ? Er zouden, binnen Nederland, niet veel ploegen Roda
hebben weggespeeld vrijdag. Met deze niet fitte aanval moet die voorzet van Ammi er gewoon in, dan kun je na 90 minuten een feestje bouwen en hoor je niemand! Maar nee, de teneur op het moment is dat elke tegenstander thuis met sprankelend voetbal opzij moet worden gezet. Als dat dan niet lukt is het de schuld van Brandts, die onze jongens te behoudend laat spelen. Een kind kan zien dat we per wedstrijd aanvallender spelen en dat dit elftal nog steeds groeit, alleen gebeurt dit,
in de trainersstijl van Brandts, zeer geleidelijk. Jammer dat veel supporters het geduld van een kleuter hebben en het geheugen van een
demente bejaarde; in een zeer recent geheugen speelden we leuke opportunistische wedstrijden, met blinde trappen naar zo`n lange spits
die daar niets mee deed, waarna we na afloop met weer een nederlaag
(bij voorkeur in de 90ste minuut tot stand gekomen) morrend afdropen.
Mooie tijden! Laat NAC, nu ze, na een artikel in BNdeStem, noodgedwongen het vertrouwen in de trainer hebben (moeten) uitspreken, dan ook maar dit vertrouwen in een contractverlenging omzetten. Voor februari uiteraard, want anders wordt rond die tijd ineens een Koeman uit de hoed getoverd, let maar op!
Las tenslotte net nog in de Telegraaf (niet mijn krant overigens) een
uitgebreid en positief wedstrijdverslag; men sprak over een enerverende wedstrijd, die NAC vergat te winnen. Gelukkig maar, was even bang dat ik mijn geel-zwarte NAC-bril nog ophad.

TelkaZ

Geplaatst: zaterdag 24 november 2007 om 21:46u

De wedstrijd was kalmpjes
Net als t publiek moet ik zeggen, misschien wringt m daar de schoen wel in deze wedstrijd. Misschien waren de spelers door de kou bevangen net als het uitverkochte stadion. Dat mag geen excuus zijn maar met een wat opgelaaide 12e man had men misschien rjc wat meer kunnen intimideren om zo de controle uit t spel te halen.
rjc stond defensief goed dat is al gedurende het seizoen zo, alle aanvallende impulsen en creativiteit werd er goed uitgehaald door stam feher en molhoek waardoor het middenveld operationeel prima draaide.
Achja klagen over een tamme pot is geen supporter vreemd al met al zijn we tevreden met een punt in de zak naar huis gegaan dat telt mijns inziens meer tegen een degelijk ploeg als rjc

vooralsnog meet NAC zit prima met de directe concurrenten, de wedstrijden van twente utrecht az en rjc zijn hier mooie voorbeelden van

boppa

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 0:54u

@Charpie
Mooie woorden Charpie helemaal mee eens.
Brands is de juiste man op de juiste plaats voorlopig. Gelukkig komt dit ook in de pol naar voren.
Laat iedereen dat negatieve gelul nou eens achterweg laten.
Come on

ctk

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 2:59u

Er zat helaas niet meer in dan 0-0
Ik heb overigens wel een aardige pot voetbal gezien in de 1e helft.
De 2e helft was idd minder, maar ze voetbalde tegen een ploeg die heel erg op ons aller NAC Breda lijkt!!
Kan gebeuren maar vergeet ook niet dat hetzelfde Roda heeft gewonnen bij Twente en Ajax heel goed tegenspel heeft gegeven.
En in Breda hebben ze welgeteld 1 kans gekregen en niet meer, dat is wederom de verdienste van het verdedigingsduo Zwaanswijk / Penders.

jordyvantreijen

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 4:00u

@ ctk
Daar ben ik het helemaal mee eens! In principe mag je van NAC meer spektakel in eigen huis verwachten, maar ik ben wel uitermate te spreken over de manier waarop Penders en Zwaanswijk de verdediging organiseerden. Beiden waren uitermate fel en wisten iedere `roda-bal` op te pikken. En dan doe je gewoon goede zaken!!!

Jammer dat de voorhoede niet zo scherp was als ons centrale duo. Ik vermoed zomaar dat Amoah iets teveel van zichzelf heeft gevergd binnen enkele dagen (woensdag een interland spelen in Ghana en twee dagen later alweer competitievoetbal in het koude Holland) en dat Lurling`s blessure nog iets te vers was (ik ben een groot fan van die kerel, maar tegen Roda heeft hij te weinig laten zien). Ammi was overigens (wellicht ten overvloede, want ik heb het eerder al gezegd) uiterst goed bezig! Iets meer rendement en Ammi wordt gewoon 1 van onze buitenspelers!!!

de broer van john f.

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 10:36u

@ Charpie: Helemaal eens!

petros

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 12:42u

Helemaal met charpie eens....sharp looking.....nac staat wel zevendes, , dat kan bijna geen toeval meer zijn....en ik zie met de wedstrijd het collectief, het positiespel meer en meer groeien....heb best genoten...zeker omdat er passie in zit... Ammi had eigenlijk eerder vervangen moeten worden...klopt...nu nog verder werken aan de afronding...laat Brands nog maar even lekker doorgaan....niet gaan rommelen met trainers, ...bij Nac een moeilijk begrip blijkbaar. WE hebben ook een kater van de laatste jaren over gehouden voor wat betreft de 2e seizoenshelft volgens mij..............Ik ga dit seizoen gewoon voor een tiende plek....vind ik prima en dan volgend zeizoen verder uitbouwen die hap...tijd genoeg...

Alcoholvrije Sint

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 13:22u

Inspiratieloos is het.

Het voetbal, de selectie en de trainer. Allemaal blijkbaar aangepast op de huidige clubcultuur van NAC. Zelfs de supporters gaan er soms (te vaak) in mee - zoals bijvoorbeeld gisteren.

Ik heb een erg matige wedstrijd gezien, Roda was echt niet zo goed als velen ons willen doen denken. En NAC al helemaal niet. Ons centrale verdedigingsduo staat misschien wel symbool voor EB en de huidige gedachte binnen NAC over voetbal: verdedigend staat het prima, alleen opbouwend is het bagger. Zwaanswijk speelt opbouwend gewoon erg slecht (er is gisteren welgeteld 1 goed pass van zijn voet vertrokken) en Penders is (inderdaad Atteveld) niet wendbaar.

Blijft staan dat de verdediging goed staat, zoals sowieso de organisatie en dat is ook wat waard. Jammer dat het daar ophoudt. Geen creativiteit, geen inspiratie, Tamerus 3 minuten voor tijd inbrengen terwijl Ammi al vanaf minuut 60 geen bal meer raakte (indrukwekkend 1e uur overigens!), het is het allemaal zo `net niet`. En dat is ook precies wat ik van Brandts vind.

Een prima trainer om de neergang te stoppen, maar niet iemand die ons naar boven stuwt. Qua punten misschien nu wel, maar op termijn komen we nergens. Worden we zo`n rkc-grijze-muis die jarenlang 13e worden. Bah.

Niet dat het met Erwin Koeman opgelost zou zijn, ik denk dat de rotte appels veel dieper in de organisatie zitten, maar voorlopig zie ik het niet zitten in een (veel) langer verblijf van Brandts. Laat m dit seizoen maar afmaken, met nog een paar mooie resultaten en een hoop baggerpotten en dan moeten we toch echt verder!

Hoog Hart Lied Bier!

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 17:47u

Ieder z`n mening alc.vr.Klaas maar van mij mogen ze zo z`n contract verlengen , en zeker omdat je nu ziet dat het steeds beter opbouwend loopt (goed gezien van scharpie), spel makend ook , moet je het wel willen zien natuurlijk.
Je moet niet vergeten dat we een echte spelmaker nog steeds ontberen , de man met de slimme steekpas , regisseur-kwaliteiten zoals Slot en Schreuder konden , hebben we een Molhoek en Fehér met af en toe een slim balletje maar de mooiste aanvallen beginnen nu alleen als een Elshot of Mtiliga mee op komen , `s niet erg , vind ik persoonlijk aantrekkelijk om te zien , in vroegere tijden `totaal-voetbal` genaamd.

spinnekop

Geplaatst: zondag 25 november 2007 om 21:43u

Er is gewoon een K-pot gespeeld afgelopen vrijdag, helaas niet de eerste keer dit seizoen. Wat mij betreft heeft aantrekkelijk voetbal de voorkeur boven punten, nu loopt iedereen weg met de 7de plek, maar na de volgende speelronde gaan (met een beetje pech) 3 of 4 van de ploegen achter, de parel van het zuiden, ons voorbij, sta je "gewoon" weer in het rechter rijtje. Met het publiek erachter (kolken moeten het !!) moet het lukken om met dit elftal een mooie pot voetbal op de mat te leggen en toch de nodige puntjes te pakken, Brandst moet af van zijn verdedigend denken en nooit tevreden zijn met een 0-0 thuis !! come on !!!

boppa

Geplaatst: maandag 26 november 2007 om 7:13u

Slot volgend seizoen weer terug en alles komt goed op het middenveld.

Hanske N

Geplaatst: maandag 26 november 2007 om 10:01u

Met Charpie en Enkhuizer rat eens:

Een seizoen geleden zei Aad de Mos nog dat alleen zuid Amerikanen konden verdedigen en dat het inmiddels een kunst is, goed te verdedigen. Ook ik zie liever een doelpuntrijke match. Echter zoals ons NAC verdedigde maar ook rjc, met Kah als uitblinker, kan ik waarderen.
Zoals enkhuizer al stelde, wat meer lef en verassing met wisselen, zou niet misstaan. Even bellen met Ron Jans, Ernie.

hannibal

Geplaatst: maandag 26 november 2007 om 11:36u

`met wat meer lef en verrassende wissels` ...het grote probleem in een paar woorden samengevat!

de broer van john f.

Geplaatst: maandag 26 november 2007 om 12:25u

Meer lef? Heb ik nou poep in de ogen of is Roda in de tweede helft maar een keer of vier voor het NAC-doel geweest? Ik heb van NAC méér pressie gezien dan in alle thuiswedstrijden bij elkaar tot nu toe. Verrassende wissels. Ehhm... Veenstra? Kramer? Eerder Tamerus? de "Jonge Kluivert"? Ik denk dat het tekort aan individuele kwaliteiten op de vierkante meter (a la Leonardo) ons vrijdag opbrak. Net als het koele tor-instinct a la Koevermans). Nu we op een (voorlopig) comfortabele 7e stek sur-plac-en mag er geconcentreerd worden uitgekeken naar zo`n afmaker. Natuurlijk zit ik met lichte jaloezie te kijken naar Jans` mannen, die met al het opportunisme van de wereld Feijenurd er onder krijgen. Maar Ron kijkt ons nog altijd op de hakken. Zondag kan NAC laten zien dat de uit-winsten van dit NAC geen toeval zijn. Het Amsterdamse thuispubliek pikt geen voorzichtigheid van zijn spelers. Daar moet NAC (met alle vrijkomende ruimte en waarschijnlijk zonder Gabri tegenover zich) van kunnen profiteren. Hopelijk mét Lurling, want die is zo`n wedstrijd op het lijf geschreven.

hannibal

Geplaatst: maandag 26 november 2007 om 12:45u

borer, eenieder beleeft een wedstrijd op zijn eigen manier; ik weiger me te laten leiden door de plaats op de ranglijst. het feit dat er vrijdag wederom hard gewerkt werd ervaar ik als niet mee dan normaal. als je een tegenstander meteen bij de kladden pakt kun je hem het spelen onmogelijk maken. dat doet NAC al tijden prima. dat wil niet zeggen dat het voor mij, en zo te lezen en horen vele anderen, een leuk schouwspel is.
en ja, verrassend wisselen; jans wisselt met een positieve instelling, met de wil om te winnen - hij heeft mazzel en wordt beloond maar als grunn verloren had na zo`n pot had er ook niemand veel gezanikt.
en omdat ze nu nog onze hakken zien blij zijn....azet staat ook een puntje achter ons, die zijn ook slechter dan wij over een hele competitie?!
er gaan momenteel zat dingen goed bij NAC : het stadion zit vol (behalve de rode stoeltjes dan), we hebben geen degradatiezorgen, het bouwplan leeft nog steeds, maar ik heb niet de indruk dat dit nou door geweldig beleid komt.
geweldig beleid, of beter, beleid an sich, zou inhouden : doorbrekende jeugd, enorme wachtlijsten voor de rode stoelen en gewone stoelen ook (zie bv hveen en twente, zelfs nek heeft een sponsorwachtlijst), een bouwput rondom het stadion en keiharde namen voor bouwplannen. voorlopig zie ik behalve foute dingen ook een aantal goede zaken. ik zie mensen op deze site nog steeds alleen maar roze brillen dragen, misleidt door de stand op de ranglijst , de algehele stijgende belangstelling voor voetbal en opportunistische bouwheren.

Rokus van Iperen

Geplaatst: maandag 26 november 2007 om 15:12u

Even voor de nuance vrienden (nou ja). Je laten leiden door de stand op de ranglijst is verleidelijk, maar ook kortzichtig. Vergis je niet, ik zie NAC het allerliefst winnen en het maakt me nie veel uit hoe. Daarom ben ik ook best tevreden over Brandts, verdedigen is ook een kunst, vraag het maar in Italië. Maar op die resultaten vervolgens het totale beleid goed- of afkeuren vind ik dom dus. Daar krijg je van die gekke fratsen van zoals een club die onderaan staat en dan een goeie trainer eruitfikkert en er dan een soort bomenspreker (Lokhoff/Lok) voor aanstelt. Ik zou dat ijsklontjespolitiek willen noemen.


[ eerste reaktie ]
[ reakties < 24 uur ]

 

Eerder nieuws      |       REAGEER OP DIT ITEM      |       Later nieuws
© 1996 - 2017 NAC Fanzine "De Rat" Colofon
Boven